Gå til innhold

Fotsoner. Farlig?

Anbefalte innlegg

Jeg elsker fotmassasje, og det er ekstra godt nå (11+3). Det som er utfordringa er at det nå er et punkt under hver fot, der magen i følge fotsonekartene skal befinne seg, som gjør veldig ondt når han knar. Det er nesten uutholdelig. Vår første innskytelse er å kna det bort, men ved nærmere ettertanke lurer vi litt på om det kan ha konsekvenser for arvingen der inne...?

Noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144090058-fotsoner-farlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du skal være forsiktig med å massere rundt anklene,- det kan visst sette i gang en fødsel. Elsker også fotsoneterapi, men har ikke latt samboeren slippe til enda da jeg også er redd for evt dårlige "bivirkninger" . Er ikke i tvil om at det hjelper og at foten har sammenheng med kroppen ellers,- har fått kurrert mye gjennom dette. Forhør deg med en aut. terapaut du:)

Endret av Stella&My+2

Jeg jobber som fotsoneterapeut, og behandler ikke noen i første trimester. Ikke fordi jeg frykter å sette i gang en fødsel, eller påvirke så en spontantabort skjer. Men, fordi det alltid vil være en viss sjanse for at en spontanabort kan skje i den perioden, og da vil jeg ikke at verken jeg eller den gravide skal gå å føle at "kanskje-hvis-om-at jeg bare ikke hadde gjort det". 

Fotsone er et utrolig effektivt og spennende verktøy, og man skal behandle det med respekt. Forsiktig fotmassasje vil jeg likevel alltid oppmuntre til, sånn på hjemmebasis!  Det er nok lurt å unngå hælområdet som nevn, spesielt på innsida. Og ikke stimulere for hardt eller intenst på noe spesifikt punkt. Men myk massasje, for å få god sirkulasjon i foten, det kan vi unne oss alle sammen :-) 

sonene på tærne er for hode, bihuler, nese, ører, øyne, så veldig nyttige nå i influensa og forkjølelsessesongen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...