Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2013 #1 Skrevet 18. oktober 2013 Vi har en innleveringsoppgave som jeg trenger hjelp til: Kristin på 4 år er rasende fordi Sara på 5 år har tatt fra han en leke.Han hyler og slår rundt seg. Jacob på 3 år sitter stille i en krok og ser på de andre barna som leker. Hvordan kan du gi omsorg til disse 2 situasjonene? Anonymous poster hash: 72d15...523 Anonymous poster hash: 93c60...183
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2013 #2 Skrevet 18. oktober 2013 Ser du skriver at "sara har tatt fra HAN" og "han hyler", mener du egentlig henne? Eller er det enda en fjerde person inni dette? Anonymous poster hash: 81095...542
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2013 #3 Skrevet 18. oktober 2013 Skulle stå kristian. Sorry Anonymous poster hash: 93c60...183
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2013 #4 Skrevet 18. oktober 2013 Jeg hadde prioritert det viktigste først, og det er å håndtere konflikten mellom kristian og sara. jeg hadde som voksen villet høre på hver deres versjon, bekreftet følelsene deres, men forklart dem at den som hadde leken først, skal få ha den. og deretter hadde jeg oppmuntret sara til å si unnskyld til kristian og sagt at hun kunne finne en annen leke imens. og så hadde jeg kanskje foreslått at sara og jakob kunne leke litt sammen, kanskje jeg hadde lagt til rette for noe tegning eller lignende, eller bare fulgt deres inititativ. Anonymous poster hash: c5957...c57
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2013 #5 Skrevet 18. oktober 2013 Takk Noen flere? Anonymous poster hash: 93c60...183
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2013 #6 Skrevet 18. oktober 2013 Takk Noen flere? Anonymous poster hash: 93c60...183 Man kan sikkert argumentere for å gi Jakob oppmerksomhet/omsorg først også, med tanke på alderen hans. De to andre er store, og de vil kunne klare å ordne opp på egenhånd. Dersom man ser at det overhodet ikke går, vil man kunne gripe inn. Det går OGSÅ an å gi beskjed til Jakob om at "jeg skal hjelpe disse to nå fordi de er så høylydte, og det skaper så mye uro på avdelingen nå, med en gang jeg er ferdig så kommer jeg til deg og så ser vi om vi kan finne på noe moro". Noe sånt. Mange måter å gjøre det på, er vel ikke noe fasit. Hva tenker du selv? Anonymous poster hash: c5957...c57
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå