Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2013 #1 Del Skrevet 18. oktober 2013 Huff, ja, som overskriften sier, så bruker jeg penger over evne. Med en gang jeg for penger i hendene, så svir jeg dem av i butikkene. Enten på mat, klær eller dyr kaffe på kafé. Det ender på samme måte hver gang. Jeg for lønn, riktig nok ikke så mye, hver 14 dag, og etter maks en uke, så er pengene borte. Jeg trenger hjelp til å finne ut hvordan jeg skal klare å ta tak i denne shoppemanien min. Jeg er desperat, så trenger alle råd jeg kan få. Nesten så jeg vurderer å "miste" bankkortet mitt for en periode, slik at jeg må i banken for å ta ut penger. Da vil jeg ha mere kontroll over forbruket mitt :-/ Anonymous poster hash: 5b191...318 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144089657-jeg-klarer-ikke-slutte-%C3%A5-bruke-penger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2013 #2 Del Skrevet 19. oktober 2013 Flytt deler av lønnen over på en annen konto som du ikke har kort til? For å gjøre det ekstra vanskelig for deg selv å bare flytte tilbake vil jeg foreslå at du ber de på banken om å opprette fasttrekk på en fast sum i måneden og at du ikke disponerer kontoen i nettbanken. På denne måten MÅ du fordele pengene bedre, ellers er du uten penger enda tidligere enn vanlig. Og om det blir krise MÅ du i kontakt med banken for å flytte over igjen. Alternativt, ta ut lønnen og fordel den i to konvolutter, en for hver uke. A la luksusfellen når de driver med tavlen sin og flytter penger mellom poster :-) Bare forslag, men tror alt som tvinger deg til å forholde deg til pengene på en annen måte er bra. Har selv flere kontoer; maktkonto med felles kort med samboer, ekstrakonto uten kort og vanlig konto :-) Dette gjør at jeg må planlegge. Og det er veldig kjipt de gangene jeg ikke klarer det, og faller for fristelsen ved å flytte penger ;-) Lykke til :-) Anonymous poster hash: 79870...ae9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144089657-jeg-klarer-ikke-slutte-%C3%A5-bruke-penger/#findComment-145779510 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2013 #3 Del Skrevet 19. oktober 2013 Jeg har også der.. Hvis jeg får litt ekstra går de ut igjen med engang.. :/ mitt triks er å ha fler kontoer.. Jeg har fast trekk til regningskonto på lønningsdag. Når pengene er overført, drar jeg å storhandler mat, bruker fort 1500 i butikken, for da har jeg i ca 2 uker. Og i stede for å møte venninner på kafe, ber jeg de heller hjem til meg på te/kaffe. I tillegg til dette fører jeg "regnskap", dvs har satt opp ett budsjett som er likt hver mnd, og skriver ned det jeg faktisk bruker. Det er veldig deilig å kunne ha "styrt" økonomi, for vet hva jeg har av penger, og har overskudd noen mnd, som dekker inn de mnd som det kommer ekstra utgifter. Anonymous poster hash: e7428...11b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144089657-jeg-klarer-ikke-slutte-%C3%A5-bruke-penger/#findComment-145779541 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå