Gå til innhold

Ikke prioritert(KS)

Anbefalte innlegg

Fikk svar fra sykehuset etter henvisning til samtale ang KS. Tilhørte ikke prioritert gruppe, hvordan går man frem da. Har termin i januar og ville ikke få inkallelse før i desember... Vil jo gjerne ha det klart så jeg slipper å stresse med dette når det nærmer seg.... Hvordan hår man frem ved fritt sykehusvalg, og er det noen som har noen tips angående KS og sykehus??? Håper på svar...

Anonymous poster hash: f5685...172

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144089840-ikke-prioritertks/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med mindre du har en VELDIG god grunn til å ønske KS vil jeg anbefale deg å tenke deg om 2 ganger. KS er ikke noe "lett" alternativ, det er en STOR bukoperasjon. Jeg hadde store smerter i 6 uker etterpå, og føler at jeg gikk glipp av veldig mye i barseltiden pga dette. Jeg ble overrasket over hvor "kjipt" det var med ks, og håper med hele mitt hjerte jeg får føde vanlig neste gang. 

Anonymous poster hash: 26cd4...881

Med mindre du har en VELDIG god grunn til å ønske KS vil jeg anbefale deg å tenke deg om 2 ganger. KS er ikke noe "lett" alternativ, det er en STOR bukoperasjon. Jeg hadde store smerter i 6 uker etterpå, og føler at jeg gikk glipp av veldig mye i barseltiden pga dette. Jeg ble overrasket over hvor "kjipt" det var med ks, og håper med hele mitt hjerte jeg får føde vanlig neste gang. Anonymous poster hash: 26cd4...881

Hadde også keisersnitt grunnet sv.forgiftning.

Sitter ikke med samme opplevelse som deg. Kom meg veldig raskt og hadde ikke noe særlig vondt i såret.

Det jo mye lengre tid å komme seg enn med vanlig fødsel. Men noen har også noen skrekkhistorier med vanligfødsel hvor de måtte sy og andre ting.

Men jeg tenker også at ks ikke er noe lettvint om en ikke må.

Veldig mange tror det er en drømmeopplevelse.

Men mitt liv sto neste ikke til å redde da jeg fikk store blødninger og måtte åpnes igjenn etter 2 timer.

Litt mareritt men kom meg gjennnom det frisk og fin :)

Endret av førskolelæreren

Skjønner ikke hvorfor man på død og liv skal ha ks vist det ikke er medisinsk grunn, og siden du ikke er prioritert kan det ikke være medisinsk, er ikke noe bedre med ks enn fødsel, og er bedre for mor og barn at babyen kommer ut normalt...

Anonymous poster hash: bccb9...fbc

Skjønner ikke hvorfor man på død og liv skal ha ks vist det ikke er medisinsk grunn, og siden du ikke er prioritert kan det ikke være medisinsk, er ikke noe bedre med ks enn fødsel, og er bedre for mor og barn at babyen kommer ut normalt...

Det finnes mange grunner til å ønske ks. Merker jeg blir litt provosert av måten du svarer på. Jeg fikk dødsangst, og slet med psyken i over to år etter første vanlige fødsel... Får alikevel ikke invilget ks nå, men synes det da er en grunn som gjør at man kan ønske ks

Anonymous poster hash: 816ee...b95

Annonse

Jeg har hatt ks og vil absolutt ikke anbefale dette om man ikke må. Det er en knalltøff påkjenning for kroppen og det er ikke gøy å nesten ikke klare å løfte babyen sin. Jeg hadde komplikasjoner og kunne ikke ta meg av mini uten hjelp. Kunne heller ikke amme. Men i din situasjon burde du jo helt klart fått hjelp med angsten, det er jo helt forferdelig å håndtere det vil jeg tro. Håper du får bedre hjelp og finner en løsning på situasjonen. Med eller uten keisersnitt.

Skjønner ikke hvorfor man på død og liv skal ha ks vist det ikke er medisinsk grunn, og siden du ikke er prioritert kan det ikke være medisinsk, er ikke noe bedre med ks enn fødsel, og er bedre for mor og barn at babyen kommer ut normalt...Anonymous poster hash: bccb9...fbc

Det finnes mange grunner til å ønske ks. Merker jeg blir litt provosert av måten du svarer på. Jeg fikk dødsangst, og slet med psyken i over to år etter første vanlige fødsel... Får alikevel ikke invilget ks nå, men synes det da er en grunn som gjør at man kan ønske ks Anonymous poster hash: 816ee...b95
Regner med at du har gått lenge til psykolog vist det er så ille at du har døds angst. Hva med at den eventuelle psykologen sender brev til sykehuset?

Skjønner ikke hvorfor man på død og liv skal ha ks vist det ikke er medisinsk grunn, og siden du ikke er prioritert kan det ikke være medisinsk, er ikke noe bedre med ks enn fødsel, og er bedre for mor og barn at babyen kommer ut normalt...Anonymous poster hash: bccb9...fbc

Det finnes mange grunner til å ønske ks. Merker jeg blir litt provosert av måten du svarer på. Jeg fikk dødsangst, og slet med psyken i over to år etter første vanlige fødsel... Får alikevel ikke invilget ks nå, men synes det da er en grunn som gjør at man kan ønske ks Anonymous poster hash: 816ee...b95
Regner med at du har gått lenge til psykolog vist det er så ille at du har døds angst. Hva med at den eventuelle psykologen sender brev til sykehuset?

Har gått til psykolog siden babyen var 6 mnd. Har snakket med jordmor på sykehuset og skal få hjelp til å takle angsten. Hun sier at det svært sansynlig vil bli lettere denne gangen, i og med at jeg har erfaring med at man ikke dør av å føde selvom det kom brått på og var fra 0-10 i åpning på noen få minutter. Men det er jo litt ekstra skummelt når jeg har dårlige erfaringer. 

Anonymous poster hash: 816ee...b95

Regner med at du har gått lenge til psykolog vist det er så ille at du har døds angst. Hva med at den eventuelle psykologen sender brev til sykehuset?Anonymous poster hash: bccb9...fbc

Har gått til psykolog siden babyen var 6 mnd. Har snakket med jordmor på sykehuset og skal få hjelp til å takle angsten. Hun sier at det svært sansynlig vil bli lettere denne gangen, i og med at jeg har erfaring med at man ikke dør av å føde selvom det kom brått på og var fra 0-10 i åpning på noen få minutter. Men det er jo litt ekstra skummelt når jeg har dårlige erfaringer.  Anonymous poster hash: 816ee...b95
Kan jeg spørre hvem sykehus du tilhører?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...