Gå til innhold

Er det frekt å si nei til å bake kake til bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: f6c8f...b8d

Skrevet

Nei.

Anonymous poster hash: 52ebd...f91
Skrevet

Frekt er det vel ikkje, men kor mykje pes er det å lage ei kake (med mindre du er hobbykonditor som leverar sirlig pynta kaker)?

Skrevet

Hvis du selv er bedt ville jeg nok ikke sagt nei til å snekke sammen en enkel kake.

Hvis du ikke er bedt og heller ikke ønsker å bruke tid på å bake så er det vel helt fair og si at du ikke kan.

Skrevet

Jeg ville ha syntes det var veldig koselig å bli spurt, jeg! Men det er jo ikke frekt å si nei, med mindre den som spør har gjort deg mange tjenester tidligere.

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Selvfølgelig er det ikke frekt, hvordan kan det være frekt?  Forutsatt at du sier det på en pen måte i alle fall. Men det kan være dårlig gjort dersom den som spør har hjulpet deg mange ganger med det samme eller lignende ting.  

Skrevet

Jeg syns heller det er mer frekt å spørre om du kan lage kake jeg.

De fleste føler jo da at de ikke kan si nei,uansett hvor dårlig det passer.

Anonymous poster hash: aefd3...8f8
Skrevet

Det kommer an på. Om de som spør deg har stilt med kake til ditt bryllup, barnedåper og andre anledninger, så synes jeg at du skal ha en veldig god grunn for å ikke gjengjelde tjenesten.

Skrevet

Jeg spør fordi jeg har spurt svigerinnen min om hun kan ta med en kake i bryllupet vårt neste helg. Jeg har hatt med kake i bryllup og dåp til dem. Det er en 8 dager siden jeg spurte, og i dag fikk jeg til svar at hun ikke kan fordi hun er opptatt kvelden før :/ jeg hadde bare ikke forventet et nei (ettersom naboer som skal servere tilbydde seg og det samme gjorde kollegaer som ikke er bedt).

Skrevet

Men hvis hun er opptatt kvelden før forstår jeg da det godt!

Anonymous poster hash: 94322...234
Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Men hva har det at naboer og kollegaer tilbyr seg å bake med at din svigerinne sier nei å gjøre?  Selv om det passer for dem, trenger det jo ikke passe for henne?  Er hun opptatt, så er hun opptatt.

Skrevet

hun kunne sagt fra før dagen før selskapet da!

Skrevet

Kan ikke mannen hennes bake en da, eller spørre en venninne. Hadde jeg blitt spurt hadde jeg ikke trukket meg om det oppsto noe, men sørget for å få hjelp :)

Skrevet

Ja, det er enda en uke igjen, så hun kan jo få mannen til å bake eller hun kan bake på torsdag, det gjør ikke nå. Jeg synes det er litt frekt å bare si nei, fordi hun har lagt andre planer. Spesielt når jeg har hjulpet de med alt mulig, oppussing og div, men hun har aldri tilbudt seg. Vet akkurat hvor jeg har henne nå, skal ikke stille opp for henne neste gang!

Hi

Skrevet

Er hun vanligvis en "kakebaker"? Mange liker ikke å bake og spesielt ikke til et bryllup, og får rett og slett prestasjonsangst. :)

Anonymous poster hash: 378a5...1ee

Skrevet

Synes vel kanskje ikke det er frekt å si nei, kan jo være mange årsaker til det.....

Det jeg reagerer på her er årsaken til at hun ikke stiller med kake til den store dagen deres. Skal bort kvelden før.....?! Hun har sikkert fryser, og om hun ikke har det så har hun sikkert kjøleskap hun kunne oppbevart en kake i noen dager.

Både gulrotkake, ulike sjokoladekaker/brownies, nøttebunner, marengser, etc. blir faktisk best om de bakes en dag eller to før de skal serveres.

Personlig hadde jeg strukket meg langt for å gjengjelde tjenesten med bakst til et selskap, men denne damen tror jeg du bare må avskrive med at hun rett og slett bare ikke vil....

Lykke til med bryllup (og la endelig ikke denne episoden legge en demper på forberedelsene til den store dagen, sleng selv sammen en kake som du putter i fryses og nevn til din svigerinne hvor enkelt det faktisk kan gjøres;)

Skrevet

Ikke frekt å spørre. Frekt å si nei. De blir tross alt bedt i et bryllup og alle skjønner vel at det er en stor fest hvor det er hyggelig å bidra til med litt hjelp. Når du skriver hvor nært i slekta dette attpåtil er, blir jeg skikkelig provosert. Noe tid i dagene før må hun da klare å sette av?! De kan vel omsom få noen de kjenner til å gjøre det, broren din kan bake, ringe bakeren etc. Man sier bare virkelig ikke nei når man blir spurt.

Dersom de ikke får det til (les manglende vilje), så håper jeg du også skal bort hver kveld dersom de spør deg om kakebaking i fremtiden.

Anonymous poster hash: 7aeb4...94e

Skrevet

Er hun vanligvis en "kakebaker"? Mange liker ikke å bake og spesielt ikke til et bryllup, og får rett og slett prestasjonsangst. :)

Toro ol har mye fint og godt, og de har mye godt hos bakeren også.

Skrevet

Toro ol har mye fint og godt, og de har mye godt hos bakeren også.

Man stiller ikke med en Toro-kake til et bryllup altså...

Anonymous poster hash: a232c...2d7

Skrevet

Jeg spurte ingen, men bakte alle kakene selv dagen før bryllupet. Bortsett fra hovedkaka da. Bestilte den, siden den skulle være tre etasjer og penere enn hva jeg kan få til. Fikk i siste liten litt angst for å ikke ha nok kaker, men vi hadde som vanlig alt for mange. Regn litt på hvor mye dere egentlig har. Kanskje trenger du virkelig ikke denne kaka? :)

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

hun kunne sagt fra før dagen før selskapet da!

Da går det an å bake en kake dagen før det igjen og putte i fryseren. Problem solved?

Skrevet

Jeg har aldri sagt nei, og jeg hater å bake!

Har aldri opplevd andre si nei, heller.

Syns det var dårlig gjort av svigerinne, man stiller opp og hjelper til.

Og i hvert fall om man blir spurt.

Lykke til med bryllupet :)

Skrevet

Is kake kan hun lage nå i helgen og oppbevare i fryseren frem til bryllupet

Her har hun nok vanskelig i viljen.

Kanskje dere ikke har plass til de i bryllupet deres.

Anonymous poster hash: c90e8...f21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...