Gå til innhold

MAI 2014 baby

Swopie87-StoreSøs+LilleSøs

Anbefalte innlegg

REKLAME :P  :

Vi er nå 40 kvinnfolk fra hele landet på FB-gruppen for mai-termin-mammaer. Om det er flere som vil være med (Tone D. Aaberge, du også er hjertelig velkommen  :jepp:  ), må dere bare sende meg en pm her inne, så adder jeg dere inn i Herligheten!

Kommer etter når jeg har klart å fortelle familie og venner om graviditeten. :) Kan ta et par uker til. :S

Fortsetter under...

Dytter litt på mai tråden jeg:) hvordan går det med mai mammaene?

Jeg er 18+0 idag og er glad for at magen er begynt å vises:) ellers er jeg fortsatt kvalm og sover ikke så bra, men de små sommerfuglbevegelsene jeg kjenner innimellom gjør det verdt det:)

Er 17+0 idag og formen blir stadig bedre. Sliten, fortsatt litt kvalm og får lett hodepine. Har en del ubehag nederst i magen som kommer ved bevegelse. Lurer litt på om det er en kombo av ligamentsmerter og begynnende bekkenløsning. Hadde ikke kunnet trene pga ubehaget, men det er oansett ikke aktuelt pga tidligere blødninger. Har dokk ikke hatt blødninger på 3 uker. :) Kjenner også litt bevegelser som blir allt mer tydelige. :)

Idag har jeg sett på barnevogn. Tror det blir Bogaboo Buffalo. Noen med erfaring?

Jeg kjente liv i natt/tidlig morgen for første gang der jeg var HELT sikker på at det var lille gutten som turnet! Det var så fint! Jeg sover ikke veldig bra jeg heller, mest pga smerter i bekkenet. Utrolig kjedelig. Vi har ikke kjøpt noe til babyen enda, men har lyst å kikke på vogn etterhvert - alt er bare et slit og ork når jeg såvidt klarer å gå!

Annonse

Jeg har også noen litt rare smerter nedi livmorområdet - får skikkelig ligamentsmerter noen ganger når jeg reiser meg brått eller står raskt opp, men disse er litt anderledes og kommer når jeg er litt sliten fysisk, f.eks når jeg har gått en tur. Så jeg er ikke helt sikker på hva det er:)

Chillaot - veldig ulikt når man kjenner bevegelser - kommer ann på babyens posisjon, morkakas posisjon og mors fysikk osv. Du kjenner nok noe snart:D

Vi skal ha Stokke xplory - hadde ikke valgt den om vi bodde i Norge da den er en "asfaltvogn", men her vi bor passer den perfekt. Og så kan den slås sammen til to hjul så jeg kan dra den lettere opp trappen til leiligheten vår. Bor i leilighet uten heis så det kan bli spennende.. men heldigvis bare en etasje opp! Hørt mye bra om Bugaboo men jeg synes babyen sitter så lavt i dem og det er ikke noe jeg ønsker siden både mannen og jeg er høye:)

Gjest EnBlåToRosaOgEnTil

Hei jenter! :) Jeg er 15+5 idag, har kjent liv i tre uker, først bare små "fiskehaler" men så tydelige spark etter en stund :) kjenner spark flere ganger om dagen nå=) Er tredjegangs, og magen er nokså stor nå!:) Er litt småkjipt at jeg hele tiden må avkrefte antakelsene om at jeg er mye lenger på vei enn jeg egentlig er^^ 

Hei hei alle sammen.

Her har jeg ennå ikke kjent noen bevegelser jeg er sikker på er den lille.... Er 15+3 i dag så får vel smøre meg med tolmodighet litt til... (Er annen gangs..)

Har så vidt begynt å tenke litt på fødselen... Sist vurderte jeg hjemme fødsel, men mannen var helt i mot så det ble sykehus... Den gangen så hadde vi familie rom så mannen var der hele tiden sammen med meg på sykehuset. Denne gangen så må jeg jo være alene på sykehuset siden mannen må hjem til sønnen vår igjen... Og tanken er veldig lite tiltalende.. Så er litt tilbake på hjemme fødsel tanken. Mannen er litt mer åpen for det denne gangen. Han vil i hvertfall snakke om muligheten denne gangen.. ;)

Noen flere som vurderer å føde hjemme?? Eller noen som har født hjemme tidligere og har noen erfaringer å komme med??

Hei,

Må desverre forlate dere før jeg rakk å presentere meg selv. Hadde termin 10 mai.

Har gjennomgått den verste uken i mitt liv. På vanlig kontroll da jeg var 17+0 fant ikke legen fosterlyd, og jeg vart sendt videre på UL. Der fikk vi den verste beskjeden man kan få...ingen hjerteaktivitet. Det hadde tydeligvis skjedd i uke 13-14. Helt grusomt. Vi var på UL i uke 9 og høre fosterlyd i uke 11 så dette kom som et sjokk!!

I og med kroppen ikke ordnet opp selv ble jeg innlagt for å sette igang prosessen. Denne opplevelsen unner jeg virkelig ikke min verste fiende engang.

Ønsker dere lykke til videre i svangerskapet, og skulle ønske jeg kunne følgt dere videre

Hei,

Må desverre forlate dere før jeg rakk å presentere meg selv. Hadde termin 10 mai.

Har gjennomgått den verste uken i mitt liv. På vanlig kontroll da jeg var 17+0 fant ikke legen fosterlyd, og jeg vart sendt videre på UL. Der fikk vi den verste beskjeden man kan få...ingen hjerteaktivitet. Det hadde tydeligvis skjedd i uke 13-14. Helt grusomt. Vi var på UL i uke 9 og høre fosterlyd i uke 11 så dette kom som et sjokk!!

I og med kroppen ikke ordnet opp selv ble jeg innlagt for å sette igang prosessen. Denne opplevelsen unner jeg virkelig ikke min verste fiende engang.

Ønsker dere lykke til videre i svangerskapet, og skulle ønske jeg kunne følgt dere videre

Så ufattelig trist å lese. Sender deg mange gode tanker og klemmer. En gang blir det deres tur! Ta vare på deg selv og ikke mist håpet <3

Annonse

Hei,

Så trist å høre :( Det måtte ha vært litt av et sjokk! :( 

Jeg var ikke klar over at man kan gå så lenge uten at kroppen ordner opp som du sier. Nå ble jeg skikkelig redd selv siden jeg ikke har kjent noe liv ennå. 

Hei,

Så utrolig trist! Ikke så mye man kan si for å trøste når noe så fælt og urettferdig skjer.. Men jeg sender deg mange trøsteklemmer!

Hei :) 

Jeg har termin 20 mai, og dette blir mitt 3 barn. 

Har vært på privat UL i uke 13, og fikk da beskjed om at vi ventet en liten gutt <3 

Men når fikk dere brev fra sykehuset ang ordinær UL? Jeg har ikke hørt noe ennå, og er 16+2 i dag. 

Har vært på privat UL i uke 13, og fikk da beskjed om at vi ventet en liten gutt <3 

Men når fikk dere brev fra sykehuset ang ordinær UL? Jeg har ikke hørt noe ennå, og er 16+2 i dag. 

Er vel fastlegen din, eventuelt jordmor som må sende henvendelse for deg. Dette burde de i så fall fortalt deg at de skulle gjøre, eller har gjort? Min lege sa ihvertfall ifra til meg når han skulle sende henvendelsen. Jeg fikk ihvertfall beskjed om UL timen når jeg var 15 uker gravid. Har ikke time før jeg er 20 uker.

Jeg fikk svar bare 14 dager etter første legetime. Var vel da i uke 14 eller noe... Men husker at det tok veldig mye lenger tid sist...

Noen andre enn meg som blir litt sprø av alles råd og meninger nå som man er gravid? Jeg blir særlig litt gal av svigers..!! De liksom fnyser av ting som jeg sier som ikke var slik som da de var gravide.. Selvsagt har man jo kommet lenger nå og vet f.eks. mer om hva som er skadelig og ikke enn før! Og senest idag fikk jeg råd om at jeg burde ha stellebordet på soverommet og ikke badet slik jeg hadde tenkt (for sånn gjorde de det og babyen kan vaskes m vaskeservietter bla bla). Jeg vet de ikke mener det vondt, men jeg vil bestemme selv! Så får det heller bli litt prøving og feiling..!

Dagens klagesukk fra meg!! (Disse gravidhormonene gjør ikke lunta veldig lang heller ;) )

Noen andre enn meg som blir litt sprø av alles råd og meninger nå som man er gravid? Jeg blir særlig litt gal av svigers..!! De liksom fnyser av ting som jeg sier som ikke var slik som da de var gravide.. Selvsagt har man jo kommet lenger nå og vet f.eks. mer om hva som er skadelig og ikke enn før! Og senest idag fikk jeg råd om at jeg burde ha stellebordet på soverommet og ikke badet slik jeg hadde tenkt (for sånn gjorde de det og babyen kan vaskes m vaskeservietter bla bla). Jeg vet de ikke mener det vondt, men jeg vil bestemme selv! Så får det heller bli litt prøving og feiling..!

Dagens klagesukk fra meg!! (Disse gravidhormonene gjør ikke lunta veldig lang heller ;) )

Ja, de påstår vel også at babyen skal sove på magen :huh:

Men ett lite råd...ha stellebordet i armlengde fra en vask.Er vel noe sjeldent at man må skifte bleier om natten (jeg har kun gjort det 2 ganger, og jenten vår er nå snart 1,5 år) + at man unngår stanken fra bleiebøtten :)

Ja det var det jeg hadde tenkt (og slik blir det, haha!) - å ha stellebordet like i nærheten av vasken :) igår måtte jeg bite meg selv i kinnet da jeg fikk det hittil beste rådet av dem "ikke hør for mye på alle andres råd"! Hehe.. Det var etter å ha kommet med et drøss av råd om hvordan vi burde gjøre alt mulig, så det ble rett og slett komisk å få det rådet!!

Hei igjen!

I dag har jeg vært på ultralyd og sett en liten perfekt jente! :) Termin 10.05. Godt å kunne begynne å planlegge litt og kjøpe litt klær. :)

Å så bra. Skal på ultralyd om 4 dager. Har ikke lyst å vite kjønn, så håper ikke den viser seg for mye frem.. :)

Anonymous poster hash: 06e98...db5

Hei igjen!

I dag har jeg vært på ultralyd og sett en liten perfekt jente! :) Termin 10.05. Godt å kunne begynne å planlegge litt og kjøpe litt klær. :)

Å så bra. Skal på ultralyd om 4 dager. Har ikke lyst å vite kjønn, så håper ikke den viser seg for mye frem.. :)

Anonymous poster hash: 06e98...db5

Ok. Jeg kan ikke forstå at man ikke vil vite, hehe. Jordmoren sa at hun så at det var en jente med en gang, og ba oss også prøve å se. Men de bildene er vanskelige å tyde når man ikke kan det. Jeg var litt bekymret for å få vite et kjønn som deretter viste seg å være feil. Men her så vi kjønnsleppene (når hun viste oss det), så da er den saken sikker. :) Satser på at dere slipper å få vite det om dere ikke prøver. ;)

Endret av _førstenurket

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...