Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har endelig begynt utredning da vi har prøvd i 2 år å bli gravide. Vi er friske, unge mennesker på 24 og 26 og hadde trodd at å bli gravide skulle gå fort, men slik ble det ikke. Jeg har vært hos spesialist og tatt blodprøver på dag 2 og 23 samt tatt ultralyd. Har ikke fått svar på prøvene mine og det vil jeg heller ikke få før sambo har tatt en sædprøve. Han har virkelig ikke lyst til å ta denne prøven da han er helt sikker på at det er hans "feil" at vi ikke klarer å få barn. Han sier at det vil være det største "slaget mellom ballene" å få beskjed om at han har dårlig sperm. Vi har snakket om at det kan være en av oss eller begge det er noe "i veien" med. Nå har han utsatt denne prøven i én måned og jeg trenger noen råd om hvordan vi skal snakke om dette videre. Jeg ønsker ikke mase og presse han til det, men jeg trenger også svar for min egen del. For han så er dette et veldig sårt tema, men det er det for meg også. Vi ønsker oss så veldig et lite barn og vi har følt lenge at dette er noe som passer godt inn i livet vårt nå. Noen som har vært i lignende situasjon og har noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gjeld å fokusere på at det ikkje er "eg" eller "du" som slit med å få barn, men "vi". Problemet er felles uansett kven sin kropp ein eventuelt finn årsaka i.

Det er ikkje lett å vere i utredningsfasen, for oss var det ei lette å få ei diagnose og ein plan vidare (assistert befruktning for vår del).

Eit lite ps: For mange menn er det eit stort nederlag om det viser seg at problemet ligg hjå dei, snakk med han om kor opne de skal vere om nøyaktig diagnose om det skulle vere som han fryktar. Vil han halde det mellom dykk, ikkje fortell mamma eller ei venninne osv. Det kan skape stor avstand mellom dykk i prosessen.

Skrevet

Jeg har aldri skjønt hvorfor menn legger så mye vekt på underlivet sitt. Det er som om hele deres identitet er styrt av underlivet. Hvis underlivet deres ikke er 100% i orden så føler de seg ikke mannlige. Rare rare menn.

Anonymous poster hash: 207db...176
Skrevet

Har vært der selv. Vanskelig situasjon for begge to. Ville enige om at samme hvor vanskelig og vondt det var, så var vi sammen om det.

Han hadde dårlig sædkvalitet.

Men gleden er at vi nå har verdens nydeligste sønn :)

Anonymous poster hash: 16f0e...515

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...