Gå til innhold

Turpenger i barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Lurer på hvor mye dere betaler i mnd/halvåret/året i turpenger i barnehagen?

Vi betaler 500 i halvåret for det eldste barnet og 300 for minstemann. Pengene går til turer, teater, lekeland, kino o.l

Syns dere det høres greit ut - eller er det mye? 

Vi bor i Oslo forresten, om det har noe å si. 

Anonymous poster hash: 2120c...288

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingenting.

Trodde alt sånt skulle være innbakt i prisen?

Gjest Julia1984
Skrevet

Ingenting! De drar da på turer likevel

Skrevet

Ingenting.

De er veldig mye ute på tur, men barnehagen står for alle kostnadene.

Anonymous poster hash: 1bd53...8dd
Skrevet

Hæ? Her er de på turer både i skog, med buss til bibliotek, bondegård etc. Men aldri blitt bedt om betaling

Anonymous poster hash: 597f5...184

Skrevet

Vi betaler ikke turpenger. De reiser aldri på tur annet enn i lavvoen eller nærområdet. Hadde gladelig betalt 1000,- i året for at barna kunne reist mer på tur i barnehagen.

Anonymous poster hash: 08644...745

Skrevet

Betaler ingenting ekstra. De er på mange turer, men det er inkludert i beløpet jeg betaler for å ha henne i barnehagen. Betaler 2500,- i mnd. inkl. kostpenger, og da turpenger

Anonymous poster hash: 0191b...c0c
Skrevet

Ikke turpenger her heller, men betalte 100 kr til kosekassen som sikkert går til noe lignende. Synes personlig det er ok, men det kan jo fort bli mye penger om man skal betale 1000 kr ekstra i året per barn. 

Anonymous poster hash: 86e6e...dae
Skrevet

Jeg skulle ønske vi kunne betale litt turpenger. De er masse på tur, flere ganger i uken. Men det koster ingenting p gå i skogen. Skulle ønske de kunne få gått mer på kino/teater og slik. Men barnehagene har egentlig ikke lov til å be om penger, ikke de kommunale iallefall

Skrevet

Betaler 200 i halvåret. De har vært på kino, teater, Amadeusparken etc. 5åringene betaler 300 i halvåret for de er på enda flere turer.

Skrevet

Ingenting, i vår bydel i Oslo (mulig det gjelder hele Oslo) har ikke de kommunale barnehagene lov å be om noe som helst utenom oppholdsbetalingen.

Dermed blir det mest turer som er gratis å gjennomføre.

Anonymous poster hash: 2fe6b...27d
Skrevet

Takk for svar:-)

Dette er en privat barnehage. Syns det er helt greit å betale altså, de gjør masse så vi ser at pengene blir godt brukt. Bare lurte på hvordan det var rundt omkring ellers. 

HI

Skrevet

Jeg jobber som pedleder i kommunal bhg i Oslo..

Vi har IKKE lov til å be foreldrene om turpenger. Hvis FAU vil samle inn anonymt, så kan de det. Det har de gjort på avdelingen min.

Skrevet

Vi betaler ikke, men skulle gjerne gjort det! Men det er fordi vi har råd til det, slik er det dessverre ikke for alle foreldre.  Men i bhg jeg jobber i hender det FAU sponser tur på oss i tillegg til alt annet de gjør :)

Skrevet

Vi betaler 100kr i halvåret i en "kosekasse".... De går på turer, vi betaler kostpenger, de er aldri på noe spesielt som kino og teater.. (Kun førskolebarna) Min gutt har alltid vært "uheldig" med sine grupper.. Han har enten vært for liten, eller så er det barn på gruppen hans som er for liten.. Syns det er dårlig..

Anonymous poster hash: 94c22...e93

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...