Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 20. oktober 2013 #1 Skrevet 20. oktober 2013 Jeg elsker hjemmelaget, og julegaver spesielt. Har noen gode forslag til hva man kan gjøre? Noen tips, linker eller bilder? Jeg er stor juleentusiast, og allerede superklar for å starte julegaver!
Askepott 3 barnsmor Skrevet 20. oktober 2013 #2 Skrevet 20. oktober 2013 http://www.google.com/search?client=safari&rls=en&q=butterfly+footprint+flower+pot&oe=UTF-8&um=1&ie=UTF-8&hl=no&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=Dkz5UYiOKuOU4ASLwYHwBA&biw=320&bih=460&sei=plL5UYuEOITv4QSLzYHgAQ#biv=i%7C13%3Bd%7CesUfB11oZnFf2M%3A&facrc=_&imgdii=_&imgrc=8pHCM6DQkX0ADM%3A%3BVXIkJP3M9g57lM%3Bhttp%253A%252F%252Fugc-01.cafemomstatic.com%252Fgen%252Fconstrain%252F500%252F500%252F80%252F2013%252F03%252F27%252F04%252F5d%252Fsg%252Fpow66plm04ih1m.jpg%253FimageId%253D25081609%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.cafemom.com%252Fgroup%252F22263%252Fforums%252Fread%252F18280382%252FCute_Footprint_Butterfly_On_Plant_Pot%3B480%3B480
RachaelRay Skrevet 20. oktober 2013 #3 Skrevet 20. oktober 2013 Strikke? Halser, votter, sokker, pulsvarmere, tove tøfler.. kluter Lage armbånd, øredobber, smykker Hjemmelaget konfekt, karameller, eller ingredienser til cookies på et fint glass? En deilig urteolje eller hjemmelaget tacokrydder Hjemmelaget er supert elsker å få, og elsker å lage, og gi
Major HotLips Houlihan Skrevet 20. oktober 2013 #4 Skrevet 20. oktober 2013 Her strikker jeg sokker og votter så det suser for å få det klart i rimelig tid
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2013 #5 Skrevet 20. oktober 2013 http://www.google.com/search?client=safari&rls=en&q=butterfly+footprint+flower+pot&oe=UTF-8&um=1&ie=UTF-8&hl=no&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=Dkz5UYiOKuOU4ASLwYHwBA&biw=320&bih=460&sei=plL5UYuEOITv4QSLzYHgAQ#biv=i%7C13%3Bd%7CesUfB11oZnFf2M%3A&facrc=_&imgdii=_&imgrc=8pHCM6DQkX0ADM%3A%3BVXIkJP3M9g57lM%3Bhttp%253A%252F%252Fugc-01.cafemomstatic.com%252Fgen%252Fconstrain%252F500%252F500%252F80%252F2013%252F03%252F27%252F04%252F5d%252Fsg%252Fpow66plm04ih1m.jpg%253FimageId%253D25081609%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.cafemom.com%252Fgroup%252F22263%252Fforums%252Fread%252F18280382%252FCute_Footprint_Butterfly_On_Plant_Pot%3B480%3B480 Ai ai ai. Ikke for å være slem, men det der var ikke mye fint Eller, det var jo egentlig ganske slemt sagt. Men vil vel bare gjøre deg oppmerksom på at ikke alle liker blomsterpotter med sommerfuglføtter. Sorry Anonymous poster hash: 15908...0dc
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2013 #6 Skrevet 20. oktober 2013 Ungene og jeg er igang med gave til bestefar. Man tager en tykk planke, spraylakkerer den hvit, samler på forhånd opp et lite lager med babymat-glass (vasket og fjernet etikett), spikrer lokkene på rekke bortover planken og skrur glassene i lokkene. Maler "Bestefars dingser" i sort på planken og setter små etiketter på glassene der du skriver feks "skruer", "knapper", "hemmeligheter" osv. Her har vi malt glasset med "hemmeligheter" sort, sånn at det er SKIKKELIG hemmelig På oversiden av planken fester man to kroker sånn at planken kan henges opp. Voilà, bestefargave! Kan gjøre det samme til bestemor med stæsj til håndarbeid osv. Anonymous poster hash: 503fd...141
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2013 #7 Skrevet 20. oktober 2013 I fjor kjøpte jeg sånne type norgesglass med lokk på Søstrene Grene, fylte hvert glass med innholdet i en Toro bakemix (muffins,brownies osv), satte på en etikett der jeg skrev "tilsett 2 dl olje og stek meg "så og så" lenge". Satte på noe fancy sløyfebånd. Veldig populært! Anonymous poster hash: 503fd...141
Gilette Skrevet 20. oktober 2013 #8 Skrevet 20. oktober 2013 Hjemmelaget konfekt Strikke/hekle/nålebinde ting. Holder akkurat nå på med en brystduk til Hardanger bunad som en venninne ønsker seg siden den hun har er blitt for slitt. Mye du kan mekke, og det er jo mye koseligere med hjemmelaget enn butikk kjøpt.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2013 #9 Skrevet 21. oktober 2013 Ååååh, så søøøøøtt! Slike vil jeg ha! Anonymous poster hash: f827b...4df
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 21. oktober 2013 Forfatter #10 Skrevet 21. oktober 2013 Åh så mange gode forslag! Herlig Takk jenter! Dere redder julen
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2013 #11 Skrevet 21. oktober 2013 Hjemmelaget badesalt og bodyscrub Anonymous poster hash: dbca7...f2a
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2013 #12 Skrevet 21. oktober 2013 I fjor kjøpte jeg sånne type norgesglass med lokk på Søstrene Grene, fylte hvert glass med innholdet i en Toro bakemix (muffins,brownies osv), satte på en etikett der jeg skrev "tilsett 2 dl olje og stek meg "så og så" lenge". Satte på noe fancy sløyfebånd. Veldig populært! Anonymous poster hash: 503fd...141 For å si det rett sån: Du har veldig høflig familie og venner! Hjemmelagde gaver er fint når det ligger omtanke bak, men slike gaver er bare noe folk rasker sammen for å komme billig og raskt ut av det. Hadde du blitt glad for en pose kakemiks som til og med var åpnet slik at holdbarheten ødlegges? Anonymous poster hash: c6cb5...4d7
geitemarken Skrevet 21. oktober 2013 #13 Skrevet 21. oktober 2013 Jeg blir veldig glad når jeg får hjemmelaget smaksatt olivenolje (gjerne med chili, urter osv). Jeg blir også veldig glad for et glass multebær eller blåbær. Selv bruker jeg å tove tøfler (kjøper billig garn på Nille), lage ripsgele og div likører. Har prøvd meg på multebær likør (sånn passe resultat) og eggelikør (ble godt). Hadde planer om å sette krøkebærvin, men var lite krøkebær i området og jeg hadde ikke tid. Men vin kan jo være et annet forslag, og det tror jeg folk synes er litt spennende å få hjemmelaget vin.
geitemarken Skrevet 21. oktober 2013 #14 Skrevet 21. oktober 2013 I fjor kjøpte jeg sånne type norgesglass med lokk på Søstrene Grene, fylte hvert glass med innholdet i en Toro bakemix (muffins,brownies osv), satte på en etikett der jeg skrev "tilsett 2 dl olje og stek meg "så og så" lenge". Satte på noe fancy sløyfebånd. Veldig populært! Anonymous poster hash: 503fd...141 For å si det rett sån: Du har veldig høflig familie og venner! Hjemmelagde gaver er fint når det ligger omtanke bak, men slike gaver er bare noe folk rasker sammen for å komme billig og raskt ut av det. Hadde du blitt glad for en pose kakemiks som til og med var åpnet slik at holdbarheten ødlegges? Anonymous poster hash: c6cb5...4d7 Heldigvis for verden at alle ikke er som deg anonym over. Tenker ikke lengere enn nesa rekker du? Jeg synes det var en fin og kreativ gave. Gir familien kvalitetstid og kos.
ms.Pond Skrevet 21. oktober 2013 #15 Skrevet 21. oktober 2013 (endret) Hjemmelaget sjokolade, marsipan og julelikør. Veldig enkelt alt sammen Ha på glass (eller flaske) og pynt med en stoffbit, samt en lapp med noen koselige ord på Evt bruk norgesglass eller lignende og legg lagvis de tørre ingrediensene i noe godt; det være seg kjeks, kake eller noe slikt. Fest på en lapp med hva det er, hva som skal blandes i, og steketid ol. Du kan klippe opp et gammelt kjøkkenhåndkle og feste med strikk eller hyssing på lokket. I fjor lagde jeg forskjellige ingredienser til ei som ønsket seg det. Små krydderglass (fra Ikea) med tacokrydder, vaniljesukker, tørkede urter ol, med søte lapper på hvor det sto hva det var, og forslag til hva det kunne brukes til. Et hjemmelaget måltid etter samme prinsippet; en kurv eller noe lignende fylt med det som trengs for å lage et godt måltid, f.eks kjøttgryte (husk at kjøttet må stå kaldt og kan pakkes for seg, evt overrekkes etter at gaven er pakket opp); kjøtt, grønnsaker, krydder og tilbehør, og kanskje noen stearinlys og en god vin. Legg en lapp oppi med fremgangsmåte og hva som evt må tilsettes som ikke følger med. Sånne ting synes jeg er utrolig koselig, og gir mye mer glede i en tid og alder hvor jeg føler jeg har alle tingene jeg trenger. Du kan også gi gavekort på en lunsj, middag eller en vinkveld, som du lager eller spanderer. Endret 21. oktober 2013 av mama foodie
Gjest Emea Skrevet 21. oktober 2013 #16 Skrevet 21. oktober 2013 I fjor kjøpte jeg sånne type norgesglass med lokk på Søstrene Grene, fylte hvert glass med innholdet i en Toro bakemix (muffins,brownies osv), satte på en etikett der jeg skrev "tilsett 2 dl olje og stek meg "så og så" lenge". Satte på noe fancy sløyfebånd. Veldig populært! Anonymous poster hash: 503fd...141 For å si det rett sån: Du har veldig høflig familie og venner! Hjemmelagde gaver er fint når det ligger omtanke bak, men slike gaver er bare noe folk rasker sammen for å komme billig og raskt ut av det. Hadde du blitt glad for en pose kakemiks som til og med var åpnet slik at holdbarheten ødlegges? Anonymous poster hash: c6cb5...4d7 Tøv! Hjemmelaget er mye bedre enn nips som duftlys, tekopper, osv.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2013 #17 Skrevet 21. oktober 2013 I fjor kjøpte jeg sånne type norgesglass med lokk på Søstrene Grene, fylte hvert glass med innholdet i en Toro bakemix (muffins,brownies osv), satte på en etikett der jeg skrev "tilsett 2 dl olje og stek meg "så og så" lenge". Satte på noe fancy sløyfebånd. Veldig populært! Anonymous poster hash: 503fd...141 For å si det rett sån: Du har veldig høflig familie og venner! Hjemmelagde gaver er fint når det ligger omtanke bak, men slike gaver er bare noe folk rasker sammen for å komme billig og raskt ut av det. Hadde du blitt glad for en pose kakemiks som til og med var åpnet slik at holdbarheten ødlegges? Anonymous poster hash: c6cb5...4d7 Tøv! Hjemmelaget er mye bedre enn nips som duftlys, tekopper, osv. Hjemmelaget er kjempekoselig. Men jeg synes at skal man gi muffins, bollemix eller noe annet i den duren, så kjøper man ikke en ferdigmix. Men lager en mix med en oppskrift men selv synes er god Anonymous poster hash: 6e622...0dd
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2013 #18 Skrevet 21. oktober 2013 Herregud en pose toro mix i en glasskrukke er ikke hjemmelaga. Det har tatt 5 mln å ordne istand og kosta 40kr..... Det er ikke det samme som å lage karameller, marsipan osv for så å fylle på glass med lokk. Anonymous poster hash: 4a8e4...24b
Siamese Hellhound Skrevet 21. oktober 2013 #19 Skrevet 21. oktober 2013 Hehe, litt som å kjøpe julemarsipan på Narvesen, pakke det ut og legge det på syltetøyglass? Da skal etiketten være bra kreativ, i hvertfall :-)
It's all about me Skrevet 21. oktober 2013 #20 Skrevet 21. oktober 2013 I fjor kjøpte jeg sånne type norgesglass med lokk på Søstrene Grene, fylte hvert glass med innholdet i en Toro bakemix (muffins,brownies osv), satte på en etikett der jeg skrev "tilsett 2 dl olje og stek meg "så og så" lenge". Satte på noe fancy sløyfebånd. Veldig populært!Anonymous poster hash: 503fd...141 Seriøst? Toro kakemiks i julegave. Jeg er selv en stor fan av Toro, spiste Toro-muffins seinest for en time siden. Men å gi det bort i julegave kunne aldri falt meg inn.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2013 #21 Skrevet 21. oktober 2013 Jeg har laget øredobbe oppheng til mamma, hun har ørten øredobber og syns det er gøy med nye. http://lindaslilleverden.no/dagens-tips-oppheng-oredobber/ har spraylakkey den i en farge hun liker. Har ikke sprayet hanken og den nederste kanten. Syns det ble finest med litt sølv. Jeg og ungene har og skal lage øredobber i forskjellige varianter som hun også får. Vi har laget noen med knapper, vi har funnet noen tøffe knapper så de har blitt tøffe øredobber. Vi skal lage noen i cernitt. Jeg laget ett kjede og øredobber med skjell jeg fant på hytta i sommer, det ønsket mamma seg (kom jeg på akkurat nå, så får huske å skrive det opp nå før jeg glemmer det igjen) så det skal jeg lage til henne. Ståltråd og skjell jeg har borret hull i. Ungene laget cernittnisser for noen år siden, vi skulle lage tripp, trapp, tresko med de. Men fikk bare laget en siden vi ikke fikk blitt ferdig med spillebrettet. Til den vi ble ferdig med så laget vi spillebrettet i tykk filt, slik som er helt stiv. Og tusjet opp brettet i en stofftusj i passende farge. 3 nisser var røde og 3 nisser var blå. http://www.kakefesten.com/galleri/figurer/sma-luenisser-4136 dette var nermeste bilde jeg fant nå, men nissene har igrunn ikke ansikt. En rund kule i hudfarge under lue, lua er så langt ned at det er nese og bein som stikker ut. Vldig enkelt for ungene å lage, og de ser fine ut. Ser ikke veldig godt st barn har laget de, som mye annet. Vi ahr laget de ganske små, de er vel 3cm høye, men går ann å lage de større også. Ungene har fått sitteunderlag av mormor, de har falt i smak. Mormor fant oppskrift på Hello Kitty, så det har de. Forskjellig farge på sløyfa og hun har brodert navnet deres på. Så når de er på tur har de alltid det med, og mister det ikke siden det står navn på og ingen har likt. Mormor har også strikket til alle i huset. Strikket med dobbelt garn, så de er tykke. Vi fikk dette som felles gave ett år med spikkekniver, kompass og kart. En gave som falt i smak hos store og små.ungene syns det var kjempe spennende når det sto med store bokstaver på pakka at denne måtte åpnes i fellesskap. Turkopper, termos, plastasjetter og annet slikt går også å ha i slikt. Jeg fikk skkurat nye puter av mamma. Hun laget puter av filleryer, og de er kjempe tøffe. Fargene i rya passer inn hos meg. Rya er brettet rundt puta, den ene enden med duskene er midt forran på puta. Og hun har sydd den sammen. Måtte vist sy for hånd siden den var så tykk. Je har også fått puter i olastoff, sydd i lappesøm. Litt lommer, og knapper. På noen er det en og annen lapp med stoff. De er skikkelig tøffe. Jeg fikk de til å ha i kosekroken min i drivhuset. Jeg og ungene har fått vesker i lappesøm av gamle olabukser. Alle er ulike i form og farge, men også i str. Den ene jeg har så er det en bukse som er klipt av der som beina begynner og bare sydd sammen med en rett søm. Jeg har en voksenbukse, men skal en har mindre veske kan en ta barnebukse. Lage en hank med resten av buksa. Flere lommer har den også. Ungene fikk ett år en liten veske, sydd i ett morsomt stoff. Helt enkel. Men mormor hadde funnet ett bilde av ungene. Dette sydde hun fast med en bit av plastlomme over, slik at bilde ikke ble fort ødelagt. Ungene bruker denne veldig ofte, skal de til byen er det veska de har med seg. Ikke plass til mye, men lommebok og litt smånisp. Anonymous poster hash: 002eb...481
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå