Gå til innhold

Kan man sykemelde seg under permisjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil man da utsette permisjonen i mellomtiden?

Anonymous poster hash: 90220...d8f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du får sykemelding fra permisjonen så vil det jo si at du er så syk at du ikke er i stand til å ta deg av barnet. Da må permisjonstid overføres til partneren din frem til du igjen blir friskmeldt og er i stand til å ta deg av barnet.

Anonymous poster hash: 0b3c3...f59
Skrevet

Ja, men da må man være så syk at noen andre må ta seg av barnet. Permisjonen må overføres far, og han må være hjemme mens du er sykemeldt.

Anonymous poster hash: 8883c...c71

Skrevet

Permisjonen blir ikke forlenget av det da, det blir bare sånn at far tar en del av fellesdelen mens du er for syk til å ta deg av barnet.

Det holder forresten ikke å bli sykemeldt, nav krever en utvidet attest fra legen på at du ikke klarer ta deg barnet når dere søker om at far tar over permisjonen.

Anonymous poster hash: 2b1a6...e92
Skrevet

Permisjonen blir ikke forlenget av det da, det blir bare sånn at far tar en del av fellesdelen mens du er for syk til å ta deg av barnet.

Det holder forresten ikke å bli sykemeldt, nav krever en utvidet attest fra legen på at du ikke klarer ta deg barnet når dere søker om at far tar over permisjonen.

Anonymous poster hash: 2b1a6...e92

Det stemmer at NAV krever attest fra legen. Jeg ble sykemeldt med fødselsdepresjon og legen måtte sende attest med melding om at jeg ikke var i stand til å ta meg av barnet og at han anbefalte på det sterkeste at far fikk ta over hovedomsorgen for en stund.

Anonymous poster hash: 0b3c3...f59

Skrevet

Det eneste som kan forlenge permisjonen er om barnet blir så sykt at det blir innlagt på sykehuset. Min yngste hadde 3 innleggelser på tilsammen 34 dager. Jeg fikk da forlenget permisjonen tilsvarende.

Anonymous poster hash: a1e77...8b5

Skrevet

Ja, NAV er ganske strenge på den legeattesten hvis mor blir sykemeldt i permisjonen. Vi fikk vår i retur tre ganger før NAV ble fornøyd. Jeg ble sykemeldt pga sorgreaksjon og depresjon rett etter fødsel. Far fikk tilslutt godkjent å ta over 2 mnd av permisjonen da jeg var sykemeldt.

Anonymous poster hash: 6cc22...143

Skrevet

Man kan enten søke utsettelse eller søke om at far overtar foreldrepengene.. Kravet er at mor er for syk til å ta seg av barnet og må ha hjelp til å passe barnet... Det er ikke nok med sykemelding, det må foreligge en utvidet legeattest/funksjonsbeskrivelse.... 

Anonymous poster hash: 2d3bc...9e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...