Gå til innhold

3-åringen min ser ut som et mishandlet barn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forrige uke snublet han i bhg og slo kjeven sin i bhg. Lite sår, men stort blåmerke.

Onsdag denne uken kræsjet han med en dør og fikk først kul, men helt gul og blå ved tinningen....

Han ser temmelig forslått ut den aktive lille gutten, men det er jo nesten pinlig nør vi skal i butikken ;-)

Anonymous poster hash: f25cd...b1c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blåflekker på mishandlete barn er ofte på andre plasser enn panne og hake. Mishandlete barn blir gjerne mishandlet slik at blåflekkene er mere skjult. Eller at blåflekkene ikke vises så godt.

Et aktivt barn med blåflekker ser ikke mishandlet ut i mine øyne ihvertfall. Jeg hadde ikke tenkt mishandling hvis jeg hadde møtt et barn med mange sår/ blåflekker i ansiktet.

Skrevet

Skjønner følelsen. Har faktisk nektet å ha med sønnen ut på butikken er gang, fordi jeg syntes det var så flaut med masse blåmerker. Men som hun sier over, det er faktisk forskjell på aktive-barn-blåmerker, og misshandling-blåmerker, så det er ikke noe å være alvorlig bekymret for. Men skjønner godt følelsen ;)

Skrevet

De fleste ser forskjell på misshandlins-merker og leke-merker, om jeg hadde møtt deg og gutten på butikken og sett at gutten virker til og ha det bra så hadde jeg tenkt for en aktiv gutt, godt at det ikke er bare min jente som slår deg så det viser så godt :)

Skrevet

Gutten min ser ofte ut som om noen har pisket knærne hans med kjettinger, eller noe. Ikke så rent skjeldent har han kuler i panna og på haka. Heldigvis oppstår veldig mye av dette i barnehagen, så de har ikke akkurat grunn til å lure på noe. Som de andre her sier er det ikke akkurat slike kuler og blåflekker det er grunn til å mistenke noe av, men jeg tenker av og til som deg, nemlig at når den ene blåflekken avløses av den neste, kan sikkert noen begynne å stusse over hvorfor det skjer så ofte. I alle fall folk som ikke er vant med barn selv.

Skrevet

Guttungen her får lett blåmerker. Spesielt på armer og ben. I tilegg er han veldig tynn. Men han spiser godt og har det bra.

Sist vi var på helsestasjonen følte jeg nesten jeg måtte forklare meg. Var redd de trodde jeg mishandlet han:(

Noe som absolutt ikke er tilfelle.

Jeg selv var helt lik som barn. Og moren min følte også at hun måtte foklare. Jeg så iflg min mor ut som et barn om fikk mer juling enn mat.

Anonymous poster hash: e3719...b28
Skrevet

Samme her. Donaldkul i panna. Kutt over øyet. Sår på leppa. Tror de fleste med aktive småunger kjenner seg igjen i perioder.

Skrevet

Har en aktiv gutt som stadig har sår og blåmerker. Sånn er det bare, de utvikler seg og tester ut kroppen sin. Her er det klatring, balansering, løping og rulling. Han er veldig flink motorisk, men det blir jo selvfølgelig knall og fall. Men litt kjipt at hvert år rett før fotografering i bhg pleier han å falle stygt slik at han alltid ser helt skamslått ut i ansiktet :-/

Anonymous poster hash: 18bb0...29a

Skrevet

Barn har blåmerker. Det er nesten så jeg vil kalle det sunt. Det betyr at de beveger på seg og utforsker litt. Barn som aldri har fått et eneste blåmerke synes jeg nesten grenser til barnemishandling. For da beveger ikke barnet så veldig mye på seg, utforsker ikke, opplever ikke mye. Sitter alt for mye stille.

Barn faller på sykkel og slår seg, barn faller fra trær de klatrer i og slår seg, barn løper inn i ting og slår seg. Det er normalt og slik det skal være. :)

Anonymous poster hash: 4b46a...0d5
Skrevet

Nei, det er ikke lett å se forskjell på mishandling og skader av andre årsaker. Når det er sagt, de fleste har hatt barn og vet at kuler og blåmerker hører med.

Å stå på legevakt med et barn som har fått diverse skader der foreldrenes historie ikke helt stemmer er, men kanskje gjør det... det er vanskelig!

Anonymous poster hash: c5ac9...47c

Skrevet

Har dere sjekket synet hans?

Anonymous poster hash: 1aece...829

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...