Gå til innhold

Teste 14 dager etter EL eller...

Anbefalte innlegg

14 dager etter sex?

Er det ikke slik at man kan bli gravid opptil 2 dager etter el også?

Vil testen uansett slå ut ved tiden man skal ha mens da? Man er jo da 14 dpo, men bare 12 dager etter samleie som evt. førte til befruktning.

Jeg er 14 dpo i morgen. Men pga. div. klaffet det ikke med el denne gangen. Men hadde sex to dager ca. etter el.

Hvis det nå hadde klaffet denne mnd. vil testen være positiv nå?

Skjønner noen hva jeg mener? :-P Hehe alt man skal tenke på i prøveperioden altså. Har ingen symptomer, men har ikke symptomer og spotting heller som jeg pleier før mens.

En annen ting.. Kan stress i forbindelse med prøving utsette mens når el ikke blir utsatt av stress? Mensen kommer vel uansett stress når el har vært?

Anonymous poster hash: 4fc29...3e4

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144089930-teste-14-dager-etter-el-eller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stress kan klusse med alt :s

Sex to dager etter EL er nok for sent... Hvis du er helt sikker når EL var da ;) sex to dager FØR derimot er helt perfekt :) dette kommer av at eggcellen og sædcellene har veldig forskjellig levetid. Sæd: 3-5 døgn i optimale forhold (fertilt slim), egg: fra 6-24 timer. De fleste rundt 12 timer = må hive seg rundt når det kommer ;) så hvis man har sex hver annen til tredje dag fra siste mensdag til EL sikkert er over så er man sikker på å ha truffet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...