Gå til innhold

Når kom strekkmerkene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som husker ca når i svangerskapet de første strekkmerkene kom?

Anonymous poster hash: dff96...8ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri ;)

Anonymous poster hash: 5aa52...189

Skrevet

Før graviditeten :0)

Anonymous poster hash: e7496...e2b
Skrevet

Den siste uka. Hadde ikke noe før de man da kom det endel...

Anonymous poster hash: df0c7...0a3

Skrevet

Uke 34 ca. Dvs for et par-tre uker siden. Hehe :) Noen få på hoftekammen, mer små flekker enn lange striper. Fått noen røde flekker forran på låret på samme side nå. Magen er helt fin *bank i bordet*.

Anonymous poster hash: 1dbaf...285

Skrevet

Jeg TROR jeg begynte å få antydning allerede når jeg var 3-4 mnd på vei. Det begynte på puppene. 

Anonymous poster hash: 84f09...467
Skrevet

Visste seg som en overraskelse etter at barnet var født:-((((så ikke noe til det når babyen var i magen.ser ut som jeg er brannskadet på den ene delen av magen

Skrevet

Da er jeg med andre ord ikke trygg riktig ennå, hehe.. Er i uke 28, og har *bank i bordet* ikke et eneste strekkmerke noe sted til nå, til tross for at jeg har blitt gigantisk.. Håperhåperhåper det fortsetter slik, men det er vel ytterst få som er så heldige. :P

Skrevet

d-d-d-dytt

Skrevet

fikk kun to små strekkmerker tilsammen etter to sv.skap. Et på hver side av hoftene - og de synes ikke :) De kom med førstemann godt uti sv.skapet - vil tippe 7 mnd eller noe. 

Anonymous poster hash: 48336...229
Skrevet

Fikk ingen til tross for gigantisk mage i begge svangerskap. Smurte som en helt. Har sølvhvite striper på hoftene etter puberteten så syns nesten det er merkelig at jeg ikke fikk noen som gravid.

Anonymous poster hash: 86bd6...38b
Skrevet

fikk kun to små strekkmerker tilsammen etter to sv.skap. Et på hver side av hoftene - og de synes ikke :) De kom med førstemann godt uti sv.skapet - vil tippe 7 mnd eller noe.

Gullhår i ræva kaller man sånt. :P Håper jeg er like heldig!! Moren min fikk i hvert fall nesten ingeborg strekkmerker i noen av svangerskapene sine, då jeg håper jeg har arvet litt av de gode hudgenene hennes. :P

Skrevet

Min mor har 4 barn og ikke et eneste strekkmerke. Skal sies at hun var litt anorektisk på den tiden og sikkert ikke hadde store magen. JEg derimot har ikke arvet hudegenskapene hennes tydeligvis. Dukket opp i uke 32. En etter en uke for uke. Hele magen var full til termin. Gikk opp 18 kg, stort sett bare på magen. Trente og spiste sunt. Magen var ikke stor heller. Skikkelig slapp bestemorhud fikk jeg:( OG navlebrokk med mye delte muskler. Urettferdig...

Anonymous poster hash: 2d132...91d
Skrevet

de kom aldri!!!!!ikke noen av de tre gangene,og gjett om jeg er takknemlig for det!

Anonymous poster hash: aac1d...ecb
Skrevet

Uken før fødsel/termin. Små irriterende siden de hadde holdt seg borte så lenge :P

Anonymous poster hash: 6e1d1...aea
Skrevet

Gullhår i ræva kaller man sånt. :P Håper jeg er like heldig!! Moren min fikk i hvert fall nesten ingeborg strekkmerker i noen av svangerskapene sine, då jeg håper jeg har arvet litt av de gode hudgenene hennes. :P

hva er ingeborg strekkmerker,en slags oppkallelse etter ei spesiell dame? :D

Skrevet

Første gangen kom de etter fødselen, på undersiden av puppene, fikk ingen på magen. Men da melka kom så jeg ut som en skikkelig puppedame en stund altså, og fikk noen på puppene.

Andre gangen kom det noen nederst på magen mellom uke 38 og 40, men de var ikke veldig store. De skjules lett av en truse siden de sitter helt nederst på magen.

Anonymous poster hash: 26b3f...94a
Skrevet

hva er ingeborg strekkmerker,en slags oppkallelse etter ei spesiell dame? :D

Haha.. Disse smarttelefonene, altså!

Skrevet

Min mor har 4 barn og ikke et eneste strekkmerke. Skal sies at hun var litt anorektisk på den tiden og sikkert ikke hadde store magen. JEg derimot har ikke arvet hudegenskapene hennes tydeligvis. Dukket opp i uke 32. En etter en uke for uke. Hele magen var full til termin. Gikk opp 18 kg, stort sett bare på magen. Trente og spiste sunt. Magen var ikke stor heller. Skikkelig slapp bestemorhud fikk jeg:( OG navlebrokk med mye delte muskler. Urettferdig...

Ouch, den er kjip.. :(

Skrevet

Forresten, hva mener dere om smøring, har det noe for seg i det hele tatt? :P

HI

Skrevet

HI

Siden det er underhuden som sprekker har jeg mer tro på "smøring" innenfra enn utenfra.

De sier at det er veldig viktig for huden at vi får i oss nok omega (essensielle fettsyrer) og ikke minst drikker nok vann. Når vi er gravide trenger vi mer vann, alle våre indre organer og barnet tar vannet de trenger først, og blir det noe igjen går det til huden, dvs at om du ikke drikker nok vann blir huden tørr, innenfra.

Jeg tok omega 3-6-9 og drakk ekstra vann gjennom hele svangerskapet, og fikk ingen strekkmerker, selv om mamma har mange. Men det kan jo aldri bevises om det skyldtes tilskuddene eller om jeg ville gått fri også uten ;)

Skrevet

Kom noen i uke 38, også fikke jeg en del fra termin til jeg fødte noen dager senere

Skrevet

Ouch, den er kjip.. :(

JA! Nesten så jeg går å håper at alle andre også får det.. Gjør jo ikke det, men føler det er urettferdig;P Ikke har jeg heng nok til å få dekt operasjon heller.

Skrevet

Smørte som en gal både på magen og i skjedeåpningen. Hjalp ikke litt engang!

Skrevet

HI

Siden det er underhuden som sprekker har jeg mer tro på "smøring" innenfra enn utenfra.

De sier at det er veldig viktig for huden at vi får i oss nok omega (essensielle fettsyrer) og ikke minst drikker nok vann. Når vi er gravide trenger vi mer vann, alle våre indre organer og barnet tar vannet de trenger først, og blir det noe igjen går det til huden, dvs at om du ikke drikker nok vann blir huden tørr, innenfra.

Jeg tok omega 3-6-9 og drakk ekstra vann gjennom hele svangerskapet, og fikk ingen strekkmerker, selv om mamma har mange. Men det kan jo aldri bevises om det skyldtes tilskuddene eller om jeg ville gått fri også uten ;)

Har spist Omega-kapsler gjennom hele svangerskapet, men er litt sløv på å drikke vann.. Gikk nettopp å fylte flaska, skal være superflink fra nå av! :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...