Gå til innhold

Jeg ga jenta mi navnet Mie...

Anbefalte innlegg

Skrevet

For ca 3 mnd siden. Var veldig usikker på navnet og har brukt en del tid på å venne meg til det, men nå ELSKER jeg navnet! De siste dagene faktisk har det vokst på meg og nå er jeg overbevist om at det var det riktige til jenta vår! Så herlig siden storebror på fire har ett navn jeg fortsatt ikke liker i det hele tatt (en annen historie) 

Eneste "skåret" i lykken er alle de småe Mie'ene som har dukket opp OVERALT siden min jente fikk navnet, Hadde aldri hørt navnet før på noen som helst så det overrasker meg at "alle" plutselig bruker dette. Jaja. Det får bare være 

Min lille Mie <3 

Natta alle :) 

Anonymous poster hash: 636bc...03f
Skrevet

Nydelig. Jeg har ikke hørt om noen som har brukt det de siste årene.

Anonymous poster hash: a759c...bfa
Gjest 5 andre
Skrevet

Navn og bilmerker er litt i samme gate for meg. Før vi kjøpte en Ford S-Max, la jeg aldri merke til det bilmerket. Nå kryr det av dem på veiene. Slik har det i grunn vært med navnene på ungene også. Følte at navnene vi valgte var nok så lite brukt, men har registrert flere med samme navn etter at vi ga barna de navnene de har ;)

Mie er forresten et nydelig navn :)

Skrevet

For ca 3 mnd siden. Var veldig usikker på navnet og har brukt en del tid på å venne meg til det, men nå ELSKER jeg navnet! De siste dagene faktisk har det vokst på meg og nå er jeg overbevist om at det var det riktige til jenta vår! Så herlig siden storebror på fire har ett navn jeg fortsatt ikke liker i det hele tatt (en annen historie)

Eneste "skåret" i lykken er alle de småe Mie'ene som har dukket opp OVERALT siden min jente fikk navnet, Hadde aldri hørt navnet før på noen som helst så det overrasker meg at "alle" plutselig bruker dette. Jaja. Det får bare være

Min lille Mie <3

Natta alle :)

For meg er det ett kallenavn og ikke ett fullverdig navn, men om dere liker det så hvorfor ikke.

Anonymous poster hash: cd4ff...ea6

Skrevet

Du har faktisk litt rett angående mie. I min bekjentskapskrets har det blitt født flere mie i 2013 og det fantes ingen før. Moren til den mie som jeg kjenner best fortalte at hun var overrasket over at det plutselig var så populært.

Anonymous poster hash: 3bc45...603

Skrevet

Min datter heter også Mie! Elsker det navnet, og håpet også på ett litt utradisjonelt navn. Men i barnehagen i nærområdet går det 3 "Mie'r" og vi har en nabo med det navnet. He he, også er det jo hun karakteren i Cæsar, så nå er jo i alle fall navnet kjent. Men jeg tenker at det ikke spiller noen rolle, jeg. Navnet er pent og riktig på vår datter, i alle fall.

Og til deg som mener det er et kallenavn? Da hadde det vel ikke stått i navneboka, da!

Anonymous poster hash: 9a65d...769

Skrevet

Kjenner flere som heter det :) Er forresten sånn at man begynner å legge merke til navn når man tenker etter. Feks så kjenner jeg en liten Amalie som ble født i mars, og plutselig var det Amalie OVERALT. Var MANGE i fødselsannonser, bursdagsannonser og ellers, så er nok bare sånn det er :P

Anonymous poster hash: db20c...229
Skrevet

Mie er ganske vanlig, ja. Og jeg synes også dessverre at det er et kallenavn. Veldig kort og uferdig.

Samtidig har det absolutt en søt faktor ;)

Gratulerer med jenta!

Anonymous poster hash: e7a67...017
Skrevet

Jeg vurderte også mie da jeg fikk en liten datter for 2 år siden, men det ble en liten Lotte, og det er hun faktisk alene om her i området :) (sett bort fra en og annen som er født 15-20-30 år tilbake)

Skrevet

Jeg liker også Mie kjempegodt! :) Vet ikke om noen i vår bekjentskapskrets, men jeg har en klar oppfatning av at Mie/Mia/Mille/Milla er på fremmarsj. Såg det også på statistikken til Mille (som vi har).

Ikke bry deg om de sure folkene som sier Mie er et katte- eller kallenavn. Det er et nydelig, anvendelig og skikkelig navn. Vi har alle forskjellig smak og heldigvis er de fleste positivt innstilt til hverandre.

Anonymous poster hash: 3b6a1...b87

Skrevet

tror du har gått glipp av noe for det er ikke de siste 3 mnd at folk har kalt ungen sin for MIE ! det har jo vært sånn lenge !!!! Så tro ikke at alle hermer etter deg, er vel andre som ville tenke det om deg isteden...

men lykke til med navnet!

Anonymous poster hash: 0a852...8f2
Skrevet

Min datter heter også Mie! Elsker det navnet, og håpet også på ett litt utradisjonelt navn. Men i barnehagen i nærområdet går det 3 "Mie'r" og vi har en nabo med det navnet. He he, også er det jo hun karakteren i Cæsar, så nå er jo i alle fall navnet kjent. Men jeg tenker at det ikke spiller noen rolle, jeg. Navnet er pent og riktig på vår datter, i alle fall.

Og til deg som mener det er et kallenavn? Da hadde det vel ikke stått i navneboka, da! Anonymous poster hash: 9a65d...769

Nå har jeg aldri brukt noen navnebok så det får stå for din regning.

Ser heller ikke på Hotell Cæsar det er livet for kort til å kaste bort tiden på når det finnes serier som er way bedre.

Har personer i min omgangskrets som har kallenavnet Mie men som da selvfølgelig ikke heter det, derav uttalelsen om at for meg er det ett kallenavn. Men om du leser hele innlegget mitt så står der at om dere liker det så hvorfor ikke.

Anonymous poster hash: cd4ff...ea6

Skrevet

Tror faktisk det er enn hotell Cesar effekt, utrolig men sant :-/

Synes Mie er et pusete kallevavn, men nå er det jo ikke jeg som skal like det :-)

Anonymous poster hash: 67e40...3de

Skrevet

tror du har gått glipp av noe for det er ikke de siste 3 mnd at folk har kalt ungen sin for MIE ! det har jo vært sånn lenge !!!! Så tro ikke at alle hermer etter deg, er vel andre som ville tenke det om deg isteden...

men lykke til med navnet!

Anonymous poster hash: 0a852...8f2

Tror ikke folk hermer etter meg, nei.

Det er nok delvis, som noen sier at man legger merke til det mer og delvis at navnet er på fremmasj.

Skrevet

Og når det gjelder Hotel Cæsar forresten så fikk vi spørsmålet fra noen eldre damer i familien om vi hadde valgt navnet pga Hotel Cæsar? De haddea aldri hørt det før de hørte det der - DA ville jeg bytte navn. Fikk helt hetta. Ante ikke at det ble assosiert med Cæsar da jeg ikke har sett på serien på 10 år eller noe ;) Menmen stort sett eldre damer som ser på det og vet hva karakterene heter.

HI

Skrevet

Mie, Mia, Mille og Milla er navn som fyker oppover statistikken og har gjort det de siste årene. Veldig vanlige navn her jeg bor og flere av dem i samme klasse på de tre første trinnene og i barnehagene. Av 2005-barna er det tre Mie'r og fire Mille'r..

Anonymous poster hash: ac1fb...54e

Skrevet

Mie er et nydelignavn! Har en liten Mie jeg også,og har nesten aldri møtt noen med det navnet. Jordmoren min når jeg fødte henne het Mie da :)

Skrevet

Mie er et nydelignavn! Har en liten Mie jeg også,og har nesten aldri møtt noen med det navnet. Jordmoren min når jeg fødte henne het Mie da :)

Å, har faktisk hørt om en jordmor som heter det :)

Skrevet

Vi ga jenta vårt ett gammelt navn som vi ikke har hørt noen andre små barn heter nå for tiden. Tok noen uker for å venne meg på navnet, men nå elsker jeg det. Jenta mi heter Dorthea <3

Anonymous poster hash: 53c9b...a41

Skrevet

Vi ga jenta vårt ett gammelt navn som vi ikke har hørt noen andre små barn heter nå for tiden. Tok noen uker for å venne meg på navnet, men nå elsker jeg det. Jenta mi heter Dorthea <3

Glemte å si at jeg har enda ikke hørt noen andre små barn som heter det, men det kommer nok :P

Samme gjaldt når jeg ga sønnen min mellomnavnet sitt, hadde ikke hørt at noen hadde det som mellomnavn. Plutselig fant jeg ut at 4 andre som fødte samme år som meg hadde samme mellomnavn.

Skrevet

Glemte å si at jeg har enda ikke hørt noen andre små barn som heter det, men det kommer nok :P

Samme gjaldt når jeg ga sønnen min mellomnavnet sitt, hadde ikke hørt at noen hadde det som mellomnavn. Plutselig fant jeg ut at 4 andre som fødte samme år som meg hadde samme mellomnavn.

Åååå, Dorthea. Det var fint egentlig. Har aldri hørt d før på annet enn ganle damer :) Koselig.

Skrevet

elsker Mie :) kjempe fint

Jaa blitt veldig gla i det nå :)) <3

• 6 måneder senere...
Skrevet

Nydelig navn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...