Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #1 Skrevet 17. oktober 2013 Har hatt litt utslett i ansiktet et par uker, tørr og "ruglete" hud på kjevepartiet og rett over øyenbrynene, og også en del på overarmene. Da jeg våknet idag hadde jeg plutselig rødt og brennende utslett over begge kinnene, huden føles varm og stram, og jeg ser virkelig ikke ut! Har ganske sensitiv hud, men har aldri opplevd noe lignende før.. Bruker kun naturlige ting på huden, som kokos- og avokadoolje, men har aldri reagert på rene oljer før. Kjøpte for en stund siden avokadoolje som ikke var kaldpresset ved et uhell, og lurer egentlig på om det er denne jeg kan ha reagert på i utgangspunktet, men det gir ikke mening at utslettet PLUTSELIG ble ti ganger verre etter jeg hadde kuttet ned på bruken av denne oljen.. Bruker som sagt også kokosolje og kokosmelk, kan utslettet ha eskalert av at enten oljen eller melken var "dårlig"? Kokosoljen har jeg oppbevart i en tett plastboks, men den har stått på badet hvor det er veldig varmt.. Kokosmelken "helbredet" det tørre, ruglete utslettet på et par dager, men kan utslettet ha blitt verre av at jeg brukte kokosmelk som hadde stått åpnet i romtemperatur i tre dager? Eller kan utslettet skyldes noe annet? Googlet litt og fant ut at utslettet også passet til beskrivelsen av femte barnesykdom, men jeg har ingen andre symptomer.. Litt dårlig formulert, men slenger med et bilde og håper det finnes noen fagkyndige her inne som har noe forslag på hva som feiler meg... Har skikkelig vondt i hele ansiktet. Anonymous poster hash: ed6ba...661
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #2 Skrevet 17. oktober 2013 Av alle tusenvis brukere av dette forumet, så må det jo finnes ETT menneske med kompetanse i dette?? Anonymous poster hash: ed6ba...661
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #3 Skrevet 17. oktober 2013 Det ser ut som huden din er veldig irritert, jeg ville brukt en fet beroligende krem for å prøve å dempe det. Det er også veldig viktig at du renser huden din ordentlig morgen og kveld. Det kan være at det har utviklet seg bakterier i denne oljen du nevner.. som er egentlig hva? Hvor har du kjøpt dem? Står det på dem at de er til ansiktet? For om dette f.eks er oljer til bruk på kroppen så passer de ikke til ansiktshuden. Der er det tynnere hud som lettere blir irritert av de sterke produktene til kroppsbruk. Det kan være at du må bruke kortison på dette også. Det aller beste er at du går til legen eller en hudpleier for dette. Håper det hjalp deg litt. Anonymous poster hash: 52ba2...541
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #4 Skrevet 17. oktober 2013 Det ser ut som huden din er veldig irritert, jeg ville brukt en fet beroligende krem for å prøve å dempe det. Det er også veldig viktig at du renser huden din ordentlig morgen og kveld. Det kan være at det har utviklet seg bakterier i denne oljen du nevner.. som er egentlig hva? Hvor har du kjøpt dem? Står det på dem at de er til ansiktet? For om dette f.eks er oljer til bruk på kroppen så passer de ikke til ansiktshuden. Der er det tynnere hud som lettere blir irritert av de sterke produktene til kroppsbruk. Det kan være at du må bruke kortison på dette også. Det aller beste er at du går til legen eller en hudpleier for dette. Håper det hjalp deg litt. Anonymous poster hash: 52ba2...541 Takk for svar. Bruker som sagt bare rene, kaldpressede oljer og helt naturlige produkter fri for kjemikalier og irriterende stoffer, så det kommer ikke av at jeg har brukt noe som ikke er egnet for ansiktet, i hvert fall... Hvis det er en bakterieinfeksjon, så er det vel sannsynlig at det er "sur" kokosmelk som har skylden, men det forklarer likevel ikke hvorfor jeg fikk utslett på kjeveparti og armer i første omgang.. Anonymous poster hash: ed6ba...661
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #5 Skrevet 17. oktober 2013 Og som sagt, oljene jeg bruker er kaldpresset kokosolje og avokadoolje, men i det siste har jeg altså brukt varmebehandlet avokadoolje fordi jeg kjøpte feil.. Anonymous poster hash: ed6ba...661
Jallow B Skrevet 17. oktober 2013 #6 Skrevet 17. oktober 2013 Jeg blir sånn når det blir kaldere ut, rett og slett. Superfølsom på det, men har blitt bedre med årene. Anbefaler forøvrig å ha kokosolje i kjøleskapet, og heller ta ut litt og litt, f.eks kvelden før Se om du finner pure shea butter, HVIT type, ikke gul. Hjelper mot alt av utslett, og er i tillegg ypperlig etter barbering, og mot tørr hud over hele kroppen. Hvor bor du?
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #7 Skrevet 17. oktober 2013 Jeg blir sånn når det blir kaldere ut, rett og slett. Superfølsom på det, men har blitt bedre med årene. Anbefaler forøvrig å ha kokosolje i kjøleskapet, og heller ta ut litt og litt, f.eks kvelden før Se om du finner pure shea butter, HVIT type, ikke gul. Hjelper mot alt av utslett, og er i tillegg ypperlig etter barbering, og mot tørr hud over hele kroppen. Hvor bor du? Venter på rent sheasmør i posten faktisk, hehe.. Har brukt kaldpresset kokosolje til absolutt ALT i flere år, og har aldri opplevd at det har blitt dårlig i romtemperatur før, men det kan jo hende varmen fra varmekablene har fått oljen til å bli harsk. Skal i hvert fall oppbevare oljen i kjøleskap fra nå av! Prøver meg i hvert fall på et beroligende og antibakterielt urteutrekk for å se om det har noen effekt. Bor i Oslo! Anonymous poster hash: ed6ba...661
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #8 Skrevet 17. oktober 2013 Det ser ut som huden din er veldig irritert, jeg ville brukt en fet beroligende krem for å prøve å dempe det. Det er også veldig viktig at du renser huden din ordentlig morgen og kveld. Det kan være at det har utviklet seg bakterier i denne oljen du nevner.. som er egentlig hva? Hvor har du kjøpt dem? Står det på dem at de er til ansiktet? For om dette f.eks er oljer til bruk på kroppen så passer de ikke til ansiktshuden. Der er det tynnere hud som lettere blir irritert av de sterke produktene til kroppsbruk. Det kan være at du må bruke kortison på dette også. Det aller beste er at du går til legen eller en hudpleier for dette. Håper det hjalp deg litt. Anonymous poster hash: 52ba2...541 Takk for svar. Bruker som sagt bare rene, kaldpressede oljer og helt naturlige produkter fri for kjemikalier og irriterende stoffer, så det kommer ikke av at jeg har brukt noe som ikke er egnet for ansiktet, i hvert fall... Hvis det er en bakterieinfeksjon, så er det vel sannsynlig at det er "sur" kokosmelk som har skylden, men det forklarer likevel ikke hvorfor jeg fikk utslett på kjeveparti og armer i første omgang.. Anonymous poster hash: ed6ba...661 Det kan godt være kokosmelken ja. Har en venninne som har det du har hele tiden, men hun har atopisk eksem. Håper du finner ut av det og om ikke så ta deg en tur til spesialist, for det er ikke kjekt om du får arr av store sår når huden sprekker for du er så tørr. Lykke til (er hudpleier) Anonymous poster hash: 52ba2...541
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #9 Skrevet 17. oktober 2013 Det ser ut som huden din er veldig irritert, jeg ville brukt en fet beroligende krem for å prøve å dempe det. Det er også veldig viktig at du renser huden din ordentlig morgen og kveld. Det kan være at det har utviklet seg bakterier i denne oljen du nevner.. som er egentlig hva? Hvor har du kjøpt dem? Står det på dem at de er til ansiktet? For om dette f.eks er oljer til bruk på kroppen så passer de ikke til ansiktshuden. Der er det tynnere hud som lettere blir irritert av de sterke produktene til kroppsbruk. Det kan være at du må bruke kortison på dette også. Det aller beste er at du går til legen eller en hudpleier for dette. Håper det hjalp deg litt. Anonymous poster hash: 52ba2...541 Takk for svar. Bruker som sagt bare rene, kaldpressede oljer og helt naturlige produkter fri for kjemikalier og irriterende stoffer, så det kommer ikke av at jeg har brukt noe som ikke er egnet for ansiktet, i hvert fall... Hvis det er en bakterieinfeksjon, så er det vel sannsynlig at det er "sur" kokosmelk som har skylden, men det forklarer likevel ikke hvorfor jeg fikk utslett på kjeveparti og armer i første omgang.. Anonymous poster hash: ed6ba...661 Det kan godt være kokosmelken ja. Har en venninne som har det du har hele tiden, men hun har atopisk eksem. Håper du finner ut av det og om ikke så ta deg en tur til spesialist, for det er ikke kjekt om du får arr av store sår når huden sprekker for du er så tørr.Lykke til (er hudpleier) Anonymous poster hash: 52ba2...541 Tusen takk! Avventer et par dager for å se om det roer seg, har i hvert fall lagt på kalde kluter med urteutrekk nå, så hvis det er en bakterieinfeksjon, så burde det hjelpe. Anonymous poster hash: ed6ba...661
Jallow B Skrevet 17. oktober 2013 #10 Skrevet 17. oktober 2013 Jeg blir sånn når det blir kaldere ut, rett og slett. Superfølsom på det, men har blitt bedre med årene. Anbefaler forøvrig å ha kokosolje i kjøleskapet, og heller ta ut litt og litt, f.eks kvelden før Se om du finner pure shea butter, HVIT type, ikke gul. Hjelper mot alt av utslett, og er i tillegg ypperlig etter barbering, og mot tørr hud over hele kroppen. Hvor bor du? Venter på rent sheasmør i posten faktisk, hehe.. Har brukt kaldpresset kokosolje til absolutt ALT i flere år, og har aldri opplevd at det har blitt dårlig i romtemperatur før, men det kan jo hende varmen fra varmekablene har fått oljen til å bli harsk. Skal i hvert fall oppbevare oljen i kjøleskap fra nå av! Prøver meg i hvert fall på et beroligende og antibakterielt urteutrekk for å se om det har noen effekt. Bor i Oslo! Anonymous poster hash: ed6ba...661 Da hper jeg du får den hvite, den gule er nemlig laaaangt ifra like god Jeg skal innom en nigeriansk butikk neste uke og se hvilken type de fikk inn, faktisk. Kan si ifra om de har den der. Er gjerne billigere å kjøpe herfra, enn over nett.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #11 Skrevet 17. oktober 2013 Jeg blir sånn når det blir kaldere ut, rett og slett. Superfølsom på det, men har blitt bedre med årene. Anbefaler forøvrig å ha kokosolje i kjøleskapet, og heller ta ut litt og litt, f.eks kvelden før Se om du finner pure shea butter, HVIT type, ikke gul. Hjelper mot alt av utslett, og er i tillegg ypperlig etter barbering, og mot tørr hud over hele kroppen. Hvor bor du? Venter på rent sheasmør i posten faktisk, hehe.. Har brukt kaldpresset kokosolje til absolutt ALT i flere år, og har aldri opplevd at det har blitt dårlig i romtemperatur før, men det kan jo hende varmen fra varmekablene har fått oljen til å bli harsk. Skal i hvert fall oppbevare oljen i kjøleskap fra nå av! Prøver meg i hvert fall på et beroligende og antibakterielt urteutrekk for å se om det har noen effekt. Bor i Oslo! Anonymous poster hash: ed6ba...661 Da hper jeg du får den hvite, den gule er nemlig laaaangt ifra like god Jeg skal innom en nigeriansk butikk neste uke og se hvilken type de fikk inn, faktisk. Kan si ifra om de har den der. Er gjerne billigere å kjøpe herfra, enn over nett. Hva er forskjellen på dem, annet enn fargen? Raffinert/ubehandlet? Har i hvert fall lest at det er det ubehandlede/kaldpressede som er bra, som med alle andre oljer o.l, så det er det jeg har bestilt. :-) Si gjerne ifra hvis du finner det billig! En nigeriansk butikk har kanskje afrikansk svart såpe også? Finner det meste billig på iherb, men det tar omtrent to uker å få det til Norge, så det er kjekt med reserveløsninger. :-) Anonymous poster hash: ed6ba...661
Jallow B Skrevet 17. oktober 2013 #12 Skrevet 17. oktober 2013 (endret) Jeg blir sånn når det blir kaldere ut, rett og slett. Superfølsom på det, men har blitt bedre med årene. Anbefaler forøvrig å ha kokosolje i kjøleskapet, og heller ta ut litt og litt, f.eks kvelden før Se om du finner pure shea butter, HVIT type, ikke gul. Hjelper mot alt av utslett, og er i tillegg ypperlig etter barbering, og mot tørr hud over hele kroppen. Hvor bor du? Venter på rent sheasmør i posten faktisk, hehe.. Har brukt kaldpresset kokosolje til absolutt ALT i flere år, og har aldri opplevd at det har blitt dårlig i romtemperatur før, men det kan jo hende varmen fra varmekablene har fått oljen til å bli harsk. Skal i hvert fall oppbevare oljen i kjøleskap fra nå av! Prøver meg i hvert fall på et beroligende og antibakterielt urteutrekk for å se om det har noen effekt. Bor i Oslo! Anonymous poster hash: ed6ba...661 Da hper jeg du får den hvite, den gule er nemlig laaaangt ifra like god Jeg skal innom en nigeriansk butikk neste uke og se hvilken type de fikk inn, faktisk. Kan si ifra om de har den der. Er gjerne billigere å kjøpe herfra, enn over nett. Hva er forskjellen på dem, annet enn fargen? Raffinert/ubehandlet? Har i hvert fall lest at det er det ubehandlede/kaldpressede som er bra, som med alle andre oljer o.l, så det er det jeg har bestilt. :-) Si gjerne ifra hvis du finner det billig! En nigeriansk butikk har kanskje afrikansk svart såpe også? Finner det meste billig på iherb, men det tar omtrent to uker å få det til Norge, så det er kjekt med reserveløsninger. :-) Anonymous poster hash: ed6ba...661 Absolutt alle afrikanske butikker har black soap Koster ca 15-30kr. Kjøpte meg seks stk sist..haha. Er på let etter den perfekte shampoen, da hemp-shampoen fra Hemp-butikken sluttet å lages. Det går på tilsetninger og hvor mye den er renset. Jo hvitere, jo renere. Alt jeg har hjemme er håndlaget i Vest-Afrika, kjøpt på markedet. Kjøpte en svær boks og tok med hjem for ett år siden.. Edit: all pure shea butteren, altså. Endret 17. oktober 2013 av Jallow B
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #13 Skrevet 17. oktober 2013 Med mindre du bruker samme produkter på kropp og ansikt, så ville det jo være rart om det var snakk om en reaksjon på produktene. Jeg ville tenkt gjennom ting du har spist. Er det noe nytt i kosten din? Man kan og utvikle allergi mot ting man har tålt lenge. Ting som kan påvirke oss med sensitiv hud er særlig tomat og sitrusfukter. Ellers kan du jo skifte sengetøyet før du legger deg i kveld. Anonymous poster hash: de9a0...473
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #14 Skrevet 17. oktober 2013 Jeg blir sånn når det blir kaldere ut, rett og slett. Superfølsom på det, men har blitt bedre med årene. Anbefaler forøvrig å ha kokosolje i kjøleskapet, og heller ta ut litt og litt, f.eks kvelden før Se om du finner pure shea butter, HVIT type, ikke gul. Hjelper mot alt av utslett, og er i tillegg ypperlig etter barbering, og mot tørr hud over hele kroppen. Hvor bor du? Venter på rent sheasmør i posten faktisk, hehe.. Har brukt kaldpresset kokosolje til absolutt ALT i flere år, og har aldri opplevd at det har blitt dårlig i romtemperatur før, men det kan jo hende varmen fra varmekablene har fått oljen til å bli harsk. Skal i hvert fall oppbevare oljen i kjøleskap fra nå av! Prøver meg i hvert fall på et beroligende og antibakterielt urteutrekk for å se om det har noen effekt. Bor i Oslo! Anonymous poster hash: ed6ba...661 Da hper jeg du får den hvite, den gule er nemlig laaaangt ifra like god Jeg skal innom en nigeriansk butikk neste uke og se hvilken type de fikk inn, faktisk. Kan si ifra om de har den der. Er gjerne billigere å kjøpe herfra, enn over nett. Hva er forskjellen på dem, annet enn fargen? Raffinert/ubehandlet? Har i hvert fall lest at det er det ubehandlede/kaldpressede som er bra, som med alle andre oljer o.l, så det er det jeg har bestilt. :-) Si gjerne ifra hvis du finner det billig! En nigeriansk butikk har kanskje afrikansk svart såpe også? Finner det meste billig på iherb, men det tar omtrent to uker å få det til Norge, så det er kjekt med reserveløsninger. :-) Anonymous poster hash: ed6ba...661 Absolutt alle afrikanske butikker har black soap Koster ca 15-30kr. Kjøpte meg seks stk sist..haha. Er på let etter den perfekte shampoen, da hemp-shampoen fra Hemp-butikken sluttet å lages. Det går på tilsetninger og hvor mye den er renset. Jo hvitere, jo renere. Alt jeg har hjemme er håndlaget i Vest-Afrika, kjøpt på markedet. Kjøpte en svær boks og tok med hjem for ett år siden.. Edit: all pure shea butteren, altså. Ah, det maker sense. Har for øvrig aldri vært på noen afrikansk butikk, men forstår jo nå at det må prøves! Angående sjampo, iherb.com har som sagt vanvittig mye billig og bra, så der finner du nesten garantert noe. Anonymous poster hash: ed6ba...661
Jallow B Skrevet 17. oktober 2013 #15 Skrevet 17. oktober 2013 Gå innom, man finner mye naturlig, men også mye dritt. Anbefaler Vickys, ikke langt fra Brugata-stoppet. Hyggelige folk, som ikke legger på høyere pris bare fordi man er hvit .. Har sett på iherb, men orker ikke prøve meg gjennom masse rart. Bruker nå herbal shampoo fra scorpius, men de skulle visst slutte å ta den inn. Tenkte å forsøke noe fra Fair Trade butikken neste gang. Anbefaler forøvrig den butikken også om man liker naturlige saker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå