Gå til innhold

Tips og råd før klokka skal stilles neste helg?

epla

Anbefalte innlegg

Vi ser med gru frem til at klokka skal stilles tilbake en time neste helg. Junior hadde en fin periode i sommer der han kunne sove til både seks og halv sju, men nå våkner han ofte i fem, halvseks-tida igjen. Ved overgang til vintertid må vi vel bare belage oss på at dagen kommer til å starte rundt kl fire ei stund. Noen som har gode råd om hvordan vi kan gjøre overgangen så smidig som mulig? Prøve å legge ham gradvis litt senere nå den siste uka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har erfaring med at det går seg til ganske fort :) har aldri prøvd å venne dem til det gradvis, har bare lagt dem til vanlig tid som om klokka aldri var stilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får vel bare satse på at det går seg til! Har forsøkt å legge ham senere flere ganger i håp om at han skal sove lenger om morgenen, men det har ikke funket noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi legger til vanlig tid, som om klokken aldri var stilt,  og følger klokken til vanlig tid neste dag, det går seg fort til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har en skjønn liten natt lampe, som viser en liten kanin som sover. Dette lyset er på fra 20:00 til 07:00, etter dette skifter bildet til en kanin som er ute og leker... Denne har funket hos oss, fordi "når ninepusen sover, skal Ludvik sove", og dette finner han seg i... både når han våkner kl 03 og når han våkner 06:55...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte ikkje å innføre tiltak, eigentlig. Vi får legge til "normal" tid og ta kvar vår morgon til det ordnar seg. Reknar ikkje med det vil gå så lang tid.

Endret av ★
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ser med gru frem til at klokka skal stilles tilbake en time neste helg. Junior hadde en fin periode i sommer der han kunne sove til både seks og halv sju, men nå våkner han ofte i fem, halvseks-tida igjen. Ved overgang til vintertid må vi vel bare belage oss på at dagen kommer til å starte rundt kl fire ei stund. Noen som har gode råd om hvordan vi kan gjøre overgangen så smidig som mulig? Prøve å legge ham gradvis litt senere nå den siste uka?

Det er lite du kan gjøre med det. Klokka stilles og slik er det. Ta det som det kommer. Kanskje overraske han dere og sover godt, om ikke på morgenen så kanskje på en dupp.  :)

Jeg grudde meg også med første jenta mi, men det er jo faktisk ikke noe å gjøre med. Men jeg forstår dere. Det går nok bra for dere også skal du se!  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har alt gått til h******, men det er nok ikke bare klokkestillingen. Hele familien har hatt omgangsyka, og minsten har ørebetendelse i tillegg, så rutiner får vi ordne me om noen dager... Glemt hele klokkestillingen da det har vert untaksstilling hjemme hos oss.

Håper det står bedre til hos resten. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokkestillinga sammenfalt med forkjølelse og legging gikk til helvete. Morgonane har forsåvidt vore greie, opp kl 6 søndag og nandag, 6.15 tirsdag og 6.45 i dag (men våken 4.30 til 5.30 :( ).

Eg fortvilar over leggetrøbbel, mannen meinar det ikkje er verre enn det har vore før ved sjukdom. Eg er den hormonelle, så det kan hende han har rett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokkestillinga sammenfalt med forkjølelse og legging gikk til helvete. Morgonane har forsåvidt vore greie, opp kl 6 søndag og nandag, 6.15 tirsdag og 6.45 i dag (men våken 4.30 til 5.30 :( ).

Eg fortvilar over leggetrøbbel, mannen meinar det ikkje er verre enn det har vore før ved sjukdom. Eg er den hormonelle, så det kan hende han har rett..

Du har min fylle sympati!!! Vi sliter også... Håper det går seg til snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle sier det går seg til,men når??

Her har vi stått opp 05 eller før i en uke nå! Skal jeg legge ham tidligere? Eller senere? Det med 15 min om gangen skjønner jeg ikke hvirdan vi kan få til,for noen ganger sovner han på 1 min noen ganger 30 min..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har vi stått opp kl 4.15-4.30 hver dag frem tilogmed fredag. 

I går, lørdag var vi oppe kl 5 og i dag, søndag, var vi oppe kl 5.40. Ser ut (og håper så inderlig) at dette går nå riktige veien, for det var skikkelig luksus etter en uke med å opp midt på natta :/ helt grusomt, noe jeg ikke unner noen. 

Jeg vet ikke når det går seg til, men jeg håper det har gjort det her hos oss nå. 

Jeg har bare fortsatt å legge barnet til sine sovetider, men til ny tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å legge han 15 min senere for hver dag. Og da jeg la han den kvelden klokken var stilt sovnet han til det tidspunktet han skulle. Merket ingen forskjell på at klokka ble stilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...