Gå til innhold

Mitt første fryseforsøk

Anbefalte innlegg

Hei! Ny her, har fra før 2 barn. Jente naturlig unnfanget første forsøk, gutt på første ivf forsøk. Fikk påvist tette eggledere og lav amh mellom nr 1 og 2. Har 2 egg på frys, sette inn det ene nå tirsdag på st.olavs. Så er på rd 3. Føler meg litt pessimist idag, for føler jeg har brukt opp flaksen min på de 2 første. Ser jeg har vært veldig heldig og tar det ikke som en selvfølge at det skal gå like lett denne gangen. Kjenner jeg overanalyserer alt jeg kjenner i kroppen, mye mensmurringer nå. Andre som er likt i løypa?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144089499-mitt-f%C3%B8rste-frysefors%C3%B8k/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg er ikke likt i løypa, men vil bare ønske deg lykke til! Du har slettes ikke brukt opp flaksen din! Det er lov å ønske seg tre barn, selv om du er superheldig som har to! :-) Det er NÅ du skal bruke flaksen din;-)))

Jeg har også 2 barn (første ble til på første ivf-forsøk og nr to ble til på andre forsøk (dvs andre innsett)). Har nå prøvd i 1,5 år (med flere pauser) på nr 3. Har hatt fire innsett, hvorav tre har vært frys. Skal ha mitt definitivt siste forsøk i nov.

Det blir ikke mer en maks 2 forsøk her da, skal kun bruke opp fryse eggene. Har lovt mannen av vi slutter da. Er supert takknemmelig for de to jeg har, og finner ikke et eneste godt argument for at vi må ha tre, verken tid, plass eller økonomisk. Men alikevel så føler jeg så sterkt at jeg mangler en, rart at man kan savne noen som jeg ikke vet hvem er. Så er nok litt ekstra nervøs pga at dette kanskje er siste sjanse! Blir lange tankefulle dager nå frem mot testdag! Gruer meg til gå over fra håp til realitet!

Litt komisk å lese svaret ditt, ift det du skriver om at du ikke har et eneste godt argument hverken mht plass, økonomi etc. Jeg har det akkurat på samme måten! Jeg føler meg bare rett og slett ikke ferdig m å få barn.

Vi setter strek etter dette forsøket (+ evt frys). Da må jeg innse at det ikke blir flere og heller se fremover!:-)

Jeg har alltid sett for meg tre, så vanskelig å bryte med den tanken. Men samtidig så gleder jeg meg til endelig å ta standpunkt på å bli ferdig. Dette har styrt livet mitt i 5 år, på tide å gå videre. Av og til gleder jeg meg til jeg blir for gammel til å få barn, at det lenger ikke er noe alternativ. Og ikke minst alle venner i rundt meg som yngler i et sett er for gamle. For har vært en "smule" sint og sjalusi de siste åra!

Hei! Er likt i løypa på den måten at jeg ruger på tinte embryon (to stk da) og har 1 forsøk på frys igjen hvis dette mislykkes. Jeg er også der at jeg  har barn fra før (IVF-gutt på 2,5 år) og syns jeg er litt for gammel til å holde på lenger etter disse vi har på frys. Jeg hadde også full klaff på første IVF-forsøk, men det går mye mere trått med fryseforsøkene. Dette er det 3.e, og forsøkene i april og juni endte med "napp" og tidlig spontanabort. Krysser fingrene for at det funker nå. Mannen min sier han har trua denne gangen... :-) Lykke til til deg også!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...