Gå til innhold

Fireåring med enorm prestasjonsangst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er fem i desember og har alltid hengt litt bak motorisk pga problem i ben. Følges opp av Fysio for dette.

Problemet er at hun blir fryktelig skuffet når hun ikke får til det samme som andre. For eksempel når hun hinker sine to anstrengte hink, og venninnen hinker av gårde i full fart. Da vil hun gjerne avslutte leken i full fart, og blir furten. Egentlig er hun jo bare fryktelig lei seg og fortvilet.

Andre med samme problem, og hvordan takler dere dette?

Ellers er hun blid, sosial, aktiv og får veldig lett gode venner. Alltid noen som vil være med hjem osv. Men barnehagen har tidligere hatt ønske om ppt. Dersom det fortsatt er tilfelle på neste møte med pedagog vil vi takke ja til det.

Anonymous poster hash: e002c...15f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har selv et barn som blir veldig frustrert og vil gi opp det hun ikke får til, og jeg pleier å si at ingen er flinke til absolutt alt og at øvelse gjør mester- og si at selv det hun sliter med kan jeg love henne på tro og ære at hun vil bli middels flink i dersom hun ikke gir opp men står på. Da pleier hun å gjøre sitt beste og øve likevel.

Er et noe hun er litt lengre fremme på enn andre, som hun kan få litt mestringsfølelse av og bruke videre på det hun sliter med?

Anonymous poster hash: d2bb7...349
Skrevet

Er det tenkt at hun skal begynne på skolen neste år forresten? Hadde nok vurdert å søke utsatt skolestart hvis hun er født i desember, det kommer hun til å være eldst i klassen når hun begynner :).

Anonymous poster hash: d2bb7...349
Skrevet

Takk for svar :D Hun begynner på skole til høsten. Hun er veldig klar for å begynne på skole, og gleder seg allerede veldig mye. Er god på bokstaver osv allerede. Tror at en utsettelse ville ha vært et enormt nederlag.

HI

Anonymous poster hash: e002c...15f

Skrevet

Liker framgangsmåten til #2!

Ellers tror jeg jeg hadde sjekket om det er noen i nærheten som tilbyr ridekurs for så små barn?Det gir ofte barn stor mestringsfølelse å klare å kontrollere et så stort dyr, samtidig er ridning bra for motorisk utvikling. 

Anonymous poster hash: eef68...800

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...