Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2013 #1 Skrevet 20. oktober 2013 Om foreldrene dine arvet 1 million.. Ville du trodd at du ville få en gave av dette? Anonymous poster hash: 32389...9ec
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2013 #2 Skrevet 20. oktober 2013 Nei, siden mamma har mer gjeld enn meg og mindre inntekt enn meg hadde jeg ikke forventet det (mamma og pappa er skilt, gift på nytt og etablert med nye boliger o.l. begge to) Men da mamma fikk 500.000,- av foreldrene sine da de solgte huset og flyttet på sykehjemmet fikk jeg faktisk 10.000 kr, og det ble jeg glad for. Anonymous poster hash: 6ceb8...ee7
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2013 #3 Skrevet 20. oktober 2013 Ja man kan vel ikke forvente noe! Men mine foreldre er godt etablert men noe boliglån osv. Tjener ålreit begge to og flinke til å spare.. Fikk nettopp 1 mill og hadde håpet på å se noe til det. Men er vel feil av meg! Anonymous poster hash: 32389...9ec
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2013 #4 Skrevet 20. oktober 2013 Nei, hadde ikke forventet det. Jeg er ikke vant til å få noe.. Anonymous poster hash: 26b15...c09
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2013 #5 Skrevet 20. oktober 2013 nei jeg hadde ikke forventa det.jeg er ei voksen dame,ikke fjortis som trenger støtte fra mamma og pappa Anonymous poster hash: 7a19a...455
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2013 #6 Skrevet 20. oktober 2013 Kanskje det ligger en gavesjekk under juletreet i år? Uansett blir det jo dine penger til slutt, høres jo ut som de er fornuftige med penger og ikke typen til å sløse de vekk, så da er det jo din tur til å arve neste gang... Anonymous poster hash: 6ceb8...ee7
me_87 Skrevet 20. oktober 2013 #7 Skrevet 20. oktober 2013 Jeg hadde ikke forventet det,men jeg tror jeg hadde fått noen penger av de da for de vet at jeg har ikke så god råd.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2013 #8 Skrevet 20. oktober 2013 Forventer ikke noe, men da pappa arvet 900 000,- fikk jeg og bror 250 000,- hver. Det var en stor overraskelse og kom veldig godt med! Mamma er uføretrygded pga. en arbeidsulykke og hun har svært dårlig råd. Ville ikke tatt imot penger fra henne, tror jeg. Pappa har langt bedre råd så da tok jeg imot. Anonymous poster hash: ee40b...ad2
Von Hertelhofen Skrevet 20. oktober 2013 #9 Skrevet 20. oktober 2013 Mest sannsynlig så hadde de vel gitt et lite beløp til hver av ungene sine, men det er ikke noe jeg hadde regnet med.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2013 #10 Skrevet 20. oktober 2013 Jeg hadde regnet med at de inviterte med oss alle sammen på ferie, for det vet jeg mamma drømmer om å kunne gjøre. Anonymous poster hash: 7b5fd...8f7
☆☆☆ Skrevet 20. oktober 2013 #11 Skrevet 20. oktober 2013 Veit rett og slett ikkje om eg hadde fått noko. Og det ville vore opp til dei, eg hadde på ingen måte furta over å ikkje få.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 20. oktober 2013 #13 Skrevet 20. oktober 2013 Nei, men jeg VET at jeg hadde fått noe, for det har de selv sagt.
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 20. oktober 2013 #14 Skrevet 20. oktober 2013 Hadde ikke forventa noe nei.
Elsker livet Skrevet 20. oktober 2013 #15 Skrevet 20. oktober 2013 Jeg kjenner foreldrene mine som svært rause med penger, så jeg hadde nesten blitt overrasket om det ikke ble noe på oss, de trenger ikke mer penger selv. Men jeg hadde ikke blitt skuffet om de ikke ville dele, vi har ikke skrikende behov for penger vi heller.
Elsker livet Skrevet 20. oktober 2013 #16 Skrevet 20. oktober 2013 Nei, men jeg VET at jeg hadde fått noe, for det har de selv sagt. Med andre ord hadde dun forventet det.
Gjest ronja røverdatter Skrevet 20. oktober 2013 #17 Skrevet 20. oktober 2013 Nei, jeg hadde ikke forventet noe annet enn at de skulle kose seg og glede seg over pengene sine. Jeg er voksen og klarer meg selv. Når det er sagt, har jeg fått hjelp av mine foreldre i vanskelige tider, ikke store pengebeløp, men nok til å hjelpe meg litt når det har vært tungt. Det samme ville jeg ha gjort mot dem om de trengte det.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 20. oktober 2013 #18 Skrevet 20. oktober 2013 Nei, men jeg VET at jeg hadde fått noe, for det har de selv sagt. Med andre ord hadde dun forventet det. Joda, forventet kanskje (fordi de har skapt den forventningen ved å fortelle meg dette), men ikke forlangt.
Elsker livet Skrevet 20. oktober 2013 #19 Skrevet 20. oktober 2013 Nei, men jeg VET at jeg hadde fått noe, for det har de selv sagt. Med andre ord hadde dun forventet det. Joda, forventet kanskje (fordi de har skapt den forventningen ved å fortelle meg dette), men ikke forlangt. Forventet betyr jo bare å regne med. Men virker som mange ser på forventning som noe negativt og likestiller det med å kreve eller forlange. Jeg forventer mye av mine foreldre, basert på erfaring, men krever aldri noe.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 20. oktober 2013 #20 Skrevet 20. oktober 2013 Nei, men jeg VET at jeg hadde fått noe, for det har de selv sagt. Med andre ord hadde dun forventet det. Joda, forventet kanskje (fordi de har skapt den forventningen ved å fortelle meg dette), men ikke forlangt. Forventet betyr jo bare å regne med. Men virker som mange ser på forventning som noe negativt og likestiller det med å kreve eller forlange. Jeg forventer mye av mine foreldre, basert på erfaring, men krever aldri noe. Akkurat det er jeg enig i. Jeg mener man fint kan forvente ting av sine medmennesker. For eksempel forventer jeg å bli behandlet med respekt av mannen min, at foreldrene mine skal være glad i meg og mine barn, at sjefen betaler meg lønn for jobben min (akkurat det forlanger jeg forsåvidt også )), jeg forventer at ungene mine hører på meg når jeg snakker til dem, at naboen ikke stjeler bilen vår og en hel del andre ting av andre mennesker. Det er ikke noe feil ved det, det ser jeg på som helt naturlig.
Brennheite Badeand Skrevet 20. oktober 2013 #21 Skrevet 20. oktober 2013 Absolutt ikke. En million er ikke så voldsomt mye penger, og siden jeg er et voksent menneske med en langt høyere inntekt enn foreldrene mine ville jeg satt pris på om de brukte pengene på seg selv fremfor å gi meg noe av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå