Gå til innhold

Flyreise og gravid uke 4 = farlig?! :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp! Jeg så på denne sider her: http://www.klikk.no/...ticle862774.ece

der en flylege har skrevet at man sterkt frarådes gravide i 1.trimester, hvertfall hvis man har hatt ufrivillige aborter før, og jeg har hatt to stk! 
og jeg skal ut å fly i morgen! Flyturen tar bare 50min og er innenlands, men ble plutselig veldig nervøs når jeg leste dette.. 

Noen som har erfaring med fly og graviditet?! hjelp! what to do?!   :(

Anonymous poster hash: cff1c...69e
Videoannonse
Annonse
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Sånn ;)

Håper du får noen gode svar, lykke til i morgen og videre fremover :)

UndrendeUllteppe

Brukermoderator

Skrevet

Takk for det :)

Skrevet

Jeg var ute og fløy når jeg var 5 uker, og fik tommel opp fra legen om at det var helt greit. Nå skal jeg fly i uke 23 og fikk beskjed om t så lenge svangerskapet hadde et fint til nå, så skulle jeg bare fly :-) det var det min lege sa :-)

Skrevet

ååå så bra! ble veldig lettet nå! Tusen takk for din kommentar, og godt å høre legen din gav tommel opp :D Får bare håpe på at lille spiren min har klort seg sikkelig godt fast og blir der ;):D

Hilsen HI

Skrevet

Jeg reiser mye i jobben, noe som innebærer ett par-tre flydager (6 turer) i uken. Fikk klarsignal fra legen at det ikke var noe problem, så lenge jeg følte meg i fin form. Så i alle tre svangerskapene mine kan jeg nok trygt si at jeg har bikket godt over 100 turer, og vel så det. Aldri hatt noen problemer av den grunn :)
Turene har vært på ca. 1 t og 20 min pr vei.

Lykke til i morgen, og god tur :D

Anonymous poster hash: 2f552...fca
Skrevet

åååå så deilig å høre :D :D Skuldrene mine har virkelig senket seg noen hakk nå ;) Tusen takk for svar! Da kan jeg heller glede meg til turen enn å gå å kvi meg! Tusen takk :D

Skrevet

åååå så deilig å høre :D :D Skuldrene mine har virkelig senket seg noen hakk nå ;) Tusen takk for svar! Da kan jeg heller glede meg til turen enn å gå å kvi meg! Tusen takk :D

Så godt å høre :)

Er nok verre for fosteret om du stresser, enn at du tar deg en kort flytur.

Igjen, god tur og ha ei flott helg :D

Anonymous poster hash: 2f552...fca

Skrevet

Ja d er sant :) tusen takk, i lige så :-D

Skrevet

Jeg flydde til thailand i uke 4,var hos legen og sa jeg skulle ut og reise, han sa ingenting på det, så det skal nok gå bra :-)

Anonymous poster hash: 6f72b...916
Skrevet

Jeg var i Thailand når jeg mistenkte graviditet med nr en, i Spania når jeg mistenkte nr 3... Men, jeg har ikke mistet før altså...

Anonymous poster hash: 8f2c7...243

Skrevet

Jeg er pilot og gravid. 

Har flydd fra jeg ble gravid, og har lov til å fly til jeg er 26 uker..

Hadde det vært veldig farlig, hadde ikke luftfartstilsynet tillatt gravide piloter å fly.

Når det er sagt, har vi "kun" lov til å fly til vi har nådd en strålingsdose på 1msv.

En tur på 50 min (avhengig av hvor lang mot polområdene flygingen går/ når tid på dagen/ dato osv..) men la oss si f.eks Stavanger-Oslo som er på ca den lengen, vil utgjøre 0,0008msv.

For å gi deg noe å sammenligne med. En tannrøntgen er 0,01msv stråling..

Anonymous poster hash: e5473...fc1
Skrevet

Jeg var ute å fløy i uke 11 uten problem ;) Så lenge svangerskapet er normalt så vil jeg tro det ikke gjør noe med en liten fly tur :)

Skrevet

Jeg reiste på en 3.5 time lang flytur i uke 4, og har en sunn og frisl liten baby i dag :)

Skrevet

Åå så godt å få mange sånne svar! Tusen takk! Så rart at flylegen har sagt d han sa, når piloter får fly uten problem! :-P Men men, da skal jeg slappe av og kose meg istedenfor å tenke og stresse så fælt!

Tusen takk! Dere er super ;) :-D god helg!

Skrevet

Jeg var jobbpendler i Asia frem til jeg var 7 mndr på vei. Var 1 mnd borte og 1 uke hjemme i Norge, 18 timers resivei hver vei. Reiste også en del for jobben, og poden rakk faktisk å fly jorden rundt før han ble født.

Eneste "skade" han fikk er at han er skikkelig reiseglad. :)

Anonymous poster hash: 4c9c1...d30

Skrevet

Oi ska si du farter rundt ;)

Heheh høres bra ut :-D

Håper knøttet mitt holder seg trygt i magehuset denne gangen :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...