Gå til innhold

Jeg spurte her om tips ang en kattunge her om dagen, og lurer på en ting til.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er våtfor viktig for kattungen?

Har hatt han nå i 6 dager og han vil ikke ha det, gir han hver dag, men vil ikke smake på det engang. Heldigvis så har jeg fått han til å drikke kattunge melk.

Hard kattemat og vann tar han hele tiden.

Anonymous poster hash: 55c36...7fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår kattunge får kun vann og tørrfor, etter anbefaling fra vertrinær og oppdretter. Så ikke bekymre deg om katten din ikke spiser våtfor, for han klarer seg godt uten :)

Skrevet

spørs hva slags våtfôr du gir og hva slags tørrfôr du gir? Hovedregelen er at katter skal råfôres hvis det lar seg gjøre, og ha fri tilgang på tørrfôr utenom dette. Selvsagt vann tilgjengelig.

Hvorfor gir du kattungmelk? Er den tatt fra moren for tidlig? Da håper jeg du gir ordentlig melk beregnet på slikt, og ikke det skvipet til Whiskas? 

Anonymous poster hash: 84c95...7f6
Skrevet

Gir kattungen whiskas ja...hehe. Den er 13 uker, jeg gir det for kosen skyld..hehe.

Hva slags våtfor anbefaler du?

Anonymous poster hash: 55c36...7fb

Skrevet

Kun våtfor - fra veterinær! Og litt tunfisk (den med vann). Ingenting dårlig våtfor her i gården!!!

Anonymous poster hash: 696d1...787
Skrevet

Våtfor er det beste for katter, siden katter lett kan drikke for lite. Drikker de for lite gir det stor påkjenning på nyrer og kan føre til sykdommer senere i livet.

Hill's har et spesialfor til kattunger som jeg anbefaler.

Kattemelk er unødvendig og Whiskas er et dårlig merke. Forer du med Whiskas (Tørr og våtfor) kan katten din i verste fall bli syk. Det inneholder mye salt som igjen er dårlig for nyrer.

Anonymous poster hash: edc76...9eb
Skrevet

Våtfor er det beste for katter, siden katter lett kan drikke for lite. Drikker de for lite gir det stor påkjenning på nyrer og kan føre til sykdommer senere i livet.

Kattemelk er unødvendig og Whiskas er et dårlig merke. Forer du med Whiskas (Tørr og våtfor) kan katten din i verste fall bli syk. Det inneholder mye salt som igjen er dårlig for nyrer.

Vetrinær, og veldig uenig med deg. Våtfor er absolutt ikke best for katten. Tørrfor er bedre for tannhygiene, mage og pels.

Anonymous poster hash: 79e5a...e60

Skrevet

Jeg lager ofte kattematen selv.. Oppskrift :

400 g kokt torsk/sei
1 hardkokt eggeplomme
1 boks tunfisk i vann
2 ss kokt havregryn

Ser det var noen vetrinærer her. Dette er vel ikke skadelig for pus? Ellers får pus tørrfor. Magen er mer stabil da (har jeg merket), tannhygienen har best av tørrfor også.

Anonymous poster hash: dbc13...fc1
Skrevet

Vetrinær, og veldig uenig med deg. Våtfor er absolutt ikke best for katten. Tørrfor er bedre for tannhygiene, mage og pels.

Anonymous poster hash: 79e5a...e60

Da får de lærde strides. Er selv veterinær og i min erfaring er det aller beste en diett som består av 70% vått og 30% tørt. Da får katten i seg væske fra det våte, men kan ta fordeler fra det tørre.

Skrevet

Jeg lager ofte kattematen selv.. Oppskrift :

400 g kokt torsk/sei

1 hardkokt eggeplomme

1 boks tunfisk i vann

2 ss kokt havregryn

Ser det var noen vetrinærer her. Dette er vel ikke skadelig for pus? Ellers får pus tørrfor. Magen er mer stabil da (har jeg merket), tannhygienen har best av tørrfor også.

Anonymous poster hash: dbc13...fc1

Katter bør ikke ha for mye tunfisk, men en gang i blant er selvfølgelig greit så lenge du passer på saltmengden. Man tilsetter mye salt i menneskemat som katter ikke bør ha.

Katter bør også primært spise kjøtt, og ikke fisk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...