Gå til innhold

barn født sept 2011:-)

Harfåttprinsen:)

Anbefalte innlegg

Hei alle septembermammaer :-) hvordan er det med dere og småtrollene? Het er alt bra, lillegutten min begynner og bli stor og vi koser oss max sammen nå. Har nettop vert på 2års kontroll og det gikk kjempe fint.. Han snakker som en foss, er motorsiensk flink,svært aktiv og blid gutt.. Han er 12,5kg og 89 cm.. Har dere vert på kontroll? Han går i bhg 3ganger i uken.. Har vert på forwldresamtale der også,det var gøy d :-) han er veldig empatisk,aktiv,lekende,og blid i bhg,han er en av de som stikket av når di skal kle på seg osv :-P men han trives veldig godt.. Hvordan er dwt med deres og bhg? Sover deres dupp? Her sover han ennda dupp,gjærne i nesten to time.. Han sover hele natten også,fra hal syv til 07... håper og høre fra dere sept mammaer :-) og at vi kan holde tråden og prate litt sammenom alt mulig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! :) Arti å høre fra deg igjen :) Med oss går det bare bra :) Vi har ikke vært på 2 års kontroll enda, men tror ikke han har vokst så veldig mye siden i fjor :) En akkurat passe stor gutt :) Prater enormt mye, mye er uforståelig, men det er også mange klare ord og setninger som kommer :) Er veldig aktiv og ble overlykkelig nå når det kom snø, slik at han kunne ut på ski. Vi har full plass i bhg, og han trives svært godt der.. Er i den siste tiden blitt veldig sjenert når han treffer andre mennesker. Men det går seg vel til :) Han sover ikke hele natten, men en og annen gang slår han til og sover fra 19.15 til alt fra 06-07.30. Han sliter litt med låsninger i bekken, så vi går til kiropraktor hver 2 mnd, og gjør øvelser for å strekke ut leddbandene. Han merker ikke så mye til disse låsningene lengre, og vi håper vi snart skal få trent de bort :) Dupp sover han enda, noen ganger en halv time og andre ganger opp til 2 timer.. Men dersom vi bare er hjemme en dag, kan han godt klare seg uten dupp.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg svare? Snuppa ble født en av de siste dagene i august.

Har ikke hatt toårskontrollen enda, men målt hjemme til 15kg og 94cm. Snakker masse, for det meste norsk men en del engelsk også. Tenkte akkurat gjennom hvor mange sanger hun kan, og det er over 10. Så veldig fornøyd med det.

Gått fullt i barnehage siden i fjor, stortrives. Er veldig glad i andre barn, og fått tilbakemeldinger fra Bhg om at hun er veldig empatisk.

Har sterk vilje, og liker å si nei.

Er også veldig sjenert med mye mennesker.

Sover ikke hele natten, aldri gjordt det, bare noen gode netter innimellom. :/ men det er bedre en før. Og sover en dupp på 1,5 timer på dagen. Sovinga ble bedre etter at vi kuttet melk og fikk øredren ved 17mnd alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Her har 2åringen akkurat blitt storebror.

Det går greit nok, men merker at det er mer gråt og spillopper,for å få oppmerksomhet nå. Leggingen som vi akkurat begynte å få så fint til, tok tokjempesteg tilbake så nå er det bare å lete frem tålmodigheten igjen.

Han har begynt å tisse litt på potte og do, men vi stresser ikke med det og lar han få kjøre sitt eget tempo. Ser er han selv som ville begynne (har en eldre fetter han ser opp til), så vi tar det med ro.

Han snakker masse, men ikke alltid like lett å forstå.,Jeg snakker Norsk til han, og han svarer på spansk.

På kontrollen var alt bra, og han er en skikkelig go'gutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Vi var på 2års kontroll forrige uke, og alt var veldig bra! 87 cm og 12,5 kg.

Hun prater masse, synger sanger og er veldig aktiv. Elsker fortsatt å være ute. Går i barnehage 3 dager i uka og trives veldig godt:)

Hun sover fra 19.30 - 07.00 om natta, og 1-2 timer på dagen.

Ting som fortsatt er vanskelig er at hun krever ENORMT med fokus! Jeg mener.. oppmerksomhet HELE tiden! Får hun det ikke, gjør hun ting hun vet hun ikke får lov til. Hun er generelt veldig dårlig på å underholde seg selv.

Og hun er sta som en geitebukk, og har maaasse vilje. Frøken tvertimot.. :P

Nye ting hun har begynt med nå er at hun ikke vil ha mat.. Det blir grining uansett hvor sulten hun er eller ikke er, og uansett hva hun måtte få servert..

Og hun vil plutselig være baby igjen. Hun vil bæres som en baby og sier "søøøte babyen til mamma jeg" , og om hun skal spise vil hun mates med skje, og kle på seg selv skal hun IKKE mer nei.. (nei, hun har ikke blitt storesøster :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI :) Så gøy å se kjente nick!! :) Veldig koselig å lese om hvordan det går med dere. Og Lanzarotejenta gratulerer, så morsomt at det ble baby på dere også :) lillesøster eller bror der? Her har snuppa fått lillebror, hektiske dager :) 

Her skravles det til den store gullmedaljen, er imponert over hvor mange ord hun kan og hvor raskt hun tar ting, er kjempeglad i å synge og lese bøker :) Ikke sjenert i det hele tatt her og kunne kanskje ønsket hun bremset litt i blant :P Men er superglad i den aktive jenta vår akkurat sånn hun er :) Går fulltid i bhg men har litt kortere dager nå når jeg har mulighet. Har sittet på do en del ganger så vi tenkte faktisk begynne i dag å ha av bleia på ettermiddagen bare til å begynne med..hun vil det veldig gjerne men vi har bremset litt, må liksom være motivert vi også for å tørke tiss osv ;), men gøy hvis flere også tenker litt på bleieslutt så kunne vi fulgt hverandre? vi stresser ikke med det, men skal prøve ettermiddagene i en uke i førsteomgang og se hvordan det går :) 

Ellers er alt bare bra her, blir litt småkamper da hun har ekstremt sterk vilje men vi lærer etterhvert hvordan det er best å håndtere det. kommer fortsatt over til oss på natta da og det kan være slitsomt, koselig også men jeg sover dårligere..

så gøy å "se" dere igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her ble det nok en gutt, så da var det enda godt jeg hadde spart på alt av klær :)

Vi hadde en litt lei start med masse sykdom fordelt på alle sammen, og det virket en stund som at alt som kunne gå galt gikk galt.

Nå har det roet seg. Vi er friske og har kommet inn i en slags rutine. Storebror sliter fortsatt med å sovne, men når han først sover så våkner han sjelden før morgenen. Baby har gudskjelov et sovehjerte jeg ikke har sett maken til. Jeg er så takknemlig for det. Mulig jeg hadde fått nervesammenbrudd om jeg skulle ha slitt med mye gråt og nattevåk sånn som det har vært frem til nå.

Mandag reiser vi hjem til Norge og blir til over jul. Jeg gleder meg helt sinnsykt.

Tenker vi kommer til å jobbe litt mer aktivt med bleieslutt etter jul.

Smokken fikk en brå slutt da han bet hull på den og nektet å bruke andre. Det kostet oss fem(!) timer med sinneskrik en lørdagsnatt og så var det over.

Herrejemeni!

Er ikke like aktiv her inne nå som før- av naturlige årsaker, men skal prøve å følge opp. Ihvertfall etter jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med to småbrødre da :) Er det sjeldent dere er i Norge? skjønner at du gleder deg, ikke lenge til jul nå!! :) 

Hehe her ble det med den ENE ettermiddagen uten bleie..da alle trusene vi hadde var tisset ut (det vil si 7 stk tror jeg :P) sååå orket vi ikke mere og fant ut at vi skal vente litt til :) Hun er fortsatt veldig interessert i å sitte på do og sitter hver dag og både tisser og bæsjer, men har nok ikke helt skjønt hvordan hun skal kjenne at tisset kommer FØR det faktisk kommer, kanskje vi tar et tak i jula når vi har henne hjemme hele dager :) 

Det med smokken også, før hadde hun den bare ved soving, men så sklei det ut ved sykdom osv, nå er hun såå avhengig av den, har lyst å bare bli kvitt den, samtidig er den veldig god å da de dagene jeg er alene hjemme med begge to og det går litt høylydt for seg :P Og så har vi dette med nettene, kjenner jeg er litt mer motivert for å prøve å få henne til å sove hele natta i egen seng nå, i natt sov hun helt til kl 6 før hun kom over til oss, det er helt ok, men når hun kommer kl 01 så sover jeg veldig dårlig. 

Så føler vi har en del ting å ta fatt i egentlig..får bare passe på å ikke gjøre alt samtidig så det blir så hardt for henne å miste så mye på en gang. Her er hun enkel å legge da heldigvis og sover jo på natta selv om hun kommer over til oss, men lillebror våkner og spiser ofte, rundt hver andre time stort sett og har ofte våkentid på natta også der han ligger å sutrer så jeg sover ikke så mye, men det blir vel bedre etterhvert får jeg tro! :) 

Spurte han ikke etter smokken neste kveld da Lanzarotejenta? hm frister til å prøve her også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joooda!

Smokken finnes ennå, men isteden for å være i munnen til enhver tid holdes den nå bare i hånden ved leggetid. Absolutt en stor forandring.

Vi har vært bortskjemte og har vært i Norge ca to ganger i året de siste årene. Regner med at vi ikke får råd neste år, da jeg skal ha permisjon uten lønn. Her er jo mammapermisjonen bare på 16 uker og det er jo ikke noe særlig.

Nå er storebror i barnehagen og baby sover, så jeg skal se om jeg får vasket litt.

Hei så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha så komisk :P stakar han som har ødelagt smokken da, hihi, her kjøpte vi nettopp ny fordi det holdt på å bli hull i den..var redd hun skulle sette noe i halsen, men nå skjønner jeg at jeg heller bare skulle ventet til det ble hull :D Så flink du er da, kos deg med vasking ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...