Gå til innhold

Når ringe legevakt? 2-åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jentungen hadde 40 i feber kl. 19 igår kveld og fikk paracet. Kl. 1 i natt hadde ho 39,5 og fikk en ny paracet.

Til morgen idag våknet hun kl. 8. Vi satte på Disney junior og lå å så på det i senga. Både jeg og mannen sovna igjen og når vi våkna 9.30 satt ho i samme stilling og titta. Sjekka tempen da og da var den 39,1. Fikk ikke paracet da.

Nå er ho nærmere 39,2 i feber igjen og helt total slapp. Er så vidt man kan høre pusten og ho klarer nesten ikke holde øya oppe. Nå har hun duppa av

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Også med overskriften mente jeg egentlig om vi skal ringe legevakt, eller om det er unødvendig. Eventuelt når bør vi ringe?

Skrevet

Hva slags andre symptomer har hun da, er hun forkjølet f.eks?

Om paraceten får feberen ned hadde jeg ikke vært så bekymret, bare pass på at hun får nok å drikke. Når mine unger har hatt den runden der har det vært fjerde barnesykdommen, litt skummelt med så høy feber uten andre symptomer, men plutselig har feberen forsvunnet som ved et trylleslag og da har utslettet kommet...

http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/sykdommer/fjerde-barnesykdom-exant-sub-2827.html?page=3

Om dere får i henne drikke hadde jeg ventet med legevakten, er jo ikke så mye de får gjort heller..

Anonymous poster hash: 5ba07...ffa
Skrevet

Hva skal legevakten gjøre da mener du?

Nei, spar dem. Ikke rart det blir kø på legevakta...

Anonymous poster hash: dce8c...672

Skrevet

Ikke noen andre symptomer og 4. barnesykdom hr hun hatt. Hun har vel drikki 2 dl med drikke idag

Skrevet

Du trenger ikke å ringe legevakten her. Hun er trøtt og det er vanlig ved feber. Hold øye med henne og gi henne masse drikke og sjekk at det kommer noe ut. La henne slappe av og gi henne paracet ved behov. Feber er slitsomt, men godt når de kan sove det bort istedenfor å ha vondt.

Lege eller legevakt kan ikke gjøre noe annet eller mer enn det dere gjør nå. Bikker feberen fort oppover eller mot 41 må du ringe legevakt.

God bedring til henne :)

Skrevet

Når hun er såpass dårlig hadde jeg ringt og rådført meg.

Det er bedre å ringe en gang for mye enn en gang for mye enn en gang for lite.

Skrevet

Ok. Får se hvordan hun er når hun våkner. Kan legge til at hun har hatt UVI 2 ganger tidligere. Første gang utvikla det seg til nyrebekkenbetennelse

Skrevet

Det er jo ikke så høy feber, men ring hvis du er bekymret pga kontakt osv. Feber i seg selv gjør jo ikke noe

Anonymous poster hash: 07a13...90c
Skrevet

når jeg er i tvil,så ringer jeg legevakta for å snakke med dem.det er masse en sykepleier i den andre enden kan få ut av en samtale,og hun kan dobbeltsjekke med en lege.

så om du er bekymra hadde jeg ringt og snakka med dem,man trenger jo ikke å dra dit for det!

Anonymous poster hash: 15608...ca7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...