Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #1 Skrevet 17. oktober 2013 Jeg har vært sykemeldt en stund pga skade, og har søkt om AAP. OM søknaden innvilges, for hvor lenge gjelder tilsagnet om AAP? Ett år, fire år, eller tre måneder (jeg har hørt alle versjonene), eller noe helt annet? Og om det for eksempel er for ett år, søker man da om et nytt år dersom man ennå ikke er tilbake i fullt arbeid? Anonymous poster hash: 242e1...51d
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #2 Skrevet 17. oktober 2013 Jobber med dette.Du innvilges for et år, lager aktivitetsplan mot arbeid med veileder.Aktivitetsplan styrer vedtak, lages dette videre innvilges aap uten at du søker på ny etter et år.Men det skal hele tiden vurderes.om du fyller vilkår får å motta aap så! Anonymous poster hash: 63ea2...b7a
moota m storebror&lillebror Skrevet 17. oktober 2013 #3 Skrevet 17. oktober 2013 Jeg fikk for ca 1/2 år om gangen. Var først under utredning, og da ble den innvilget til de regnet med at jeg ville være ferdig utredet. Så skulle han forlenge den bare litt, men fikk ny diagnose med dårligere prognoser enn den første så da ble det 1/2 år til. Skal i mellomtiden ha vært på en slags behandling. Det er jo mange faktorer som spiller inn her. Men saksbehandler på nav har vel en mening om hva h*n vil søke om for deg? Jeg fikk innkallelse av nav når det nærmet seg, så pratet vi, jeg gikk etterpå til legen for å prate om det så ringer nav til legen og hører hva han sier og mener ang. jobb.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #4 Skrevet 17. oktober 2013 Jeg fikk først vedtak på 6 mnd, så 6 nye mnd. Så fikk jeg 1 år etter det pga utsiktene til bedring ikke så bra ut Er på det 2 året nå. Anonymous poster hash: a4915...c76
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #5 Skrevet 17. oktober 2013 Jeg hadde det i 3 år og ble varig ufør nå i høst. Anonymous poster hash: 442cf...c1b
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #6 Skrevet 17. oktober 2013 Hvorfor varig ufør etter kun 3 år? Man kan jo gå lenger enn det på AAP. Anonymous poster hash: a4915...c76
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #7 Skrevet 17. oktober 2013 Hvorfor varig ufør etter kun 3 år? Man kan jo gå lenger enn det på AAP. Anonymous poster hash: a4915...c76 Hun kvalifiserte til varig ufør, derfor fikk hun det. AAP er en ytelse man får mens man avklares i forhold til arbeid. Når avklaringen er over, så får man ikke lenger AAP. I hennes tilfelle fikk hun uførepensjon isteden, andre starter i jobb eller blir stående uten ytelser fra NAV. Anonymous poster hash: c412d...24a
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #8 Skrevet 17. oktober 2013 Et spørsmål til dere som går på aap: får dere utbetalt noe mer penger enn de 66 % av lønnen? Tenker på forsikring feks KLP eller får dere annen støtte? Anonymous poster hash: d49af...223
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2013 #9 Skrevet 18. oktober 2013 Et spørsmål til dere som går på aap: får dere utbetalt noe mer penger enn de 66 % av lønnen? Tenker på forsikring feks KLP eller får dere annen støtte? Anonymous poster hash: d49af...223 Ja, det lurer jeg også på. Noen som vet? Kanskje noen av dere som jobber i NAV, eller med slike spørsmål et annet sted? Anonymous poster hash: 242e1...51d
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2013 #10 Skrevet 18. oktober 2013 Jeg har fått for et år om gangen, er på tredje året nå. Jeg har bare aap, ingen forsikringer e.l. De forsikringene jeg har gjelder bare ufør, så jeg må bli ufør for å få noen penger der.. Anonymous poster hash: 058bf...41b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå