Gå til innhold

Skal snart begynne på søskenforsøk- Hormoner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nå bestemt oss for å hive oss på karusellen igjen og prøve å lage et søsken til Lillegutt nå 1 år.
Vi har 6 egg på frys og jeg lurte på hva som må gjøres da? Må jeg ta sprøyter igjen? Eller bare vaginalpiller?
Tiner de opp eggene for så å ringe og si at det bare er å komme hvis alt går bra?
Tar det 1 døgn før de vet? Eller tiner de opp eggene mens vi er der? Alle eggene er 8 delt eller 16 delt.

Lillegutt ble til på ferskforsøk og da var det 1 måned med sprøyter, eggløsningssprøyte og så 3 uker med vaginalpiller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På Riksen er det slik: avtaler oppstart ca 1-2 mnd frem i tid. Starter med progynova- tabletter på 1e mensdag og tar de i 12-15 dager før innsett. UL- kontroll 3-4 dager før innsett (da avtales dato). Ringer inn på formiddagen på innsettingdagen for å vite om de har overlevd og avtale klokkeslett senere samme dag. Begynner på Crinone 2 dager før innsett. Fortsetter på progynova og crinone frem til uke 10 (nedtrapping på slutten) eller til negativ test.

Skrevet

Fryseforsøk i naturlig syklus er enklere. Da har man en ultralyd omkring dag 10 i syklusen og avtaler oppstart med eggløsningstester etter dette. Dagen etter omslag på eggløsningstesten begynner man med et progestron (utrogestan i mitt tilfelle) og har innsett på dag 3, 4 eller 6 (alt etter hvor mange dager eggene ble dyrket før de ble froset ned).

Jeg er ruger på et femdagersegg som ble tilbakeført i naturlig syklus. Fryseforsøk er en drøm i forhold til ferskforsøk.

Lykke til med søskenforsøk :)

Skrevet

Fryseforsøk i naturlig syklus er enklere. Da har man en ultralyd omkring dag 10 i syklusen og avtaler oppstart med eggløsningstester etter dette. Dagen etter omslag på eggløsningstesten begynner man med et progestron (utrogestan i mitt tilfelle) og har innsett på dag 3, 4 eller 6 (alt etter hvor mange dager eggene ble dyrket før de ble froset ned).

Jeg er ruger på et femdagersegg som ble tilbakeført i naturlig syklus. Fryseforsøk er en drøm i forhold til ferskforsøk.

Tusen takk for svar begge to:)

Jeg synes ikke nesespray og piller var så ille, men de sprøytene var ikke så morsomme.

*spennende*:-D

Lykke til som ruger Hubro!  

• 3 uker senere...
Skrevet

Tusen takk for svar begge to:)

Jeg synes ikke nesespray og piller var så ille, men de sprøytene var ikke så morsomme.

*spennende*:-D

Lykke til som ruger Hubro!  

Hei og hvordan går det? :-)

Vi er også igang med søskenforsøk. Hadde et innsett av 2 fryseegg (som vi hadde fra siste ordinære forsøk, hvor jeg ble gravid) tidlig i sommer. Ble gravid, men på ul i uke 7 fant de bare en fostersekk.  Endte i utskrapning. Ved det forsøket brukte jeg Progynova og Lutinus.

I morgen starter jeg med ordinært forsøk og nesespray. Har bare et egg igjen i fryseren, og tiden går..

Skal igjennom akkurat det samme regime som det siste forsøket, som gjorde meg gravid; nesespray, Menopur og Puregon og Lutinus (brukte Progestankapsler sist.) Går  på max stimulering pga få egg. 

Er spent på hvordan jeg reagerer på hormonene denne gangen. Gikk ganske bra sist :-))

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Jeg har nå begynt med fryseforsøk. Skulle egentlig begynt på progynova i går, men siden resepten viste seg å ikke være gyldig lengre så måtte jeg ringe på UIlevål i dag og be om ny resept. FIkk også lov til å begynne i dag :D Så da skal jeg tilbake torsdag neste uke på UL. De ser da an om når det evt blir innsett.

Får da en dato hvor de tiner egget den morgenen. Så skal jeg ringe inn på Ullevål for å høre om egget har overlevd tiningen. Dersom det overlever er det å reise inn og få satt det inn. (Blir å starte på progrestontilskudd 2 dager før innsett) 

Skal fortsette med medisiner til jeg tester negativt eller rundt uke 10 i  svangerskap.

Hvis egget ikke overlever ting er det bare å slutte på medisiner med en gang.

LYKKE TIL!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...