Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi har time på klinikk Hausken i starten av november. Alle blodprøver og sædprøve vil da allerede være klart og sendt over dit. Jeg vil være på ca 8. syklusdag denne dagen. Hvis vi skal i gang med IVF - må vi vente til neste syklus med å starte, eller kan man begynne med hormonene med det samme?

Og er en IVF syklus like lang som en vanlig syklus? Dvs to uker hormoner, 

uttak, innsett - 2 uker til testing?

Fortsetter under...

Tipper det er en oppstartsamtale dere har da. Da er det kun spørsmål,, dokumenter, prat og avtale om når det er aktuelt å starte, de fleste må vente en syklus eller to fra oppstartsamtalen til man er i gang.

Sykuslengde avhenger veldig av hvilken lengde man naturlig har, hvilke medisiner man går på, hvor lett man er å stimulere osv., så den biten er vanskelig å spå. Ideelt sett snakker man om 28 dager, men det er ikke alltid kroppen responderer som ønsket og forventet.

Endret av PrinsesseHengepupp

Ok, takk for svar. Ja vi skal på forsamtale, men de sa at hvis det er ivf som er veien å gå kunne vi begynne allerede neste syklus :) I og med at jeg er på dag 7 på tidspunktet for møte kan jo det bli desembersyklusen :) Jeg er så utålmodig så jeg lurte bare på om vi kunne begynne enda før, altså på dag 7. Men desember er bra :)

Nå venter vi bare på prøveresultater og jeg bare håper inderlig vi er gode kandidater for prøverør. Er så syyyykt spent!! Er så redd for at sædprøven skal være så dårlig at det ikke går. Kryss for meg, pliz!!! :)

Ok, takk for svar. Ja vi skal på forsamtale, men de sa at hvis det er ivf som er veien å gå kunne vi begynne allerede neste syklus :) I og med at jeg er på dag 7 på tidspunktet for møte kan jo det bli desembersyklusen :) Jeg er så utålmodig så jeg lurte bare på om vi kunne begynne enda før, altså på dag 7. Men desember er bra :)

Nå venter vi bare på prøveresultater og jeg bare håper inderlig vi er gode kandidater for prøverør. Er så syyyykt spent!! Er så redd for at sædprøven skal være så dårlig at det ikke går. Kryss for meg, pliz!!!

Med svært dårlig sædkvalitet bruker de likevel å kunne få ut noen celler som injiseres i eggene (da kalt ICSI). Vi skulle ha vanlig IVF, men dagsformen til sæden var så dårlig at det ble til ICSI isteden. Fikk 11 befruktende av 20 egg, så det kan fort gå godt allikevel (Og jeg ble gravid på første forsøk den gangen). Lykke til :-)

Åå takk for oppmuntring! :) Jeg håper virkelig det i hvertfall er noen sædceller med friskt hode på :) Da kan de jo bare svømme baklengs eller virre rundt i ring så mye de vil for min del. Det ser ut som det et optimale forhold hos meg med både livmor og egg så hvis vi bare kan få de befruktet tror jeg det skal gå veien innen rimelig tid :)

Lykke til med graviditeten din!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...