WintherKnight Skrevet 18. oktober 2013 #1 Skrevet 18. oktober 2013 Heisann, da er det kun noen uker til termin. Jeg og dama venter vår førstefødt, og til begges glede blir det en liten jente Vi har derimot krangla om navn leeeeenge. Hun foreslo navnet Mie i sommer. For meg er ikke Mie et navn en gang, det er bare 3 ord i en rar rekkefølge. Fant senere ut at hun hadde kalt barnet Mie, i flere måneder uten at jeg visste det. Da hun gikk ut med graviditeten offentlig, fikk hun gratulasjons-kort med Mie på... Enda vi ikke har bestemt noe navn!!! Jeg blir så sykt provosert og skuffa, føler ikke meningene mine teller en dritt. Nå er det en selvfølge at hun ska hete Mie, noe jeg absolutt hater. Det føles ikke ut som det er min datter, om hun skal bestemme navn. Når jeg påpekte at min mening skulle telle 50% så klikka hun og sa at "Om din mening skal telle 50%, får du kjøpe 50%" Jeg ble fullstendig i sjokk, svigermor hennes er mer kjøpesterk oghar kjøpt inn mye utstyr, jeg er student og har ikke kapasitet til å betale for mye, da jeg sparer til et sted å bo etter studiene. Fant vi ut at Amalie var fint, men hu bitcha litt om at "Mie Amalie" hadde vært søtt. Lot jeg henne få det, det var min største tabbe. Med en gang Mie var safe, så kjørte hun hardt på og allierte seg med veninner for å bli kvitt "Amalie". Det er skikkelig ille, jeg elsker henne og kunne tenke meg å gifte meg med henne om noen år, men jeg klarer ikke å være i et manipulerende forhold der mine egne meninger ikke har noe å si Så dette blir mitt siste forsøk på å finne navn/redde forholdet, for denne navnedebatten har skikkelig spist opp følelsene mine, jeg føler kun frustrasjon, sinne & er helt oppgitt. Tldr (Too lazy, didn't read);Noe som passer med:? Amalie SophieellerMie ? SophieellerMie ?Ønsket fra dama om 3 navn, selv ser jeg ikke vitsen...Har vært inne på navne-karusellen i over 10 timer, har over 300-navn på nei-lista.navn jeg liker:LucyMathildeEmilyAlexisLinneaZoeyLeahAmalieTakker på forhånd
Giss Skrevet 18. oktober 2013 #2 Skrevet 18. oktober 2013 Det høres jo ut som dere virkelig trenger en alvorsprat dere imellom. Navn er altid vanskelig fordi det er så mye følelser i det. Håper dere blir enige på ordentlig til slutt. Det er veldig viktig at vetoretten og respekten går begge veier. Har du spurt hvorfor hun er så fast bestemt på Mie? Min mann var fast bestemt på et navn som jeg desværre slett ikke kunne akseptere til gutten vår. Det gikk flere måneder men til slutt måtte han innse at jeg ikke kom til å gi meg på det. Til gjengjæld måtte jeg jo også akseptere at mit absolutte favorittnavn ikke var aktuelt for ham i det hele tatt. Det må gå begge veier. Til slutt fannt vi et navn vi begge er fornøyd med men det var en kamp å komme så langt. Jeg synes Mie Amalie virker som en velklingende og grei løsning. Om hun forsøker ignorere Amalie så sett foten ned og si at om det ikke blir Amalie blir det ikke Mie heller. En annen mulighet er å oppstille 5 muligheter og si at en av de fem får hun velge. F eks Mie Amalie Mie Linnea Leah Amelie Leah Amalie Amalie Sophie Eller andre kombinasjoner du måtte synes er fine. Det er en måte å møtes på halvveien på hvor du stiller opp alternativer hvor du har respektert hennes ønske om mer enn ett navn og som du kan leve med men lar henne ha en valgmulighet. Ingen av dere kommer uansett til å ende opp med favoritten ser det ut til så det viktige blir å finne et tredje alternativ som dere begge kan være fornøyd med.
MiniMuffin♥Lille J i magen Skrevet 18. oktober 2013 #3 Skrevet 18. oktober 2013 Jeg er soleklart enig med hun kloke damen over her! Et navn er noe barnet skal bære resten av livet, og det er viktig at man snakker sammen og har respekt for hverandres meninger. Synes det er absolutt riktig å si at Amalie også skal brukes, om dere blir enig om Mie Amalie. Ingen Amalie - ingen Mie. Samtidig må jeg si at jeg synes det er utrolig leit på dine vegne at hun overkjører deg totalt, og ikke bryr seg om dine meninger. Det er din datter like fullverdig som det er hennes, og du bør ha eksakt like mye å si på slike avgjørelser som hun har. Det spiller da ingen rolle hvem som har betalt utstyret til babyen, og at hun bruker det mot deg synes jeg bare er smålig, dessverre. Prat med henne, fortell hva du føler når hun overkjører deg og viser deg så lite respekt som hun gjør. Og spør samtidig hvorfor det er så viktig for henne å få bruke navnet Mie. Hvis du kan godta navnet, synes jeg det er absolutt riktig at hun kan godta Amalie bak. Lykke til! - og oppdater oss når datteren har fått navn
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2013 #4 Skrevet 18. oktober 2013 Amelia? Anonymous poster hash: c7623...904
Gjest Anonymbruker85 Skrevet 18. oktober 2013 #5 Skrevet 18. oktober 2013 Mie Sophie Mie Linnea Linnea Amalie Linnea Alexis Mie Alexis Leah Mathilde Noen andre forslag hvis dere vil ha Mie Fiona Mie Leona Mie Johanna Linnea Marie Mie Charlotte Sol Angelica Gina Mathilde
Ammie Skrevet 18. oktober 2013 #6 Skrevet 18. oktober 2013 Så urettferdig. Forstår at du er sint og frustrert Jeg har en gammel tante som heter Marie, men kalles Mie, kunne noe sånt vært en løsning? Feks kan Mie brukes som kalle navn for Miriam, Emily eller liknende (Emelie, Emilie, Milie, Amalie) eller mine/mie navn som Vilhelmine, Emine, Emie Om hun absolutt skal ha Mie, så er et annet forslag M. I. E.: Mathilde Ivana Emily Mathilde Irene Emily Melissa Irina Emily Melissa Irina Emmeline Minea Irina Emily Minea Isabella Emilie Men om vi går helt vekk fra Mie: Lucy Sophie Lucy Sophie Alice Lucy Sophie Linnea Lucy Sophie Elea Amalie Marie Emily Sophie
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2013 #7 Skrevet 21. oktober 2013 Hva med Mia? Anonymous poster hash: 27da7...031
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå