Bustetroll Skrevet 17. oktober 2013 #1 Skrevet 17. oktober 2013 Jenta står selv, og går nok innen en mnd tenker jeg.. Gikk forbi eurosko, og der var det et bord med 70% og 50%... (farlige greier) Jenta mi har ingen sko fra før, og tenkte at jeg kunne ta sjansen nå som det var så billig, så jeg kjøpte et par ecco sko i str 21.Hun hadde 1,5 cm å gå på ca da de målte foten på sålen.. Tror dere de fortsatt vil passe om 1 mnd eller 2 ? Eller gjorde jeg et veldig dumt kjøp? (oldemor som betalte men )
Musemorbr / Skrevet 17. oktober 2013 #2 Skrevet 17. oktober 2013 Kjempekjøp! De vil nok passe, og det er gode sko.
mamma_til_gutt Skrevet 17. oktober 2013 #3 Skrevet 17. oktober 2013 Kjempekjøp! Ikke i Osloområdet dette vel? Trenger sko
Bustetroll Skrevet 17. oktober 2013 Forfatter #4 Skrevet 17. oktober 2013 Kjempekjøp! Ikke i Osloområdet dette vel? Trenger sko Kolbotn De hadde bare et annet par igjen da. Nesten samme type, bare lilla og med mykt for inni. Var de jeg helst ville ha, men de ble litt for høye for henne.. De andre var på 70%!
Bustetroll Skrevet 17. oktober 2013 Forfatter #5 Skrevet 17. oktober 2013 Kjempekjøp! De vil nok passe, og det er gode sko. Åh så bra
mamma_til_gutt Skrevet 17. oktober 2013 #6 Skrevet 17. oktober 2013 Kjempekjøp! Ikke i Osloområdet dette vel? Trenger sko Kolbotn De hadde bare et annet par igjen da. Nesten samme type, bare lilla og med mykt for inni. Var de jeg helst ville ha, men de ble litt for høye for henne.. De andre var på 70%! Wow! Litt langt for meg, men bra for deg
Bustetroll Skrevet 17. oktober 2013 Forfatter #7 Skrevet 17. oktober 2013 Kjempekjøp! Ikke i Osloområdet dette vel? Trenger sko Kolbotn De hadde bare et annet par igjen da. Nesten samme type, bare lilla og med mykt for inni. Var de jeg helst ville ha, men de ble litt for høye for henne.. De andre var på 70%! Wow! Litt langt for meg, men bra for deg Jaa
Elina Skrevet 17. oktober 2013 #8 Skrevet 17. oktober 2013 Kjøpte selv ecco vintersko på salg i dag i str 28. Men de var ikke så nedsatt, kostet vel 600kr. Var et der til 350kr, ecco det også men de så ikke så bra ut.
Bustetroll Skrevet 17. oktober 2013 Forfatter #9 Skrevet 17. oktober 2013 Kjøpte selv ecco vintersko på salg i dag i str 28. Men de var ikke så nedsatt, kostet vel 600kr. Var et der til 350kr, ecco det også men de så ikke så bra ut. De var visst satt ned så mye fordi det var kun str 20 igjen. Skrev visst 2 i hovedinnlegget.. mente str 20!
Bustetroll Skrevet 17. oktober 2013 Forfatter #10 Skrevet 17. oktober 2013 Jenta står selv, og går nok innen en mnd tenker jeg.. Gikk forbi eurosko, og der var det et bord med 70% og 50%... (farlige greier) Jenta mi har ingen sko fra før, og tenkte at jeg kunne ta sjansen nå som det var så billig, så jeg kjøpte et par ecco sko i str 21. Hun hadde 1,5 cm å gå på ca da de målte foten på sålen.. Tror dere de fortsatt vil passe om 1 mnd eller 2 ? Eller gjorde jeg et veldig dumt kjøp? (oldemor som betalte men ) str 20 mente jeg!
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #11 Skrevet 17. oktober 2013 Ja, tror de passer en stund. Men det kan ta noen måneder før hun går selv, selv om hun står selv. Her tok det fem måneder! Anonymous poster hash: 42d14...8f2
Flettfrid og lilleprins Skrevet 17. oktober 2013 #12 Skrevet 17. oktober 2013 Mitt barn fikk sine første sko i mai, de passer enda.
Edie Britt Skrevet 17. oktober 2013 #13 Skrevet 17. oktober 2013 Passer de med ullsokker? Jeg kjøpte joggesko til barnet mitt i mai, og da en del for store slik at hun skulle ha dem en stund. Det tok 2 mnd og så var de veldig trange. Jeg tror ikke jenta di vil kunne ha disse hele vinteren.
Gjest Julia1984 Skrevet 17. oktober 2013 #14 Skrevet 17. oktober 2013 Så små barn skal ikke ha sko de skal vokse inn i!! 1,5 cm å gå på for en som skal lære å gå ville jeg aldri ha gjort. Dette fikk vi vite av fysioterapeut da de små da lett vil kompensere med for store sko ved å få feilbelastninger
Bustetroll Skrevet 17. oktober 2013 Forfatter #15 Skrevet 17. oktober 2013 Passer de med ullsokker? Jeg kjøpte joggesko til barnet mitt i mai, og da en del for store slik at hun skulle ha dem en stund. Det tok 2 mnd og så var de veldig trange. Jeg tror ikke jenta di vil kunne ha disse hele vinteren. Har ikke prøvd med ullsokker enda, men det er nok plass til det oppi ja..
Bustetroll Skrevet 17. oktober 2013 Forfatter #16 Skrevet 17. oktober 2013 Så små barn skal ikke ha sko de skal vokse inn i!! 1,5 cm å gå på for en som skal lære å gå ville jeg aldri ha gjort. Dette fikk vi vite av fysioterapeut da de små da lett vil kompensere med for store sko ved å få feilbelastninger Hva ville du gjort da? kjøpt alt for store sko? Fikk beskjed i skobutikken at de passet perfekt...
Bustetroll Skrevet 17. oktober 2013 Forfatter #17 Skrevet 17. oktober 2013 Så små barn skal ikke ha sko de skal vokse inn i!! 1,5 cm å gå på for en som skal lære å gå ville jeg aldri ha gjort. Dette fikk vi vite av fysioterapeut da de små da lett vil kompensere med for store sko ved å få feilbelastninger Hva ville du gjort da? kjøpt alt for store sko? Fikk beskjed i skobutikken at de passet perfekt... De SKULLE ha 1,5 cm å gå på..
Bustetroll Skrevet 17. oktober 2013 Forfatter #18 Skrevet 17. oktober 2013 Ja, tror de passer en stund. Men det kan ta noen måneder før hun går selv, selv om hun står selv. Her tok det fem måneder! Anonymous poster hash: 42d14...8f2 Hun har gått rundt bord, og reist seg opp siden hun var 6 mnd , begynte stå selv 10 mnd, nå er hun 11, så håper hun går rundt året
Gjest Julia1984 Skrevet 17. oktober 2013 #19 Skrevet 17. oktober 2013 Så små barn skal ikke ha sko de skal vokse inn i!! 1,5 cm å gå på for en som skal lære å gå ville jeg aldri ha gjort. Dette fikk vi vite av fysioterapeut da de små da lett vil kompensere med for store sko ved å få feilbelastninger Hva ville du gjort da? kjøpt alt for store sko? Fikk beskjed i skobutikken at de passet perfekt... Til så liten unge hadde jeg neppe kjøpt sko før hn faktisk gikk. Men ville ikke kjøpt for store sko til en som lærer seg å gå. Kanskje litt vanskelig årstid, men hadde det feks vært våren er det dumt å kjøpe joggesko en så liten unge skal vokse seg inn i.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #20 Skrevet 17. oktober 2013 Så små barn skal ikke ha sko de skal vokse inn i!! 1,5 cm å gå på for en som skal lære å gå ville jeg aldri ha gjort. Dette fikk vi vite av fysioterapeut da de små da lett vil kompensere med for store sko ved å få feilbelastninger Hvis du ser på mange av de "første" skoene så er det beregnet at det skal være slingremånn jo! For eksempel i Pony sine sko. Så 1,5 cm ekstra vil neppe føre til feilbelastninger. Anonymous poster hash: 2bb7b...6bf
Bustetroll Skrevet 17. oktober 2013 Forfatter #21 Skrevet 17. oktober 2013 Så små barn skal ikke ha sko de skal vokse inn i!! 1,5 cm å gå på for en som skal lære å gå ville jeg aldri ha gjort. Dette fikk vi vite av fysioterapeut da de små da lett vil kompensere med for store sko ved å få feilbelastningerHva ville du gjort da? kjøpt alt for store sko? Fikk beskjed i skobutikken at de passet perfekt... Til så liten unge hadde jeg neppe kjøpt sko før hn faktisk gikk. Men ville ikke kjøpt for store sko til en som lærer seg å gå. Kanskje litt vanskelig årstid, men hadde det feks vært våren er det dumt å kjøpe joggesko en så liten unge skal vokse seg inn i. Jeg kjøpte de fordi jeg vet hun snart vil gå. Og siden de var på salg, så kjøpte jeg de nå. Og håper at de passer når hun går.. skal ikke ha de på henne før hun går... Og de var ikke for store. De passet nå, derfor jeg lurer på om de vil passe om 1-2 mnd, eller om jeg gjorde et bomkjøp
Gjest Julia1984 Skrevet 17. oktober 2013 #22 Skrevet 17. oktober 2013 Så små barn skal ikke ha sko de skal vokse inn i!! 1,5 cm å gå på for en som skal lære å gå ville jeg aldri ha gjort. Dette fikk vi vite av fysioterapeut da de små da lett vil kompensere med for store sko ved å få feilbelastninger Hvis du ser på mange av de "første" skoene så er det beregnet at det skal være slingremånn jo! For eksempel i Pony sine sko. Så 1,5 cm ekstra vil neppe føre til feilbelastninger. Anonymous poster hash: 2bb7b...6bf Bare forholder meg til hva fysioterapeuten sa og ikke minst min egen erfaring med 3 små. Hadde selv aldri kjøpt sko som var så mye for store for en ustø unge som går for første gang. Da kjøper jeg sko mye hyppigere for at skoen til enhver tid passer barnet 1-2 åring avhengig av når de lærer å gå)
Gjest Julia1984 Skrevet 17. oktober 2013 #23 Skrevet 17. oktober 2013 Tror ikke du har gjort bomkjøp. Siden de ikke skal brukes nå passer de nok mye bedre om 1-2 mnd
Elsker livet Skrevet 17. oktober 2013 #24 Skrevet 17. oktober 2013 Tror du har gjort et godt kjøp. Du har ingen garanti for at skoene vil passe hele vinteren uansett.
Bustetroll Skrevet 17. oktober 2013 Forfatter #25 Skrevet 17. oktober 2013 Så små barn skal ikke ha sko de skal vokse inn i!! 1,5 cm å gå på for en som skal lære å gå ville jeg aldri ha gjort. Dette fikk vi vite av fysioterapeut da de små da lett vil kompensere med for store sko ved å få feilbelastningerHvis du ser på mange av de "første" skoene så er det beregnet at det skal være slingremånn jo! For eksempel i Pony sine sko. Så 1,5 cm ekstra vil neppe føre til feilbelastninger. Anonymous poster hash: 2bb7b...6bf Bare forholder meg til hva fysioterapeuten sa og ikke minst min egen erfaring med 3 små. Hadde selv aldri kjøpt sko som var så mye for store for en ustø unge som går for første gang. Da kjøper jeg sko mye hyppigere for at skoen til enhver tid passer barnet 1-2 åring avhengig av når de lærer å gå) Jamen hør nå etter da, de er IKKE for store, de satt som støpt, derfor jeg er bekymret for at de blir for SMÅ når hun begynner å gå! Les før du svarer. Mål foten din på sålen på sine egne sko, så ser du at du også har en cm og gå på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå