Gå til innhold

Babyshower - gir man barselsgave i tillegg?

Anbefalte innlegg

Jeg er invitert i babyshower, og da skal man ifølge google gi gave til babyen. Men hvis man drar på barselsbesøk etter babyen er født, gir man da en ekstra gave i tillegg? Hva er de uskrevne reglene på dette?

Anonymous poster hash: 925f4...6b6

Fortsetter under...

For min del så deltar jeg ikke på babyshower, fordi det er mye som kan skje rundt fødsel og da kan det være ekstremt sårt for mor og far å sitte igjen med så mye babyting mens babyen mangler. Så jeg er en av dem som bare gi barselgaver.

Når det er sagt så har jeg ikke svart på spørsmålet ditt. Om jeg hadde gått dit så hadde jeg nok gitt til begge anledninger, men selvsagt kanskje redusert prisen på hver av gavene.

Anonymous poster hash: 3ef46...27d

Takk for svar. Jeg tenker at de fleste får/skaffer seg en haug med babyting på forhånd uansett, vet ikke om en bleiekake gjør det så mye verre. Men tar ikke noe stilling til dette babyshower-konseptet bortsett fra at jeg kommer til å dra.

Vurderer om jeg skal gi noe til moren på babyshower, som f.eks denne boken, god te eller noe sånt. Evt. spekemat og gode oster, det skal hvertfall jeg kjøpe etter jeg har født. Men det er vel kanskje ikke en typisk babyshower-gave (ser for meg en gjeng damer som okker og ååer over smått babytøy, men det er kanskje mine fordommer. hmhm :)

Jeg har ikke vært i noen babyshower, men hvis jeg hadde blitt invitert i noen måtte jeg jo hatt med gave, og da hadde jeg ikke gitt gave ved barselbesøk.

Jeg synes for øvrig også babyshower er en uting, man trenger ikke adoptere alle tradisjoner fra USA... ;) Og helt personlig synes jeg det er mye hyggeligere å gi en gave når babyen er født, enn å gi noe på forhånd.

Må tenke litt på det. Jeg pleier å bruke ca 300 kr i barselsgave til venner. Hvis jeg deler opp så blir det 150 i babyshower og 150 i barselsgave, det blir liksom litt stusselig med en body fra Lindex.. Kanskje jeg kan gi babyshowergave og heller gi blomster når jeg kommer på barselsbesøk. Eller bake rundstykker eller noe.

Annonse

babyshower gave er vel bare barselgave på forskudd. Ideen er jo å dusje babyen med gaver, om det er før eller etter fødsel er jo bare ulike tradisjoner. Å gjøre begge deler blir jo smør på flesk, og det synes jeg ikke noen kan forvente. 

Anonymous poster hash: cc022...8a3

Skulle jeg i babyshower hadde jeg nok tatt med en baby gave, hvis jeg også skulle på barselbesøk, hadde jeg kansje tatt med noe litt mer for mor, evt, en liten ting hvis det er noe spesielt jeg vet de fortsatt trenger, mangler. :) 

Jeg fikk gave både til babyshower og når de samme kom på barselbesøk, men jeg synes ikke det hadde vært nødvendig! Hadde forsåvidt ikke lyst på babyshower, synes det er teit :P  Men kvelden ble koselig da. 

Anonymous poster hash: e033f...eb8

Jeg har hatt babyeshower. Fikk så utrolig mye fint at jeg på ingen måte forventet å få noe mer når babyen kom. Jeg var helt overveldet over gavene og arbeidet bak. Forøvrig var det veldig praktisk å få gaver før babyen var født istedenfor etterpå. Noen av innkjøpene til babyen kunne dermed droppes siden jeg allerede hadde fått det. Dessuten opplever jeg det som litt kaotisk med mye gaver etter fødsel. Det er så travelt da at jeg synes det er vanskelg å ta inn over meg hva vi har fått samt å legge det på plass slik at det blir brukt før babuen er for stor...

Jeg tenker at på babyshoweren kjøper man gave til baby, og så kan mor få noe i barselsgave f.eks en god håndkrem, noe mat å putte i fryseren eller en god bok/noen blader. Spørs jo litt hvor nære man er også da, og naturlig at babyshower ikke betyr dobbelt opp. En venninne hadde ikke babyshower, så hun fikk litt ekstra i barselsgave. 

Anonymous poster hash: 4b4bc...30f

Jeg har kun gitt gave til babyshower og det har de andre venninnene i gjengen også gjort. Synes det var en fin idé å kjøpe/bake/lage noe til mor i barselgave, det har jeg lyst til å gjøre neste gang:)

Anonymous poster hash: c768e...2d9

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...