Gå til innhold

Hvor er spiralen blitt av?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På rutinekontroll ca mnd etter jeg satt inn kobberspiral fant ikke fastlegen trådene. Legen mente den bare hadde beveget seg litt opp, men henviste til ultralyd for å lete etter den.

Men heller ikke der så neste lege noe.

Nå venter jeg på henvisning til innvendig ultralyd for videre leting.

Kjipt!

Anonymous poster hash: b31e1...0e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mest sannsynlig har den falt ut.

Anonymous poster hash: 95336...82d

Skrevet

Hæ? Er det vanlig å ha rutinekontroll etter en mnd.?

Anonymous poster hash: 30e4a...34d
Skrevet

Hi

Håper ikke det, det er ca 4-5 mnd siden den ble satt inn, har hatt regelmessig mens siden da, noe jeg ikke hadde før.

Jeg kan ikke helt forestille meg at jeg ikke hadde merket hvis den falt ut.

Spiralen kan vandre feil steder i kroppen i sjeldne tilfeller.

Skrevet

HI

Det skulle stått 4-5 mnd.

Skrevet

derfor skal jeg aldri ha spiral,ALDRI!!

Anonymous poster hash: afdf9...d79
Skrevet

HI

Det skulle stått 4-5 mnd.

Måtte du bestille time selv eller ble du innkalt?  

Skrevet

HI

Var egentlig veldig fornøyd med spiralen siden den er uten hormoner og har gitt økt sexlyst, og det har vært bra for forholdet.

Skrevet

HI

Fastlegen ba meg ringe etter 4-5 mnd for å bestille time.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Aldri hørt noe om rutine kontroll jeg, når jeg spurte om det når jeg satte inn kobberspiralen min, så fikk jeg beskjed om å kontakte legen eller gynekolog om jeg ikke kjente tråden..

Man trenger ikke kjenne det om man mister spiralen, vet om mange som har mistet den, uten å ha oppdaget det.

Får håpe det er snakk om at du har mistet den da, og ikke at den er på vandring i kroppen :-/ Det er jo IKKE bra :-o

Skrevet

Aldri hørt noe om rutine kontroll jeg, når jeg spurte om det når jeg satte inn kobberspiralen min, så fikk jeg beskjed om å kontakte legen eller gynekolog om jeg ikke kjente tråden..

Man trenger ikke kjenne det om man mister spiralen, vet om mange som har mistet den, uten å ha oppdaget det.

Får håpe det er snakk om at du har mistet den da, og ikke at den er på vandring i kroppen :-/ Det er jo IKKE bra :-o

Ble mye spørsmål fra meg her nå, men skal man kunne kjenne trådene selv? Jeg har ikke kjent etter,, 

Skrevet

HI

Jeg fikk ikke beskjed av min fastlege at jeg selv skulle sjekke trådene, her er det tydeligvis forskjellig praksis.

Vet ikke helt hva jeg skal tro nå. Skal teoretisk ha mens om 1 uke, har hatt sex siden forrige mens før jeg visste dette, er redd for å ha blitt gravid, men er også redd for at spiralen er på feil sted. Tenker også på kombinasjonen gravid+feilplassert spiral som kan skade et evt. foster. Alt for mye grubling!

Skrevet

Fant de den ikke på ultralyd? Da må den nesten ha fallt ut og ikke inn? Foreslo de ikke graviditetstest? Hva med forløpet fremover? Du skal vel inn til ny ultralyd da?

Skrevet

Jeg kan ikke ha spiral, kroppen støter den ut, det gjør også kroppen til mamma, og søsteren min.

Noen kropper er sånn, støter ut piercinger også. Da mamma ble operert og fikk skrudd fast en stang i armen, støtet kroppen ut denne også, våre kropper liker ikke fremmedlegemer (får håpe vi ikke trenger en transplantasjon noen gang).

Som regel merker man at spiralen faller ut, det "klirrer" i doen, men ikke alltid. Den kan falle ut uten at man merker det altså. Om den er feilplassert eller "vandrer" inni deg kommer den ikke så langt og vil jo synes på ul?

Anonymous poster hash: 667b8...575
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Ble mye spørsmål fra meg her nå, men skal man kunne kjenne trådene selv? Jeg har ikke kjent etter,, 

Man skal kunne kjenne den selv, om den har lengden på 3 cm, og den er kortet ned, så kjenner man den ikke, jeg fikk beskjed om at så lenge jeg kjente den, så var det ingen fare.

Men HI: Det vil jo ta lang tid før spiralen "graver" seg ut av livmora og vandrer, det var hvertfall det jeg fikk beskjed om, og man merket det på forhånd, før det gikk for ille, for det dannet seg da sår i livmorveggen hvor den prøver å presse seg ut, man vil også føle smerter..

Skrevet

Noen leger klipper trådene kortere enn andre. Min lege sa at hun lot trådene være litt lengre slik at det var enklere å kjenne dem.

Anonymous poster hash: d62cd...c80
Skrevet

Spiralen kan vandre ja. For et halvt år siden måtte jeg operere ut min spiral. Den hadde gått igjennom livmoren like etter at jeg satt den inn. Ble sendt til røntgen når fastlegen ikke klarte å finne den. Da lå den i bukhulen og måtte ta en kikkehullsoperasjon for å få den ut.

Fikk beskjed om at dette er en sjelden komplikasjon, så den har nok falt ut sannsynligvis.

Anonymous poster hash: 6de6a...01a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...