Gå til innhold

Jeg skal lage blogg om mitt liv som alenemamma til 3 barn med sykt barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så ensom og deppa om dagen og trenger å ha noe å drive med. Tenkte derfor lage meg en blogg om mitt liv som alenemamma til 3 hvor det ene barnet er under utredning. Er dette bare kjedelig blogg?gi meg gjerne råd og tips om hva jeg bør ha med?hvor bør jeg opprette bloggen?

Anonymous poster hash: fe0a3...b44

Fortsetter under...

Skrevet

En blogg skrevet av en ensom, deppa og kjedelig person høres ikke interessant ut for meg.

Så tankene om deg selv bør forandres før du begynner å tenke på blogging.

Når det er sagt, så liker jeg å lese om de usminkede fremstillingene om hverdagen.

Skriv det du føler å tenker og gjør, men skriv det interessant. Bruk litt humor kanskje?

Jeg er ingen skriver, og bligger derfor ikke, så jeg sier bare hva som fenger meg da.

Lykke til:)

Anonymous poster hash: ac80f...74a

Skrevet

Jeg tror det kan bli en fin blogg! Men pass på hvordan du eksponerer barna. Dette er jo ikke noe de velger selv, og du bør derfor være svært varsom med å være for personlig på deres vegne.

Når det gjelder barn og sykdom så synes jeg kanskje man kan være litt tilbakeholden. Det kan lett framstå som om du forsøker å utnytte situasjonen.

Du bør ha med ting som:

Middagstips

Hvor handle billige klær til barna ,salg, nettbutikker osv.

Aktiviteter du gjør sammen med barna.

Tips om husarbeid.

M.a.o. alt som berører foreldre. For jeg regner med det er en slags foreldreblogg dette her blir.

Nå er ikke jeg alenemor, men du kan jo skrive litt om lover, regler, skjemaer, NAV osv. Sikkert mange i samme situasjon som lurer på slike ting.

OG, For all del. Skaff deg et skikkelig kamera og gjør litt flid med bloggen.

Skrevet

Tusen takk for fint svar :)

Skrevet

Gi oss blogg adressen da så får du opp lesertallet:)

Anonymous poster hash: 2a59b...6be
Gjest elisa bt
Skrevet

Jeg synes det høres ut som det kan bli en veldig spennende blogg,men som nevnt av en annen her er det viktig å tenke nøye gjennom hvordan du eksponerer barna, særlig han/hun som er under utredning. Pga utredningen, og muligheten for senere stigmatisering, tror jeg jeg ville vurdert å gjøre bloggen helt anonym, gi både deg selv og barna fiktive navn, og ikke bruke bilder der de kan kjennes igjen, Da kan du skrive mye friere, noe jeg tror kan gi både deg og leserne større nytte av bloggen. Samtidig vil du få en ekstra stor utfordring når det gjelder bilder, men med litt kreativitet skal det være mulig å få til.

Nå tror jeg absolutt det er mulig å skrive en slik blogg på en god måte, også hvis man velger å ikke anonymisere, men det gir større begrensninger i hva du kan dele, med tanke på barnas privatliv.

Lykke til :-)

Annonse

Skrevet

Tusen takk for fint svar :) nå fikk jeg enda mer lyst til å skrive :)

Skrevet

Tusen takk for fint svar :) nå fikk jeg enda mer lyst til å skrive :)

Jeg har også et barn som er under utredning + er alenemamma. Vil gjerne komme i kontakt med deg:-) Send meg en PM

Skrevet

Det kan bli en fin blogg det, slippe ut litt tanker og følelser, MEN vær litt ops på hva du skriver da og legger ut:)'lykke til

Anonymous poster hash: 04c64...0b7
Skrevet

Sendt pm :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...