Gå til innhold

Synes dere..

Anbefalte innlegg

Skrevet

..at man har en spiseforstyrrelse dersom man stikker fingeren i halsen en sjelden gang? Dvs at man stort sett ikke gjør det, kun hvis man f.eks får dårlig samvittighet for å ha spist en sjokolade eller bolle e.l. Forekommer altså ikke så ofte...

Anonymous poster hash: a93c3...b4c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er vel helt normalt? Hender jeg gjør det i alle fall og jeg vet om ei venninne som også gjør det. Sjelden. Men det skjer.

Anonymous poster hash: f5ba1...79a
Skrevet

Spiseforstyrrelser handler om å ha et unatulig forhold til kropp/følelser/mat, ikke om enkelte handlinger. Les gjerne mer på IKS sine sider. 

Om du har sf vet ikke jeg, men det høres ikke sunt ut å takle dårlig samvittighet med å stikke fingeren i halsen. Spør deg heller hvorfor du takler det på denne måten. 

Skrevet

ja.

Anonymous poster hash: 2e27d...838
Skrevet

Spiseforstyrrelser handler om å ha et unatulig forhold til kropp/følelser/mat, ikke om enkelte handlinger. Les gjerne mer på IKS sine sider.

Om du har sf vet ikke jeg, men det høres ikke sunt ut å takle dårlig samvittighet med å stikke fingeren i halsen. Spør deg heller hvorfor du takler det på denne måten.

Jeg har aldri tenkt på det som sf før, bare som en kjekk redning dersom man skulle være så dum å spise noe man ikke burde spist. Har stort sett full kontroll på inntaket, så det er jo ikke noe jeg tyr til ofte. Slo meg bare nå som jeg måtte en tur på badet etter å ha tatt en bolle med ungen...

Skrevet

Herrefred... Ja, selvfølgelig er det noe galt når man holder på slik. Sunne, friske mennesker stikker ikke fingrene i halsen selv om de har spist en bolle.

Håper ikke barna dine merker noe til dette, for det er skadelig, skadelig oppførsel.

Anonymous poster hash: 200a6...972
Skrevet

Jeg vil si det er rimelig spesielt, iallefall.

Skrevet

Gjør det noe om du har spist en bolle da? Det skjer jo ingen verdens ting. Det er ikke normalt å fremkalle oppkast, så sant man ikke er kvalm.

Anonymous poster hash: 21cac...63c

Skrevet

Ja .... Hatt både anorexia og bulimi. Svaret er ja.

Anonymous poster hash: d70ae...b27

Skrevet
Slo meg bare nå som jeg måtte en tur på badet etter å ha tatt en bolle med ungen...

Denne setningen fikk meg til å tenke JA, definitivt spiseforstyrrelse!

Anonymous poster hash: aa513...e87

Skrevet

Gjør det noe om du har spist en bolle da? Det skjer jo ingen verdens ting. Det er ikke normalt å fremkalle oppkast, så sant man ikke er kvalm.

Anonymous poster hash: 21cac...63c

Jeg føler at jeg legger på meg hvis jeg spiser noe som ikke er sunt, så da får jeg dårlig samvittighet.. Så når selvkontrollen svikter, ja, da tyr man til enkle løsninger. Men jeg føler jeg har full kontroll over dette, derfor jeg lurer på hva andre synes, om det er vanlig etc..

Skrevet

Om du kaster opp med vilje fordi du har spist noe som du føler du blir feit av har du en spiseforstyrrelse, ja. Det er ikke normalt å holde på slik. Antar at du har en form for (mild) bulimi med tilhørende unaturlig forhold til mat og redsel for å legge på deg.

Anonymous poster hash: a1be6...913
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Var slik tanke/holdning som startet opp min kamp mot bulimi, det startet slik, og utviklet seg.. Jeg har enda "stempelet" på bulimi, siden jeg til tider gjør akkurat det du nevner her.

Skrevet

Nei, det er vel helt normalt? Hender jeg gjør det i alle fall og jeg vet om ei venninne som også gjør det. Sjelden. Men det skjer.

Anonymous poster hash: f5ba1...79a

Ehhh... Nei, det er IKKE helt normalt.

Anonymous poster hash: 5410b...27b

Skrevet

Ikke normalt for de som ikke har en spiseforstyrrelse. Så hvis du kaster opp av en bolle, så har du en spiseforstyrrelse.. det at du kaster opp, skader kroppen mer enn den ene bolla. du må spise 7000 kcal for mye for å gå opp 1 kg. så da må du spise ca 28 boller for at du skal gå opp 1 kg.. den ene bolla er hverken merkbar på kroppen din eller vekten. kun i hodet ditt.

håper svarene her om at det ikke er normalt å kaste opp, får deg til å innse at du har et problem. og jeg vil anbefale deg å få hjelp. det er ikke godt å gå rundt med de vrangforestillingene du har om mat og kropp.

lykke til. hilsen ei som får hjelp.

Anonymous poster hash: 84154...c7f
Skrevet

HI

Jeg håper du ikke bagatelliserer dette, men lar disse tilbakemeldingene surre i hodet en stund og søker mer informasjon, f.eks IKS som du kan ringe til og få en personlig samtale. 

Lykke til!

Skrevet

Ikke normalt i det hele tatt for dem med et normalt syn på mat og kropp..

Anonymous poster hash: c3b17...23e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...