Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2013 #1 Skrevet 19. oktober 2013 Får besøk av noen som har diabetes, og er ikke så bevandret I de sukkerfrie alternativene. Finnes det godterier, is o.l som er sukkerfrie men gode alternativer til lørdagskos? Brus vet jeg jo finnes, men av annet godterier f.eks? Og er de gode? Må være å få tak I på Rema evt Kiwi. Har ikke Coop, eller Meny I nærheten. De har sikkert større utvalg. Evt annet godt å spise som passer for en diabetiker? Anonymous poster hash: d5489...b9f
Edelweis Skrevet 19. oktober 2013 #2 Skrevet 19. oktober 2013 Finnes sukkerfri is. Hennig olsen har en type tress is uten sukker. helsekosten har mye godteri uten sukker smoothie kan du lage uten sukker :-)
Edelweis Skrevet 19. oktober 2013 #3 Skrevet 19. oktober 2013 Finnes noe sukkerfri sjokolade i vanlige matbutikker.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2013 #4 Skrevet 19. oktober 2013 Hmm mon tro om man får tak I den Hennig Olsenisen på vanlig Rema? Helsekosten er stengt nå her vi bor :-/ Om du har smoothieopskrift blir jeg veldig glad. Det er el fruktsukker I frukten, men det går vel bra? Anonymous poster hash: d5489...b9f
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2013 #5 Skrevet 19. oktober 2013 Smoothies: Bland frukt og/eller bær etter ønske i kjøkkenmaskinen, selv synes jeg jordbær og kiwi sammen er en god kombinasjon (frosne jordbær fra frysedisken på rema funker fint).Smaken kan rundes av med yoghurt, enten naturell, eller f.eks yoplait 0 % som er uten tilsatt sukker. Kan lages med både tint og frossen frukt, alt etter ønske. Fruktsalat kan være godt, i så al kan vaniljeyoghurt, igjen uten tilsatt sukker, fint erstatte den piskede kremen mange bruker til. Eller du kan kutte stenger f.eks av gulrøtter, agurk og servere med dip. Anonymous poster hash: eba6f...444
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2013 #6 Skrevet 19. oktober 2013 Hva med å lage noe kosemat i steden? Fish & Crisp fra Findus med french fries? Anonymous poster hash: ed015...d82
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2013 #7 Skrevet 19. oktober 2013 Potetgull av ymse slag. Anonymous poster hash: a47d6...4b7
Gjest 5 andre Skrevet 19. oktober 2013 #8 Skrevet 19. oktober 2013 Rema 1000 har diplomis Kiwi har Hennig Olsen Hva med grove vafler? Tilsett kanel (bra for blodsukker) og vaniljefrø
Gjest ronja røverdatter Skrevet 19. oktober 2013 #9 Skrevet 19. oktober 2013 Jeg ville gått for en eller annen form for salt snacks og så grønnsaker og dip. Eller ost og kjeks. Folk med diabetes skal ikke spise uante mengder frukt heller.
☆☆☆ Skrevet 19. oktober 2013 #10 Skrevet 19. oktober 2013 Ost og kjeks, ja! Den ultimate lørdagskosen
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2013 #11 Skrevet 19. oktober 2013 Grønnsaker og dip. Litt bær og nøtteblanding. Eller gjør det litt enklere for deg selv : Spør personen om tips til hva hun/han pleier å spise når det er noe ekstra Jeg har diabetes og spiser omtrent hva som helst. Til og med snop. Må bare tilpasse insulindosen. Anonymous poster hash: 5ae95...fc5
rytme Skrevet 19. oktober 2013 #12 Skrevet 19. oktober 2013 jeg hadde svangerskapsdiabetes. vet ikke om det er de samme "reglene", men jeg kunne ikke spise noe særlig frukt og ikke noe særlig karbohydrater som i chips, lyst brød, kjeks osv.... Kunne spise litt av det, men ikke så mye... jeg koste meg ofte med gulerot- og agurkstenger med rømmedip hvis jeg ikke hadde diabetikersnop ellers så har de sukkerfri sjokolade på de fleste matbutikker, men den er sjelden spesielt god, syns jeg da, men man blir vel vant til det hvis man har diabetes. '
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå