Gå til innhold

Fly business/first class med barn og baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal fly ca. 11 timer med en baby som da vil være 3 mnd og to skolebarn. Barna er vant til å fly og oppfører seg fint. Har noen ganger opplevd stygge blikk fra andre fordi de ikke ønsker å se barn foran i flyet, fordi de mener at de har betalt for roen ved å fly business eller first class, men har aldri opplevd noen kommentarer. Barna er altså ikke et problem, men babyen kan fort bli det. Jeg kan jo ikke styre gråt.

Jeg er derfor litt usikker, er det greit å ta med baby inn på business/first class? Det er jo bedre for oss fordi vi har senger, så reisen går bedre for alle, men jeg føler litt på det at jeg kan bli et irritasjonsmoment for andre. Hva tenker dere? Bør vi ta hensyn til andre og heller ofre egen komfort? Alle i flyet har jo betalt for sin plass...

Noen med erfaringer?

Anonymous poster hash: 373d0...6e6

Skrevet

De fleste steder får du ikke kjøpt billett til barn under to år på business. Det er den en grunn til..

Anonymous poster hash: 6ca54...a81

Skrevet

Oi... Vet du hva. Det hadde jeg ikke gjort med en baby.

Og jeg tror jeg hadde blitt ufattelig irritert om jeg selv en gang hadde kjøpt rådyr businessbillett nettopp for å sove og slippe små barn, for så å bli vekket natten gjennom av en baby...

Skrevet

Marianne Auli reiser fremst med baby. Jeg har gjort det samme. Og det samme har mange andre gjort. Fordelen er at stolen kan legges flatt så babyen og barnet ligger skikkelig når de skal sove.

Men, jeg personlig synest dette fordrer at foreldrene vet hva de gjør og vet ansvaret som følger med å reise med barn når man sitter der. Det er viktig at de har planen for hvordan de skal aktivere og avsporer barna når de begynner å bli lei og kjede seg. Det er ikke bare å stappe proppene i ørene og la det stå til....

Skrevet

Det er lov å fly up front med babyer i flyselskapet vi reiser med. Skal tenke litt på det. Barna bekymrer meg ikke, vi har reist med dem mange ganger uten problemer, tenker mest på babyen... Vi betaler jo også for reisen, slik som alle andre i business/first class. Andre som reiser økonomi har også betalt. Barn er jo en del av samfunnet. Uansett takk for tanker.

Skrevet

Jeg hadde oppgradert uten tvil når det er det dere pleier å gjøre. Så lenge det er lov med barn, kan man ikke bli sur for at det er barn der.

Anonymous poster hash: 15f12...88f
Skrevet

Barn er også mennesker, tenker jeg. Kan jeg spørre om hva billetten koster?

Anonymous poster hash: 712ef...d1e

Skrevet

Jeg syntes du viser lite hensyn til andre reisende på business class om du gjør det. De har betalt for roen.

Anonymous poster hash: 31a4f...1cf

Skrevet

Jeg tror at folk primært betaler for komforten (men vi kan jo diskutere hva komfort er, og for de fleste er vel også ro en del av komforten). Allikevel har jeg opplevd mer avskyelig voksne "up front" enn barn. Uansett, jeg er klar over det, og det er derfor jeg er veldig usikker. Får tenke litt på det før vi bestemmer oss.

Til deg som spør om pris: pris på billett avhenger jo av hvor du skal, men for oss (to voksne, to barn + baby, som også koster litt) kommer prisen på nesten 150.

Takk for synspunkter.

Skrevet

Jeg hadde fløyet business helt uten dårlig samvittighet, men hadde spart 1.klasse til barnet var litt større (de flyselskapene jeg bruker mest har skille mellom de to, og dessuten er det separate båser på 1.klasse som gjør at jeg foretrekker å ikke reise 1.klasse med barna).

God tur!

Anonymous poster hash: cb253...fba
Skrevet

Takk for nok et synspunkt. Vi pleier å fly first class med de to andre barna, men de er såpass store at de forstår hva det innebærer å fly og det har aldri vært et problem når vi har fløyet langt. Er jo litt verre med en liten tass som kan gråte i tide og utide. Skal konferere med mannen og se hva vi ender opp med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...