Gå til innhold

Krangla med foreldrene mine om barna i dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dem er hjemme hos oss nå og passer barna mens jeg jobber. Den eldste på 6 år er veldig bestemt og hører ikke alltid så godt etter. Da hun kom fra barnehagen i dag nektet hun å gå å vaske fingrene sine. Jeg sa fra flere ganger men hun reagerte ikke eller hun sa nei, det orker jeg ikke... Siden hun holdt på å lese ei bok, sa jeg at jeg tar boken nå om hun ikke går å vasker hendene. Hun gjør det fortsatt ikke, jeg tar boken og hun reagere med å vræle høyt og lenge. Siden hun sitter ved middagsbordet, sier jeg at hun får gå et annet sted når hun skriker sånn, tar henne med på gangen og ber henne være der til hun er still og går å vasker hendene. Noe hun ikke gjør selvfølgelig, vræler og prøver å stikke ut på kjøkkenet til besteforeldrene. Jeg holder henne fysisk igjen, sier hun må roe seg og vaske hendene så kan vi gå på kjøkkenet.

Etter noen minutter kommer min far og er streng i blikket og sier at det der slutter jeg med så lenge han er i huset, hvis jeg vil ha barna må jeg slutte med sånn med en gang og ikke være så streng. Jeg kommer til å støte dem fra meg og så vil de ikke være sammen med meg lengre bl bl. At sånn har aldri dem(han og mamma) oppdratt meg og mine søsken osv.

Skal sies at de har problemer med å få lagt dem i seng ol. når barna sover over hos dem og de er vant til å få gjøre stort sett hva de vil.
Jeg ble dritsur..og sa de kunne bare dra om det var sånn holdningen var, at ei på 6 år ikke kan få bestemme alt og at det til slutt går ut over henne selv om hun får viljen sin alltid..

Hva synes dere, har jeg rett i å reagere som jeg gjør eller er jeg alt for streng som minne foreldre synes..??

Anonymous poster hash: ec165...d99

Anonymous poster hash: dbb6f...180
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med tanke på at du faktisk har et 6 år gammelt barnehagebarn velger jeg tro dette er troll..

Anonymous poster hash: 8470f...782

Skrevet

Dem er hjemme hos oss nå og passer barna mens jeg jobber. Den eldste på 6 år er veldig bestemt og hører ikke alltid så godt etter. Da hun kom fra barnehagen i dag nektet hun å gå å vaske fingrene sine. Jeg sa fra flere ganger men hun reagerte ikke eller hun sa nei, det orker jeg ikke... Siden hun holdt på å lese ei bok, sa jeg at jeg tar boken nå om hun ikke går å vasker hendene. Hun gjør det fortsatt ikke, jeg tar boken og hun reagere med å vræle høyt og lenge. Siden hun sitter ved middagsbordet, sier jeg at hun får gå et annet sted når hun skriker sånn, tar henne med på gangen og ber henne være der til hun er still og går å vasker hendene. Noe hun ikke gjør selvfølgelig, vræler og prøver å stikke ut på kjøkkenet til besteforeldrene. Jeg holder henne fysisk igjen, sier hun må roe seg og vaske hendene så kan vi gå på kjøkkenet.

Etter noen minutter kommer min far og er streng i blikket og sier at det der slutter jeg med så lenge han er i huset, hvis jeg vil ha barna må jeg slutte med sånn med en gang og ikke være så streng. Jeg kommer til å støte dem fra meg og så vil de ikke være sammen med meg lengre bl bl. At sånn har aldri dem(han og mamma) oppdratt meg og mine søsken osv.

Skal sies at de har problemer med å få lagt dem i seng ol. når barna sover over hos dem og de er vant til å få gjøre stort sett hva de vil.

Jeg ble dritsur..og sa de kunne bare dra om det var sånn holdningen var, at ei på 6 år ikke kan få bestemme alt og at det til slutt går ut over henne selv om hun får viljen sin alltid..

Hva synes dere, har jeg rett i å reagere som jeg gjør eller er jeg alt for streng som minne foreldre synes..??

Anonymous poster hash: ec165...d99

Dine barn, din oppdragelse. Syns ikke det var så veldig strengt av deg.

Anonymous poster hash: b04e5...88d

Skrevet

6 år i oktober og i barnehagen?

Om dette stemmer, HI, synes jeg ikke du var så veldig streng. Kunne godt gjort det samme, jeg. Helt enig i at faren din ikke har noe å skulle ha sagt om du ikke fysisk forulemper barnet (å holde det igjen hører ikke til i den kategorien). Helt riktig å be dem om å dra om de ikke vil være der fordi de ikke får bestemme.

Anonymous poster hash: bd448...28f
Skrevet

Uten å ha vært der og sett det selv, så er det umulig å si om de har rett. Men som hovedregel før ikke besteforeldre blande seg i oppdragelsen.

Anonymous poster hash: 06d49...52b
Skrevet

Reagerte på det samme selv.... 6 år og barnehage?? Dette er tull....

Anonymous poster hash: 7d4cb...02e
Skrevet

Helt enig med deg! Foreldrene dine burde holde kjeft og ikke legge seg opp i hvordan du velger å oppdra dine barn. Stå på ditt!

Kjenner meg igjen i det du skriver. Moren min kan være sånn også. Slitsomt!

Skrevet

Datteren min er 5 og går på skolen... Har dere utsatt et år? Om dere har er det vel en grunn for det og den grunnen er kanskje en viktig årsak til hvorfor dine foreldre reagerte?

Anonymous poster hash: 3a7a6...0ff

Skrevet

Hvorfor tror dere det er troll??? Ok så blir hun 6 år 2. Januar og er 5 enda en liten stund, går iallfall siste året i barnehagen..men skjønner ikke hvorfor det kan oppfattes som troll av den grunn. 

Jeg holdt henne kun tilbake og lot henne ikke få viljen sin, noe som resulterte i masse hyling som foreldrene mine synes hørtes helt traumatisk ut. Når barna sover over hos dem er det flere ganger ikke i seng før i 21-22 tiden fordi de kommer opp hele tiden, vil leke litt til osv. Minstemann er bare 2 og blir selvfølgelis sutrete dagen etterpå.

Blir så innmarri irritert av at de er bedrevitere og legger seg borti alt!

HI

Skrevet

Hvorfor tror dere det er troll??? Ok så blir hun 6 år 2. Januar og er 5 enda en liten stund, går iallfall siste året i barnehagen..men skjønner ikke hvorfor det kan oppfattes som troll av den grunn. Jeg holdt henne kun tilbake og lot henne ikke få viljen sin, noe som resulterte i masse hyling som foreldrene mine synes hørtes helt traumatisk ut. Når barna sover over hos dem er det flere ganger ikke i seng før i 21-22 tiden fordi de kommer opp hele tiden, vil leke litt til osv. Minstemann er bare 2 og blir selvfølgelis sutrete dagen etterpå.Blir så innmarri irritert av at de er bedrevitere og legger seg borti alt! HI Anonymous poster hash: dbb6f...180

Du må da forstå at folk spør??? Du lyver jo på alderen...

Skrevet

Siste år i barnehagen? ok, da har hun jo fått utsatt skolestart.

Jeg synes ikke du var for streng og jeg synes det var feil av din far å blande seg inn mens barnet hlrte på.

Den slags diskusjoner blr gjøres uten at barnet er til stede.

Skrevet

Hvorfor tror dere det er troll??? Ok så blir hun 6 år 2. Januar og er 5 enda en liten stund, går iallfall siste året i barnehagen..men skjønner ikke hvorfor det kan oppfattes som troll av den grunn. Jeg holdt henne kun tilbake og lot henne ikke få viljen sin, noe som resulterte i masse hyling som foreldrene mine synes hørtes helt traumatisk ut. Når barna sover over hos dem er det flere ganger ikke i seng før i 21-22 tiden fordi de kommer opp hele tiden, vil leke litt til osv. Minstemann er bare 2 og blir selvfølgelis sutrete dagen etterpå.Blir så innmarri irritert av at de er bedrevitere og legger seg borti alt! HI Anonymous poster hash: dbb6f...180

Du må da forstå at folk spør??? Du lyver jo på alderen...

Det hender det at jeg gjør om jeg skriver noe anonymt her, både alder,kjønn,sted osv  :rolleyes:

Skrevet

Du har rett! Det er uansvarlig å la barn bestemme. Noen ting må de bare.. slikt som å legge seg.

Anonymous poster hash: d00e2...353

Skrevet

Faren din er jo ikke noe bedre som kommer og skjeller deg ut foran øynene på 6-åringen!

Anonymous poster hash: 7739f...8a7
Skrevet

Faren din må slutte å være så streng med deg, han støter jo barnet sitt fra seg. 

Slik jeg ser for meg situasjonen holder jeg med deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...