Gå til innhold

Kan man bruke "minID" via tlf i syden? (Nav)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må sende meldekort på sydentur. Kan jeg bruke minID derfra? kommer koden igjennom på sms?

Anonymous poster hash: e41b6...8d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det er jo ikke lov å dra til syden å melde melde kort mens du er der. 

Skal du ha ferie må du opplyse det til Nav. 

Hva gjør du om Nav ringer deg når du er i syden og de IKKE vet om at du er der? 

Skrevet

Ja det kan du.

Og meldekort må man sende, og hva vet vi om HI krysser av om hun har ferie eller ei.

Anonymous poster hash: 75c08...100

Skrevet

TS: Du trenger jo ikke bruke minid for å sende meldekort? Jeg logger meg på med kun brukernavn og passord. Men jeg skulle mene at minid fungerer uansett hvor du er i verden.

Lano-mamma: For alt du vet er ferien avtalt og godkjent av nav.

Skrevet

Nav har tilgang til valutaregister og får se ipadresser - god tur ;)

Anonymous poster hash: 79d10...d9a

Skrevet

Ja det kan du såklart. Hvorfor man ut i fra at ts ikke har snakket med nav på forhånd eller søkt ?

Skrevet

Nei det er jo ikke lov å dra til syden å melde melde kort mens du er der.

Skal du ha ferie må du opplyse det til Nav.

Hva gjør du om Nav ringer deg når du er i syden og de IKKE vet om at du er der?

Hvor har du det i fra? Det er i hvertfall bare tull! Greit, hun må opplyse om at hun drar og hun må søke om å få stønad når hun er på freie, men det er absolutt lov å reise på ferie selv om man mottar stønader. .
Skrevet

Ja det kan du og har du fått godkjent ferie av NAV skal du ikke krysse av på ferie :-)

Skrevet

TS: Du trenger jo ikke bruke minid for å sende meldekort? Jeg logger meg på med kun brukernavn og passord. Men jeg skulle mene at minid fungerer uansett hvor du er i verden.

Jeg får tilsendt et passord på sms. Samme som HI.

Skrevet

Så pussig. Jeg har sendt meldekort siden det ble innført på AAP, og logger meg inn kun med brukernavn og passord via Alternativ innlogging til arbeidstjenestene i NAV. Får dere ikke opp denne innloggingen i det hele tatt?

Skrevet

Herregud! Selvfølgelig har jeg avklart med nav! Men var det det jeg spurte om? Nei! Glemte å spørre nav om dette, og tenkte noen av dere hadde et svar til meg.

Så... Ja eller nei?

Hi

Anonymous poster hash: 7285e...b78

Skrevet

Du kan visst det ... 

Men hva med å spørre NAV da?  ;) Så vet du helt sikkert om du kan eller ikke.

Skrevet

Så pussig. Jeg har sendt meldekort siden det ble innført på AAP, og logger meg inn kun med brukernavn og passord via Alternativ innlogging til arbeidstjenestene i NAV. Får dere ikke opp denne innloggingen i det hele tatt?

Man kan vel velge flere mulige innlogginger. Jeg og HI bruker tydeligvis samme, der vi bruker personlig passord og så får tilsendt kode på sms.

HI: ja, koden kommer gjennom på tlf i andre land

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...