Gå til innhold

paracet/ibux når man er gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er det trygt å bruke paracet/ibux når jeg er gravid?

Anonymous poster hash: ece77...ac4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Paracet kan brukes hele svangerskapet, så lenge man ikke overskrider døgndose såklart :) ibux skal ikke brukes!

Skrevet

Ibux øker faren for blødninger og spontanabort, så det skal du ikke bruke. Paracet er trygt så lenge du holder deg til maxmengden og aller helst begrenser det litt. Høyt forbruk kan skade reproduksjonsorganene til guttefostre.

Anonymous poster hash: f52e9...c0b
Skrevet

Takk :)

Skrevet

Paracet er rekna for å vere trygt.

Sjølv har eg høg terskel for å ta det i graviditeten for å vere på den sikre sida. Men eg trur feber er verre enn paracet, så ved feber hadde eg heilt klart brukt det.

Ibux bør ein halde seg unna.

Skrevet

Sjølv har eg høg terskel for å ta det i graviditeten for å vere på den sikre sida. Men eg trur feber er verre enn paracet, så ved feber hadde eg heilt klart brukt det.

Er det farlig å ha feber når man er gravid??

Skrevet

Neppe..
Skrevet

Neppe..

fosteret kan ikke regulere sin egen kroppstemperatur, så hvis du får høy feber så er ikke det nødvendigvis så gunstig (det er jo gunstig for vår kropp og et godt tegn på at immunforsvaret virker som det skal), men ved høy feber ville jeg tatt en paracet ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...