Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #1 Skrevet 17. oktober 2013 Skal feire femårsdag og har tenkt litt på å ta det som et karneval Høres det ok ut og har du noen tips til hva man kan gjøre, servere m.m Anonymous poster hash: 051cc...346
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #2 Skrevet 17. oktober 2013 Min 6-åring skal ha Halloweenbursdag Vi skal servere pølsefingre, edderkoppmuffins, monstermuffins og spøkelseskake. Jeg har kjøpt batteridrevne, lysende hodeskaller som skal brukes som bordpynt, de skifter farge og det vordende bursdagsbarn digget de Har ikke så mange aktiviteter, det blir 23 barn og jeg satser på at de underholdes av leker og hverandre. Anonymous poster hash: dded4...37a
It's all about me Skrevet 18. oktober 2013 #3 Skrevet 18. oktober 2013 Helt ok hvis du står for det som ev. forventes av utkledning også.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2013 #4 Skrevet 18. oktober 2013 Helt ok hvis du står for det som ev. forventes av utkledning også. Enig i den kommentaren. For det er ikke alle som har kostymer eller penger til kostyme nå. Det er jo som regel karneval i barnehagene i februar og ikke alle passer det kostymet nå. Så jeg hadde nok forventet at den som inviterte hadde kostymer også. Jeg har ikke penger til å kjøpe ekstra kostyme til barnet mitt bare for en bursdag. Da hadde vi måttet takke nei til bursdagen. Anonymous poster hash: 4e000...879
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 18. oktober 2013 #5 Skrevet 18. oktober 2013 Forventer at den som holder selskapet står for kostymet?? I alle dager!? Det går da fint an å bruke ting man har liggende hjemme? Et ganmelt laken kan bli et fint spøkelse, en fin kjole- prinsesse, eller til og med dukke? Mye kreativt man kan gjøre med det man allerede har, og de aller fleste har vel smine i skapet? Barn elsker utkledning, og en halloweenbursdag kan være knall! De har masse pynt på Nille f.eks til en billig penge Aktiviteter kan jo like gjerne gå i det som er i vanlige bursdager, stolleken, dans, fsike godteposer?
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2013 #6 Skrevet 18. oktober 2013 Forventer at den som holder selskapet står for kostymet?? I alle dager!? Det går da fint an å bruke ting man har liggende hjemme? Et ganmelt laken kan bli et fint spøkelse, en fin kjole- prinsesse, eller til og med dukke? Mye kreativt man kan gjøre med det man allerede har, og de aller fleste har vel smine i skapet? Barn elsker utkledning, og en halloweenbursdag kan være knall! De har masse pynt på Nille f.eks til en billig penge Aktiviteter kan jo like gjerne gå i det som er i vanlige bursdager, stolleken, dans, fsike godteposer? Ikke alle "har noe i skapet de kan bruke" nei. Et gammelt laken har jeg ikke, bruker kun stretch laken (om det skrives sånn) og de er ikke hvite. Ikke vil gutten gå i prinsessekjole heller , så da har vi heller ikke Siden jeg er veldig allergisk mot hudpleieprodukter og må bruke en bestemt sminke og hudkremer, kan ingen låne sminke av meg, da reagerer jeg etterpå. Og å kaste all sminke i bosset etterpå bare for et karneval er uaktuelt for min del. Ja, jeg er veldig negativ nå, men alle kan ikke bare plukke fram noe og lage kostyme som passer til halloween. Karneval i barnehagen er noe annet, da kan man komme som hva man vil. Men er det halloween, skal det liksom være litt skummelt. Anonymous poster hash: 4e000...879
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2013 #7 Skrevet 18. oktober 2013 Helt ok hvis du står for det som ev. forventes av utkledning også. Enig i den kommentaren. For det er ikke alle som har kostymer eller penger til kostyme nå. Det er jo som regel karneval i barnehagene i februar og ikke alle passer det kostymet nå. Så jeg hadde nok forventet at den som inviterte hadde kostymer også. Jeg har ikke penger til å kjøpe ekstra kostyme til barnet mitt bare for en bursdag. Da hadde vi måttet takke nei til bursdagen. Anonymous poster hash: 4e000...879 Å herregud, for ei innstilling! Er dere klar over at dere skaper negative barn når dere har så ekstremt negative holdninger? Glasset er alltid halvtomt, er det ikke? Jeg skrev på invitasjonene: Kle deg ut hvis du vil. Ikke snakk om at jeg står for utkledning til 23 barn. For å si det på en måte dere ville ha sagt: Da hadde vi måttet la være å feire bursdagen. OMG. Anonymous poster hash: dded4...37a
Cruella De Vil Skrevet 18. oktober 2013 #8 Skrevet 18. oktober 2013 I vår barnehage har vi noen ganger fått invitasjoner med "Jeg har tenkt å kle meg ut, hyggelig hvis du også gjør det". Da kan barna som vil kle seg ut, men det er ikke noe press for de som ikke liker å kle seg ut (bl.a. mitt barn likte ikke det i starten). Man trenger ikke så mye organiserte aktiviteter i barnehagebursdager, er min erfaring. Men f.eks. er gjerne fiskedam en hit og potetløp, stolleken, ballongleken, danseleken (der man stanser musikken og man må stå helt stille) eller andre enkle leker populære). Hos oss har det også vært populært å gjemme penger e.l. som barna må finne, som de f.eks. kan kjøpe is for (lag en "isbod" der dere selger isen). Med mat, kake, gaveopppakning er det gjerne nok med to organiserte leker, tiden går utrolig fort, og barna synes det er gøy med litt uorganisert lek også.
Cruella De Vil Skrevet 18. oktober 2013 #9 Skrevet 18. oktober 2013 Dere som ikke har råd til kostymer, dere legger ikke litt vel høye krav til hvordan 5-åringer skal kle seg ut, da? Ansiktsmaling er stadig vekk på tilbud på Ark (50%), jeg kjøpte for noen år siden og bruker samme fortsatt, den holder seg helt fint. Med litt enkel ansiktsmaling og klær i riktig farge blir barna fort til fine dyr, det trenger ikke være mer komplisert enn det. Og hvis dere kjøper kostymer, ikke kjøp ting som de vikser ut av med en gang, kjøp f.eks. en sort kappe som kan brukes til vampyr, heks, superhelt og mye annet i stedet for helkostymer som bare varer i noen måneder. Jeg nekter å tro at dere ikke klarer å sette sammen et kostyme som tilfredsstiller kravene til en 5-åring ut fra tingene dere har hjemme, da har dere enten altfor høye krav eller for liten fantasi.
Iiiiik Skrevet 18. oktober 2013 #10 Skrevet 18. oktober 2013 Mine har vært i Halloweenbursdager alle tre og det har vært veldig stas. Står gjerne noe sånt som "Hvis du har lyst, kan du kle deg ut" på invitasjonen. Minstemann skal ha karnevalsbursdag om noen uker. Jeg har ikke tenkt å stå for kostymer for alle! Har kjøpt pinata og så blir det kanskje stolleken eller noe, men organiserer lite leker i bursdagene. To timer går fort og vår erfaring er at ungene leker bra selv. De andre to har bursdag mens det er sommer, da er alle en del ute. Litt spennende med førsteklassingen nå, kjenner jo ikke vennene hans ennå.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2013 #11 Skrevet 18. oktober 2013 Helt ok hvis du står for det som ev. forventes av utkledning også. Enig i den kommentaren. For det er ikke alle som har kostymer eller penger til kostyme nå. Det er jo som regel karneval i barnehagene i februar og ikke alle passer det kostymet nå. Så jeg hadde nok forventet at den som inviterte hadde kostymer også. Jeg har ikke penger til å kjøpe ekstra kostyme til barnet mitt bare for en bursdag. Da hadde vi måttet takke nei til bursdagen. Anonymous poster hash: 4e000...879 Å herregud, for ei innstilling! Er dere klar over at dere skaper negative barn når dere har så ekstremt negative holdninger? Glasset er alltid halvtomt, er det ikke? Jeg skrev på invitasjonene: Kle deg ut hvis du vil. Ikke snakk om at jeg står for utkledning til 23 barn. For å si det på en måte dere ville ha sagt: Da hadde vi måttet la være å feire bursdagen. OMG. Anonymous poster hash: dded4...37a Det er vel ikke sagt at jeg viser at jeg er negativ til dette til mitt barn???? Hvor leser du det? Da turngruppen guttungen går på skal ha karnevalturn 31.10 annonserte guttungen at han IKKE VILLE GÅ. For han vil ikke turne i kostyme. Jeg prøvde å motivere til å gå, men han nekter. Og dere andre som er negative til min kommentar, jeg har ikke høye forventninger og at alt må være perfekt når han skal kle seg ut, eller til vanlig. Jeg har aldri likt å kle meg ut og det har tydeligvis gått rett i arv til guttungen. Han går fint i sine vanlige klær i barnehagen når det er karneval. Fordi mammaen sa nei til at han kunne få Kaptein Sabeltann kostyme til 499, men kunne få velge et annet kostyme. Men jeg har ALDRI vist min negativitet ang kostymeparty til min sønn. Ovenfor han har jeg spilt med og prøvd å få han til å kle seg ut. Vi gir vekk alt tøy som er for lite og kaster det som er slitt og stygt, så jeg kan ikke lage trollkostyme. Jeg har ikke oppbevaringsplass til å ta vare på klær "i tilfelle et karneval". Anonymous poster hash: 4e000...879
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2013 #12 Skrevet 18. oktober 2013 Oi, hadde ikke tenkt å stå for kostymer nei, så det blir kanskje dumt da.. Når jeg selv var liten pleide vi å ha masse karnevalbursdager, men vi kjøpte aldri noe nytt, så jeg var ikke tenkt tanken på at det ikke passet for alle.. Anonymous poster hash: 051cc...346
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2013 #13 Skrevet 18. oktober 2013 Vi feirer ikke halloween, så vi hadde takket nei til en slik invitasjon. Hvorfor kan du ikke invitere til en helt vanlig bursdag? Anonymous poster hash: cda77...e4d
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2013 #14 Skrevet 18. oktober 2013 Jeg har jo ikke sagt at jeg ikke kan invitere til en vanlig bursdag. Trodde bare det kunne vært litt morsomt. Ikke for å feire halloween egentlig, men fordi barna kanskje synes det hadde vært morsomt. Anonymous poster hash: 051cc...346
Elina Skrevet 18. oktober 2013 #15 Skrevet 18. oktober 2013 Vi feirer ikke halloween, så vi hadde takket nei til en slik invitasjon. Hvorfor kan du ikke invitere til en helt vanlig bursdag? Anonymous poster hash: cda77...e4d Helt vanlig bursdag? Mange burstager har tema da, ikke bare halloween. Men som jeg forstår så er det veldig populært og hate halloween for alt det er verdt. Synd i grunnen da barna som oftest ønsker denne nye tradisjonen velkommen. Jeg kan selv huske da jeg var lita og så halloween feiring på div tv-serier og ønsket at vi feiret det her til lands. Det så bare så kult ut. Så om man ser ting fra barnas perspektiv så er det vel ikke vanskelig å forstå at det er temmelig kjipt at foreldrene bare velger bort et "ny" tradisjon fordi de selv ikke er vandt til det fra dem var små. For halloween er kommet for å bli så den kampen kommer til å bli tapt. Halloween bursdag høres kjempekult ut
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2013 #16 Skrevet 18. oktober 2013 Ville sjekke stemninga her inne, for å se om det kunne vært en god idé, men ser velat det kanskje ikke er det. Anonymous poster hash: 051cc...346
Elina Skrevet 18. oktober 2013 #17 Skrevet 18. oktober 2013 Ville sjekke stemninga her inne, for å se om det kunne vært en god idé, men ser velat det kanskje ikke er det. Anonymous poster hash: 051cc...346 Veldig mye her inne representerer ikke hvordan ting er i RL.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2013 #18 Skrevet 18. oktober 2013 Takk for svar! :)Jeg vet at svarene på dib nødvendigvis ikke er representativt for den store massen. Men har ikke lyst til å få foreldre på nakken på grunn av en bursdag spm jo er ment å være hyggelig. Og synes også det hadde vært trist for poden om noen av vennene hans ikke vil komme på grunn av dette Anonymous poster hash: 051cc...346
gærne ko Skrevet 18. oktober 2013 #19 Skrevet 18. oktober 2013 Synes det er en kjempeide. Sønnen min var i Halloweenbursdag i fjor og hadde det veldig artig. I invitasjonen stod det kun at det er fint viss en vil kle seg ut. Ingen krav om kostyme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå