Gå til innhold

Noen som går på/skal over på svangerskapspenger tidlig?

Anbefalte innlegg

Vi har planlagt barn, og pratet med lege før vi begynte prøvingen. Jeg har et typisk "gutteyrke" så har vært bekymret for veldig tunge løft, hardt fysisk arbeid o.l.

Legen beroliget meg med at dette ikke er skadelig for babyen tidlig i svangerskapet, men når den "popper" opp av bekkenet, er det ikke lenger gunstig yrke kombinert med baby i magen.

Er nylig blitt gravid og er likevel blitt KJEMPE bekymret :/

Kjenner etter konstant om alt er i orden, og er utslitt når jeg kommer hjem, men vil ikke sykemeldes, da jeg mener at jeg ikke er syk, men heller det at yrke ikke er forenlig med svangerskap.

Lurte litt på om det er flere i noenlunde samme situasjon og hva tankene deres er rundt dette?

Hvor tidlig gikk dere over på svangerskapspenger, og hva slags yrke har dere?

Anonymous poster hash: b3449...393

Fortsetter under...

Jobber også i et "gutteyrke".

Selv om jeg ikke har hardt fysisk arbeid, er det mye andre greier rundt yrket som ikke er veldig bra under svangerskapet.

Skal over på svangerskapspermisjon om en uke. Da er jeg 13 uker på vei.

For min del, ville legen allerede ha meg over på svangerskapspermisjon i uke 7 pga jobbsituasjon.

Har nå klart å innse selv at jeg rett og slett ikke orker jobbe mer, og føler det er greit å ta beslutninga om å ha "fri".

Anonymous poster hash: 28a2f...ed9

Har ikke kontaktet legen etter at jeg ble gravid, men ser det an litt fremover. gruer meg for jobben og hva det innebærer.. men vil jo ikke gi meg uten at jeg må heller.. :/

ble forespeilet og gå over rundt uke 12-13, men det er leeenge til, jeg er nok blitt litt tenkomattehvisomatte :P vil jo passe godt på den lille i de tre første kritiske mnd :)

Takk for svar! og masse lykke til fremover, kos deg med den lille i magen -)

Anonymous poster hash: b3449...393

Har oxo et meget fysisk arbeid bak en ferskvaredisk, men usikker på hvor lenge jeg kan klare å jobbe i matlukt, stå rett opp og ned på hardt gulv hele dagen og løfte tunge kasser og esker..

Legen sa ikke noe på det ennå, men da jeg måtte si ifra om jeg følte meg plaget med ulike vondter. Hva slags jobb har du egentlig??

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...