Gå til innhold

Da var det min tur...skilsmisse :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ekteskapet har skrantet over lengre tid, og min mann mener alt ansvar ligger hos meg.

Jeg har sagt at vi må lære å SNAKKE sammen, men han nekter å oppsøke hjelp.

I går kom han hjem etter noen dager på jobbreise og sier han ønsker skilsmisse. Fiks det i morgen...

Det er greit, svarte jeg. Tok av meg gifteringen og gikk i seng.

Selve bruddet er for meg ikke det verste, men alt rundt. Barn, familie, jobb, organisering, mekling osv.

Vet det kommer til å bli vanskelig med tanke på barna.

Trenger litt oppmuntring.

Anonymous poster hash: 490bb...39b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skrev nesten akkurat samme innlegg nå for tre minutter siden. Jeg har dessverre ingen råd eller noe å komme med. Men vet hvordan du har det. Vi går også fra hverandre. Aner ikke hvordan det vil gå, men det må jo gå på et eller annet vis. Klem til deg fra ei som sitter i nesten samme situasjon.

Anonymous poster hash: 462b7...0d6

Skrevet

Ekteskapet har skrantet over lengre tid, og min mann mener alt ansvar ligger hos meg.

Jeg har sagt at vi må lære å SNAKKE sammen, men han nekter å oppsøke hjelp.

I går kom han hjem etter noen dager på jobbreise og sier han ønsker skilsmisse. Fiks det i morgen...

Det er greit, svarte jeg. Tok av meg gifteringen og gikk i seng.

Selve bruddet er for meg ikke det verste, men alt rundt. Barn, familie, jobb, organisering, mekling osv.

Vet det kommer til å bli vanskelig med tanke på barna.

Trenger litt oppmuntring.

Hva slags arrogant mann er dette? Vil han skilles kan han vel ordne det selv, så konsentrerer du deg om det som angår deg...Hvor dere skal b, samvær/barna etc etc. Lykke til.

Anonymous poster hash: 20c3e...ed6

Skrevet

Min mor ble alene med alle oss søsken da jeg var 2 år gammel. Hun har gjort en fantastisk jobb, og vi har ikke hatt mangel på noe som helst.

Fikk en fantastisk stepappa etterhvert, som har betydd mer for meg enn min biologiske far.

Tror nok det er startfasen og tilvendingen som er tyngst. Etterhvert går alt seg til. :)

Lykke til.

Anonymous poster hash: bb194...6ca
Skrevet

Jeg er ikke i tvil om at det kommer til å gå bra.

Det er prosessen. Alt som kommer nå framover. Jeg har ny og krevende jobb på toppen. Hva når han prøver å sette meg i et dårlig lys på meklingen for å fremme sin egen sak.

Han har tidligere sagt at han skulle ha barna ved et brudd, og han mener det nok.

Til tross for at jeg har hatt 85% av all jobb med dem. Stell, nattevåk, matlaging, alt husarbeid.

Jeg kommer til å bli overkjørt fullstendig, da jeg er mer forsiktig og helst vil samarbeide.

Skrevet

Jeg er ikke i tvil om at det kommer til å gå bra.

Det er prosessen. Alt som kommer nå framover. Jeg har ny og krevende jobb på toppen. Hva når han prøver å sette meg i et dårlig lys på meklingen for å fremme sin egen sak.

Han har tidligere sagt at han skulle ha barna ved et brudd, og han mener det nok.

Til tross for at jeg har hatt 85% av all jobb med dem. Stell, nattevåk, matlaging, alt husarbeid.

Jeg kommer til å bli overkjørt fullstendig, da jeg er mer forsiktig og helst vil samarbeide. Anonymous poster hash: 490bb...39b

De på mekling har nok truffet hevngjerrige menn før så ikke tenk på det :) masse lykke til!

Anonymous poster hash: e1248...798

Skrevet

Lurer på hva han driver med egentlig.

I dag skulle vi treffe noen bekjente og han sa at han ikke ble med om jeg ikke tok på meg ringen igjen.

Så jeg spurte hvorfor i all verden jeg skulle gjøre det?! Han har bedt om skilsmisse og da ser jeg ingen grunn til å gå med et symbol for evigheten/evig troskap på fingeren.

Ville ikke svare meg på om han mente det skulle holdes hemmelig eller hvem han har fortalt dette til.

Jeg føler meg egentlig ganske lettet over valget hans, det kan umulig bli verre enn det har vært siste par årene..

HI

Skrevet

Du får legge at på Facebook at nå vil mannen skilles slik at vennene deres kan se ham for det han er, en drittsekk som spiller et sykt spill.

Anonymous poster hash: f731a...035

Skrevet

Føler med deg. Vi skal til mekling i morgen, og etter det håper jeg han kommer seg fort ut..

Anonymous poster hash: ca780...553

Skrevet

Sender er stor klem!

Har vært igjennom noe av det samme.....
Var 5 mnd på vei med barn nr. 4 da mannen kom hjem fra jobb og annonserte (ut av det blå) at han ville skilles og at han flyttet ut samme kvelden.......... :blink:

Jeg måtte ordne alt det praktiske rundt det hele...mekling - papirer - snakke med barna osv....han bare forsvant..

MEN, du kommer til å klare deg fint og jeg har opplevd at barn er utrolig tilpasningsdyktig...selvfølgelig blir det sårt, men (i hvert fall for mine) gikk det fort over.

Jeg gjorde mitt ytterste for at hverdagen skulle være så "normal" og forutsigbar som mulig for barna, og de responderte med å forbli de samme smilende barna som før bruddet.

Viktig å være tilstede for barna og lytte til det de sier, svare på spørsmål så klart og tydelig som mulig....
Man skal selvsagt være forsiktig med hva man sier! Barna trenger absolutt ikke å høre alle detaljer!

Ønsker deg alt det beste videre på veien!

Anonymous poster hash: 7c516...00c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...