Gå til innhold

Triller dere tur i kuldegrader?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er minusgrader ute og eg fryser ihjel! Hater tanken på å ta med min 6 mnd gamle baby ut i kulden. Har gode klær og voksipose, men likevel :S

Triller dere tur i minusgrader? Hva gjør dere med ansiktet til babyen? Han var iskald etter trilletur i 4 grader :/

Har dere evt tips til meg som må bruke sportsdel og MÅ ha ungen forovervendt for at han skal være fornøyd? Føler det er lunere andre veien, men han protesterer når jeg snut han mot meg. Han vil se ut.

Anonymous poster hash: 4fcfa...c3e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får kle mer på ungen. vinteren har såvidt begynt. Du kan jo ikke holde babyen inne hele vinteren.

En god vognpose og ytterdress har vært nok for mine barn.

Skrevet

Hansker/votter til mammaen er mitt beste tips for vellykkede trilleturer når det er kaldt. 

Ungene har nok oftere for mye enn for lite klær. Er du usikker på temperaturen til barnet kan du kjenne i nakken. 

Anonymous poster hash: ac8ed...d0d
Skrevet

selvfølgelig gjør vi det.. :)

Jeg har til og med vært så gal at jeg har tatt med babyen ut i kaldere enn minus 10 også jeg.. :)

godt med klær, en god vognpose og lammeskinn..

og det gjør ingenting om babyen din blir litt kald i ansiktet.. så lenge han ikke blir for kald! 

Skrevet

Tur i minusgrader er bare fint.

Ha godt med klær og gjør det så lunt du klarer.

Viktig å ikke smøre med vanlig funtighetskrem på dagtid. Det er vannbasert og ikke så lurt når man skal ut i kulden.

Bruk kuldekrem til barn i ansiktet, gode varme klær til begge og kos dere på tur!

Skrevet

Nei er du gal?!? Holder oss selvsagt inne 5 mnd i året vi!

Anonymous poster hash: 89e0e...beb

Skrevet

Ja, opp til og med 10 minus var vi ute. :)

Skrevet

Selvfølgelig! Vi bor i Norge og uregistrert hadde blitt veldig begrenset hvis vi ikke skulle vært ute når det er minusgrader.

Anonymous poster hash: 2d7d8...d96

Skrevet

Opp til 10 minus :) Invester i en god ullue med hals, og kuldekrem :)

Anonymous poster hash: 1ef74...fcc
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, det må vi jo. Jeg kommer nok ikke til å trille tur for turen sin skyld, men jeg følger de andre på skolen. Han kommer til å ligge ute i vinter og. Elsker vogna si :)

Skrevet

Selvfølgelig gjorde vi det! :) Mange fine turer ut i vinterværet :) Dessuten må du huske at når barnet skal begynne i barnehage er de jo ute i kaldt vær der å, så det er greit å venne barna til det. Sånn er det bare når man bor i Norge! :P

Skrevet

Ja, absolutt. Har en lang vinter her i nord, så kan ikke isolere oss inne i flere måneder :) I vognen er det noen grader varmere og mye lunere, men med gode klær og en god pose skal det gå bare godt!

I dag kledde jeg på dem: ullbody og ullstrømpebukse, tykk ulldress, ullue, votter og lester. Har lammeskinn i vognen og en god voksipose. Også har dem en koseklut frundt neseområdet (pga mammalukten). Var nettop ute og kjente i vognen, og de var helt perfekte. 
Vi har mye snø og -5,2 grader.

Anonymous poster hash: 6edd4...238
Skrevet

Jeg som har termin i desember blir jo nesten litt "svett" av å lese dette..ikke ut i det hele tatt så lenge det er vinter, da blir jeg gaaaaal!

Anonymous poster hash: 00f72...df9
Skrevet

Spørs hvor mange minus selvsagt, men har vi bor er det skjeldent veldig kaldt, gode klær ( ull er gull) til både mor og baby. Varm vognpose, ullpledd, gjerne en dyp bag til baby under 6 mnd. Å ikke minst, hvor lenge man er ute.

Jeg har aldri latt barnevogna stå ute uten tilsyn for at mine skulle sove ute. Kun når jeg selv trillet eller holdt på med feks hage, snørydding osv. Derfor had god kontroll, er det mange minus så er man ikke lenge ute ( dvs timesvis) med en baby som ligger stille i en vogn. Men feks en halvtime/ time går nok bra, unntak er ekstremvær og ekstreme lave temperaturer. Sunn fornuft kommer man langt med.

Skrevet

ja vi må vel det når den tida kommer.gruer meg,men det blir vel greit om jeg og babyen har riktig klær på oss! ;)

Anonymous poster hash: 455ef...465
Skrevet

Jeg som har termin i desember blir jo nesten litt "svett" av å lese dette..ikke ut i det hele tatt så lenge det er vinter, da blir jeg gaaaaal!

Anonymous poster hash: 00f72...df9

Jeg har født i januar og februar,og i begynnelsen ble  vi stuck inne pga minus 20 i 2 uker begge gangene..!men i begynnelsen sover jo babyen hele tiden, og sa sov de inne i vugga si.Når de blir litt eldre kan du gå tur med babyen din,trenger jo ikke å gå i timesvis!fin med frisk luft er det også ;)

Anonymous poster hash: 455ef...465

Skrevet

Hi her.

Har da ikke sagt at vi skal sitte inne hele vinterhalvåret :P ser bare ikke vitsen i å trille tur bare for å trille tur når det er kaldt.

Er vanskelig å gjøre en sportsvogn lun. Kan ikke bruke bag når babyen krabber og nekter å ligge.

Får legge babyen ute når han skal sove i stedet for å trille. Må vel være den friske lufta som er poenget, ikke selve trillinga ?

Skrevet

Hi her.

Har da ikke sagt at vi skal sitte inne hele vinterhalvåret :P ser bare ikke vitsen i å trille tur bare for å trille tur når det er kaldt.

Er vanskelig å gjøre en sportsvogn lun. Kan ikke bruke bag når babyen krabber og nekter å ligge.

Får legge babyen ute når han skal sove i stedet for å trille. Må vel være den friske lufta som er poenget, ikke selve trillinga ?

Trilling i seg selv er ikke noe man må gjøre, hver sin smak, jeg elsker å trille turer, mi på 7 mnd sovner alltid da.

Både jeg og jenta er glad i å være ute, og har brukt bæreseler masse, godt med klær (ull), god vindtett dress og stonz .

Anonymous poster hash: 2f00b...a00

Skrevet

Du har sikkert godt av bÅde frisk luft og mosjon du også, HI!!

Anonymous poster hash: 41e49...f28

Skrevet

Hvilken vogn har du? Barnet er jo bare 6 mnd så det burde jo ikke være noe problem å gjøre det lunt! Har du stormtrekk og regntrekk f,eks,? Det luner for vinden osv. Trill tur når han skal såve heller da, da ligger han jo nedi vogna og får ikke vind på seg. Det er foresten ikke farlig å bli kald i kinnene. Det er nakken du skal kjenne temperaturen i. Tenk selv når du har gått en frisk tur ute, du er da kald i ansiktet ditt! Eller går du rundt med finnlandshette? Så lenge det er varmere enn 10 minus har ikke jeg betenkeligheter jaffal!

Anonymous poster hash: 50bc4...736

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...