Gå til innhold

Hvordan ville du bodd om du kunne velge ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sentralt, ca 5 min fra byen med bil.. En liten kjøretur til "alt".. Flott skole, men ungene får akkurat ikke buss hit og det er 1 time å gå. Vi kjører å henter som regel det ene barnet som går på skole nå, men har etterhvert 3 skolebarn. Ca 20 min med bil til familie

Bor i flott hus, med passe gjeld..

Lurer på å kjøpe et hus som er 30 min fra byen, ligger ved vannet, liten skole men ca 10 min gang avstand. Matbutikk og div innen gangavstand, men blir 1 time til familie. Vi kommer også til å få endel mer i gjeld enn det vi har nå.Vi må nok tenke oss litt mer om før vi drar korte når vi bor her..

Vi sliter med å velge!

Anonymous poster hash: 9facf...aef
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville valgt det siste tror jeg :)

Anonymous poster hash: bc9e8...1f0

Skrevet

Ville definitivt bodd utenfor byen! Drømmer om stort hus midt i skogen, langt fra nærmeste nabo..

Anonymous poster hash: bf2d4...d1f

Skrevet

Oj, jeg var sikker på at dere skulle svare nr 1.. Men er det ikke viktig å ha "godt" med penger? Lånet på huset ved vannet skremmer oss, men har jo sjekket med banken så vi har jo råd.. Men likevel, vanskelig..

Skrevet

Tenk på hva som betyr mest i hverdagen. Sjekk hvilke planer kommunen har med skolene. Små skoler blir mindre og mindre vanlig og lærerne mer og mer spesialisert. Noen steder betyr det slutt for småskolene og store skoler blir bygd istedenfor. Å kjøre unger til skolen kan bli strevsomt når de slutter til ulik tid, uforutsette ting oppstår mm. 

Vet ikke hva jeg ville valgt av de to, kanskje funnet et tredje alternativ?

Skrevet

Ønsker gjerne flere tanker rundt dette ;) ?

Hi

Skrevet (endret)

Nummer to. Aller mest pga avstand til skole, så man slipper ett evig mas med kjøring av alt og alle, og barna vokser på ansvar.

Edit: Whops, nå så jeg at det medfører mer gjeld...da ville jeg sett an jobbsituasjonene deres, og om dere er sånn nogenlunde garantert å greie dere med mer gjeld.

Endret av Jallow B
Skrevet

Jeg er enig med hun som sier at jeg hadde vurdert å finne et tredje alternativ. For meg er det viktig at barna kan gå til skolen. Tre barn som slutter til forskjellige tider vil være håpløst å få til å gå opp. En ting er når de er på sfo, da kan man hente alle samtidig, men 1 time er lenge å gå for en 5.klassing som ikke er på sfo. Og er det 1 time for et barn eller en voksen å gå? Det som var skoleveien min da jeg var liten, ville jeg brukt 10-15 min på nå, da jeg gikk i 1.klasse brukte jeg minst 30 minutter.

Samtidig er det viktig å ikke bo seg i hjel. Men det å vurdere litt før man drar kortet, trenger jo ikke å bety at man får direkte dårlig råd, så kanskje er det greit å gå for alternativ nr2 likevel...

Anonymous poster hash: 7c9d1...95d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...