Gå til innhold

Sliter med å bli gravid med nr.2 :(

Anbefalte innlegg

Hei dere der ute.
Som overskriften viser så sliter vi med å bli gravid med nr.2. Jeg VET at det er mange som har opplevd/opplever det samme der ute så dette er jo ikke noe nytt, men det er jo nytt for oss. Nr. 1 var bare der, hun kom uten av det var planlagt, så har ingen anelse om hvor lang tid vi evt brukte på å få henne. Men denne gangen har vi gått inn for å prøve og vi ønsker oss nå veldig en nr.2. Vår eldste er nå 2,5 år og jeg har fikk satt inn en hormonspiral 6 uker etter fødsel. Denne tok jeg nå u 1.juni i år og prøvingen begynte vi med allerede da første eggløsning i juni. Men nå sitter vi her i oktober og nok en menstruasjon har dukket opp:( Og ja 4 mnd er ikke lenge å prøve, men for meg er dette helt grusomt. Jeg føler meg mislykket som kvinne når denne mensen dukker opp, jeg blir så lei meg og jeg kjenner at jeg blir litt små deprimert. 

Alle rundt oss sier jo selvsagt at vi må slappe av, jeg må ikke stresse, roe ned og så bare kommer det. MEN det er ikke lett, jeg tenker på det 24/7 og jeg fatter ikke hvordan jeg bare skal "glemme" det i en periode. Vi vil jo så gjerne bli gravide!!

Men hvordan har dere aldre opplevd dette? Hva fikk dere til å roe dere ned? Jeg har vært hos gyn og helt er helt normalt der "inne/nede". Godt med eggløsningsslim. Jeg har en normal syklus på 28 dager, mensen kommer til tiden hver gang (:(). Jeg er ikke noe overvektig, jeg spiser normalt/sunt, trenger normalt. Jeg er ellers en frisk jente på 27 år.

Hvorfor tar det så tid???? Noen gode råd, tips og ellers noen bekymringsfrie ord til meg fra noe der ute som har opplevd det samme:)?

Takk hilsen lillemillemor

Fortsetter under...

Tror ikke det er så mye du kan gjøre, utover det du allerede gjør. Regelmessig sex og et noenlunde sunt liv.

Det er veldig mange egg som ikke kan bli til barn, av og til må en vente litt på det riktige egget! Gått det mot et års prøving kan du kontakte lege for å starte utredning.

Anonymous poster hash: 7056d...a28

Har du prøvd noen kjerringråd kanskje? Jeg har aldri vært gravid så kan jo ikke akkuratt komme med tips. Men er i 2PP nå og da har jeg brukt grapefruktjuice og solviepec :D Ellers håper jeg du lykkes den neste perioden,  jeg synes det er veldig greit å snakke med andre, derfor er jeg med i tråden IKM UKE 44, kanskje det hjelper litt for deg også?

Jeg mener at mye sitter mellom ørene :-) jeg fikk beskjed om at jeg hadde svært små sjanser å bli gravid. Etter en god samtale med min kjæreste som mente det motsatte glemte jeg det bort etpar mnd, testet el og ble gravid :-) å få fokus bort en periode tror jeg kan hjelpe mange. . Det ordner seg om litt ;-)

Hei igjen.
Takk for svar.
Jeg vet Vinterlykke at det er mye som sitter i hode, og tro meg, jeg prøver mitt beste. Men når hverdagen min består av å jobbe med barn, mine bestevenner venter barn og jeg lever sammen med min beste datter, så merker jeg at tema dukker i hode allikevel, hehe. Er nok også det at når jeg vet hvor fantastisk det er å ha barn, gå gravid, så vet jeg hva jeg gleder meg til:)

SnartBabyLykke, takk for svar. IKM UKE 44, hva er det? Jeg har ikke vært her inne før så kjenner ikke til de ulike forumene.

Ja vi får nok bare slappe av og håpe det kommer om ikke så lenge. Er det noen av dere som har prøvd Bidronninggele? Eller andre kjerringråd tar imot med takk.

Annonse

Du har jo veldig lite tålmodighet da! Med nummer 2 ble jeg gravid i 8 måneder etter uttak av spiral. Begynte med høye kneløft og utrolig skuffelse etter de første mislykkede pp'ene. Det klaffet tilslutt den måneden vi ikke forsøkte, men bare hadde ferie, late dager, god mat og deilig sex. Du må gi det mer tid

Anonymous poster hash: c8a13...e35

Ja tålmodighet er noe jeg har manko på i dette tema gitt. Og er det er sted man burde ha mye tålmodighet så er det nok her ja hehe. Jeg nekter ikke for at jeg har dårlig tålmodighet altså. Men er vel ofte slik at når man virkelig vil noe så klarer man neste ikke vente :)

Jeg skal jo gi det litt mer er tid, kan jo ikke gjøre annet. Men er jo alltid litt hjelp i å høre at det ikke er bare meg i hele verden som har opplevd dette, som det følers som når det står på hehe:)

Her er vi flere kjære deg ;) jeg er i pp7 på nr to. Første satt i pp2 etter pilleslutt, forventet ikke å bli så raskt gravid i det heeeele tatt! Nå har vi mistet et par ganger, i pp 2 og 4, og det føles stusselig å fortsatt ha tom mage... Men nå tror jeg der skjer noe ;) så nå krysser jeg fingre og tær for at pp7 er den mnd det skjer ;)

Når det er sagt er vi mange her inne som er ganske stressa/opptatt av dette, og de fleste blir jo gravide her inne også - det er bare til å kose i vei, så blir det til slutt ;) al man kan få råd og tips ift EL, timing av sex ol er jo en bonus i tillegg til å være stresset sammen med andre - alltid godt å se at andre sliter med det samme ;)

Jeg synes også dette er forferdelig vanskelig. Det er rett og slett det verste jeg har vært med på.. Jeg begynte å ønske meg barn da jeg var 19 og har ventet helt til jeg nå er 26 for å få utdannelse i boks. Det har aldri falt meg inn at dette ikke skulle gå med en gang. Jeg tenker på deg hele tiden, synes alle rundt meg blir gravide og klarer ikke føle noe glede for dem. Så det er helt normalt og det er nok det samme for alle.

Når det er sagt så er gjennomsnittlig prøvetid 6 mndr så det er jo veldig tidlig for deg enda. Jeg bør også utålmodig rundt 5 pp og vet hvor fælt det er. Nå er vi i 10 pp og vi har allerede begynt utredning for det her takler ikke jeg. Vi får forhåpentligvis svar neste uke og går i gang med privat prøverør så fort som mulig. Jeg tror du må tenke på at du ble gravid for bare to år siden, så alt taler for at du kan det. Jeg har aldri vært det, ikke en sa engang, så jeg tenker jo at noe er galt. Så nå ser jeg bare frem mot prøverør og håper vi kan begynne i desember. Kanskje funker det av seg selv også nå som jeg ikke tenker på det? :)

Lykke til!

Vi hadde det sånn og, ble gravid på pilla med førstemann. Begynte og prøve i mars i fjord, slutten av juli nå fikk vi positiv test. Er dessverre ikke mye og få gjordt :( men skjønner deg veldig godt. Lykke til :)

Kjenner meg veldig i igjen i dette! Førstemann satt nesten rett etter vi sluttet med pillen... men nr 2 lar vente på seg! Er nå i prøveperiode 17 og hatt flere spontanaborter og kjemiske graviditeter (egg som fester seg men slipper ganske umiddelbart igjen...) Er vel bare å huske på at man kan bli gravid og at man må være glad man iallefall har det ene barnet, for finnes mange der ute som strever med å få nr 1 eller aldri kan få barn! Men vet av erfaring at det er enklere sagt enn gjort, for å prøve å få barn er veldig altoppslukende! Det blir nok til slutt skal du se! Lykke til!

Veit veldig godt den følelsen du sitter med :( denne ventetida er grusom!!

Men nå må det jo sies at 4 pp ikke er lenge. Det er helt vanlig at man må prøve 1 år før spira sitter :)

Ingen trøst, men du må bare holde motet oppe og tenke positivt for spira sitter for deg også når tida er klar ;)

Er sjøl i min 41pp så veit veldig godt hvordan du føler deg!

Annonse

4 mnd er ingenting.

Dere har gode sjanser til å bli gravide.Dere sliter ikke med å få nr 2 ennå .Du tar sorgene på forskudd her.Vi holdt på i 1 og et halvt år og jeg måtte ha lapraskopi og nesten ivf for å få det til.Jeg skjønner at du blir bekymret siden det har gått fort før , men dere er innenfor normalen ennå.

Ønsker dere masse lykke til og jeg har troen på at dere blir gravide snart:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...