Gå til innhold

For liten avfallsdunk..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Restavfallsdunken vi bruker er for liten, har gitt beskjed til huseieren til lite nytte. Kan vel ikke sette søppel vedsiden av? Må jeg kjøpe sånne store sekker? Hvor kjøper jeg isåfall det, og hva koster det?

Anonymous poster hash: b67b5...4eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs jo hvor du bor. Kontakt ditt lokale avfallsselskap eller kommunen. Huseier skal jo sørge for stor nok dunk. Avfall skal ikke settes utenfor dunken, men mange selskaper har ekstrasekker eller klistremerker en kan få kjøpt, noen ganger i butikkene, noen ganger kun hos avfallsselskapet eller kommunen.

Si meg hver du bor og jeg skal finne ut hvilket avfallsselskap som er ditt :) Hilsen avfallsnerd

Anonymous poster hash: 4838e...078

Skrevet

Du kan bestille større dunk, men det koster mer.

Vi sliter også med full søppeldunk, spesielt når vi har to bleiebarn. Derfor sorterer vi nå veldig nøye, og det går akkurat.

Anonymous poster hash: 995e6...31e

Skrevet

Mange steder er det dyrere med større dunk. Her betaler vi for eksempel bare i forhold til størrelsen på restavfallsdunken. Vi samarbeider derfor tre familier om en dunk som tømmes hver andre uke. Hele sommeren vil det si 15 mennesker, hvorav et bleiebarn. det har holdt akkurat men krever jo at vi sorterer skikkelig. Jeg tror ikke du automatisk kan kreve at huseier skaffer deg akkurat så stor beholder du har lyst på uten at du må betale noe ekstra. Her koster uansett ikke en ekstra sekk mer enn en 52 del av det dobbelt størrelse på dunken koster.

Anonymous poster hash: 3ecc2...bda

Skrevet

Kjære avfallsnerd,

Jeg bor i Asker, så hvis du kan sjekke for meg hadde det vært helt supert! :) takk!

Skrevet

Kjære avfallsnerd,

Jeg bor i Asker, så hvis du kan sjekke for meg hadde det vært helt supert! :) takk!Anonymous poster hash: b67b5...4eb

i Asker betaler man bare for restavfallsdunken og du kan kjøpe ekstra søppelsekk hvis du trenger det. Du får dem i hvertfall på sørvistorget. Mulig andre steder også.

Skrevet

Takk skal du ha :) Får ta en tur dit da, siden det blir for lite plass hver eneste gang.

Skrevet

Men samtidig - dette blir jo dyrt for deg i lengden. Om du ikke betaler eget renovasjonsabonnement skal huseier sørge for at dunken er stor nok.

Skrevet

Men samtidig - dette blir jo dyrt for deg i lengden. Om du ikke betaler eget renovasjonsabonnement skal huseier sørge for at dunken er stor nok.

"Stor nok" er et litt ullent begrep i denne sammenhengen. Så vidt jeg vet kan ikke leietager kreve ubegrenset størrelse på beholderen, selv om det hadde vært greit. Jeg har oppfattet det slik at leietager ikke kan kreve større avfallsdunk til restavfall enn det som er vanlig for tilsvarende leiligheter. Ellers er de blå sekkene greie å ha liggende hvis man trenger litt mer plass innimellom. 

Legger ved link til hvordan kildesorteringen skal skje i Asker. Gjør du det skikklig blir det ikke så mye restavfall.

http://www.asker.kommune.no/Documents/Bolig%20og%20Eiendom/Avfall%20og%20gjenvinning/Sorteringsguide.pdf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...