Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2013 #1 Skrevet 18. oktober 2013 Når skal dette gå over? Alle klær er ødelagt av gulp (bruker nutramigen pga allergi, og den setter flekker) Må vaske alt av sengetøy, puter, tepper osv osv omtrent annenhver dag! Vaskemaskinen er allerede fullbooket pga sengevætingen til han på 6, og klutene til babyen som gulper. Mannen bytter teskjorte omtrent hver time, og alle jobbtrøyene hans er full av flekker. Jeg blir gal!!!!! Jeg trenger tips! Anonymous poster hash: 7a8c8...c20
Jern-Erna Skrevet 18. oktober 2013 #2 Skrevet 18. oktober 2013 min yngste var en storgulper.. og løsningen for oss var å alltid ha på smekke! Da ble i hvert fall bodyen beskyttet! i løpet av en dag kastet jeg flere gjennomvåte smekker på vask, men som regel kun en body
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2013 #3 Skrevet 18. oktober 2013 Hm, tipset må bli å finne deg i det for en periode. Jeg har hatt to gulpebarn, den første var verst, og hun prøvde vi i tillegg å gi tran. Det gadd vi ikke med nr to, for makan til lukt! Æsj! Men nå er minsten halvannet år, og fortsatt renner det noen ganger over dersom hun drikker for mye samtidig som hun er trøtt. Og kumelk lukter passe dritt det også, dersom man ikke skifter raskt alt det er kommet melk på. Jeg gleder meg virkelig til den verste kroppsvæske-perioden er ferdig, for da blir det ikke flere før eventuelle barnebarn. Men til din situasjon, for å gi noen tips, bør du skrive i det minste hvor gammelt barnet er. Er det bare noen uker gammelt, så kan det bli bedre av seg selv om svært kort tid. Anonymous poster hash: 52258...7d2
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2013 #4 Skrevet 18. oktober 2013 Ja, jeg vet at det går over, men det er så kjedelig. Spiser, gulper, skifter, er sulten igjen, spiser, skifter, spiser litt til....og sånn går nu dagan!! Orker ikke dra bort med han, det blir bare styr. Hadde det sånn med eldste og, men da var det bare meg og henne. Nå er det to til som krever meg, og jeg føler jeg løper mellom kjøkkenet, badet og vaskerommet hele døgnet. Legen sier det er pga allergien (eldste tåler heller ikke melk), men det hjelper jo ikke nutramigen heller. Jeg ammer også, men har ikke nok til å fullamme når han må ha mat 20 minutter etter måltidet :/ Han er bare 4 mnd, så jeg vet jeg har lenge igjen... Anonymous poster hash: 7a8c8...c20
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2013 #5 Skrevet 18. oktober 2013 Begge mine unger var storgulper også, løsningen er som Jen-Erna skriver lenger opp, bruk smekk om dagen. Og jeg brukte tisselakken fra Tena ( engangs som man får kjøpt på apoteket) å ha det oppå laken og der hvor ungen lå. Når vi skulle ha ungen på skulderen, hadde vi alltid et tjukk lag med gulpeklut. Eldste ungen sluttet ikke og gulpet før han var rundt 3mnd mens lille jenta vår var 2mnd gammel. Da mener jeg de daglige oppgulpping. For små gulping dukket i ny og ned når begge to hadde spist eller drukket altfor mye. Anonymous poster hash: 8ba94...814
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2013 #6 Skrevet 18. oktober 2013 Begge mine unger var storgulper også, løsningen er som Jen-Erna skriver lenger opp, bruk smekk om dagen. Og jeg brukte tisselakken fra Tena ( engangs som man får kjøpt på apoteket) å ha det oppå laken og der hvor ungen lå. Når vi skulle ha ungen på skulderen, hadde vi alltid et tjukk lag med gulpeklut. Eldste ungen sluttet ikke og gulpet før han var rundt 3mnd mens lille jenta vår var 2mnd gammel. Da mener jeg de daglige oppgulpping. For små gulping dukket i ny og ned når begge to hadde spist eller drukket altfor mye. Anonymous poster hash: 8ba94...814 Joda, men det renner jo overalt. Jeg bytter bukse 3-4 ganger om dagen! Kan gulpe 2-3 timer etter mat og, alt bare renner ut. Er Så fortvilende. Krysser fingrene for at det går bedre når vi starter med grøt. Anonymous poster hash: 7a8c8...c20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå