Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2013 #1 Skrevet 19. oktober 2013 Mannen min er voksenlærling, han har vært det i 1,5 år og har relevant yrkeserfaring fra før som har telt som praksis. Han har tatt en eksamen som privatist som han måtte ta før han kunne ta fagprøven. Nå var planen egentlig at han skulle ta fagprøven i desember, men så ble han sykemeldt for 1,5 mnd siden og er sykemeldt til 24. denne mnd og må da begynne i jobb igjen. Nå virker det som han feiger ut, for han sier at han sikkert ikke har nok timer til å kunne gå opp til fagprøven? Han vil heller ikke snakke om det, jeg tror han er redd for å stryke i en alder av 32 år. Jeg sier at han i det minste kan gi det et forsøk, om han stryker gjør det jo ingenting, men han har jo da i det minste prøvd å få seg et fagbrev, og det er jo bare til å gå opp på nytt. Han er veldig flink, så jeg har troen på at han klarer det uansett. Noen som vet om han mister retten til å gå opp pga denne sykemeldingen? Han vil som sagt ikke høre snakk om dette akkurat nå.. Anonymous poster hash: 0997b...9e6
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2013 #2 Skrevet 19. oktober 2013 Han kan ta fagprøven selv om han var sykemeldt. I verste fall må han jobbe litt lenger etter fagprøven er bestått. Jeg var sykemeldt ca 1 måned i læretiden og både fagprøve og læretiden gikk som normalt. Anonymous poster hash: 0e09b...321
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå