Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2013 #1 Skrevet 19. oktober 2013 Hei Jeg har lyst å ta fagbrev som barne- og ungdomsarbeider. Har jobbet på skole og i barnehage i 6 år nå, og hadde et håp om å kunne ta dette via realkompetanse. Da kunne jeg jobbet ved siden av og kun tatt de nødvendige fagene. Men jeg har studiekompetanse. Min sjef mener da at jeg ikke kan ta fagbrevet. Har kontaktet forskjellige læresteder angående dette, men har ikke fått svar enda. Kanskje noen her inne vet og kan svare meg? Anonymous poster hash: e9db4...006
Appelsinpiken Skrevet 19. oktober 2013 #2 Skrevet 19. oktober 2013 (endret) Jeg lurte på det samme, men som omsorgsarbeider. Du kan ta det som privatist og ta teorien selv eller via kurs, da må du jobbe/ha jobbet innen feltet i 5 år du kan gå opp til fagprøve. Og det ser det jo ut som du har gjort Endret 19. oktober 2013 av Appelsinpiken
ingjo79 Skrevet 19. oktober 2013 #3 Skrevet 19. oktober 2013 Mener du kan realkompetanse vurderes og får godkjent noe praksis om det er dokumentert. Du må nok likevel ha mesteparten av læretiden, pluss ta fagteorien. Nå skal de sies at dette er ikke mitt fagfelt, men er lærer og sitter i fagprøvenemd i fylket i nærliggende yrkesfag. Ta kontakt med opplæringskontoret eller vidreående Skole i ditt nærmiljø. Evt fagopplærings i fylket. Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2013 #4 Skrevet 19. oktober 2013 Hvis du kan dokumentere 5 år i barnehage så skal du kunne ta fagbrevet nå som praksiskandidat. Du må ta et par fag innen barne- og ungdomsfag først. http://utdanning.no/tema/hjelp_og_veiledning/praksiskandidat Anonymous poster hash: 22895...b29
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2013 #5 Skrevet 19. oktober 2013 Tusen takk for svar, nå ble jeg litt klokere Anonymous poster hash: e9db4...006
ingjo79 Skrevet 19. oktober 2013 #6 Skrevet 19. oktober 2013 Bare hyggelig:) lykke til med utdanningen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå