Gå til innhold

Til Oslo mammaer :-)

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en gutt på 6 uker. Jeg synes det er kjempevanskelig å finne ut hvor mye klær han skal ha på seg om dagen når vi er ute  :huh:

Har dere andre begynt med Voksi poser o.l? Hva kler dere på baby når dere bruker pose? Bare longs/bukse og body eller?

Inntil videre ligger han på lammeskinn, har på seg body, longs og ulldress, ull sokker, ull lue og votter samt dyne og vognteppe.

Takk for svar  :P Hilsen førstereis mamma!

Anonymous poster hash: 6eaaf...36c

Anonymous poster hash: 6eaaf...36c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg er tredjegangs, men lurer på det samme ;) husker ikke dette fra gang til gang, babyene er født til forskjellige årstider så det hjelper ikke å ha gjort det før. :)

Jeg gjør omtrent som deg, men tidlig på morgenen når jeg leverer i barnehagen er det ofte så kaldt at jeg bruker dunpose. Da ligger babyen med body og bukse eller strømpebukse, og en tynn jakke, lue og votter. Men jeg er usikker på om dette er passe. Hun er helt klart varm nok på kroppen, men jeg er usikker på om armene og skuldrene burde ha noe varmere på. Det er jo ganske lunt i bagen, men jeg vet ikke jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenn etter om baby er varm i nakkefolden, Evt klam og svett da er han for varm.

Jeg har en 11 dg gammel baby og hun har på seg ullbody (langermet) alternativt en langermet bomull body og longs og lue og ligger nedi en lammeskins pose når vi er ute nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle mine 3 er født på denne årstiden! :)

Bruker inne: ullbody + strømpebukse + ull-sparkebukse

Når vi skal ut drar jeg på en ulldress utenpå + lue, votter og sokker

Stapper henne ned i dunposen og går! :)

Anonymous poster hash: 624f8...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle mine 3 er født på denne årstiden! :)

Bruker inne: ullbody + strømpebukse + ull-sparkebukse

Når vi skal ut drar jeg på en ulldress utenpå + lue, votter og sokker

Stapper henne ned i dunposen og går! :)

Anonymous poster hash: 624f8...214

Forstår jeg deg rett nå: body+strømpebukse, sparkebukse og ulldress inne dunposen? Eller tar du av sparkebuksa før du tar på ulldressen? Synes det hørtes litt varmt ut?

Anonymous poster hash: e46d6...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syntes også det hørtes ganske varmt ut..

min er eldre, men jeg har på omtrent det samme nå som da han var baby i kulda..

strømpebukse og body og bukse (type joggebukse eller noe)

God hjemmestrikka tykk ullgenser, lue og votter + tykke varme sokker!

sitter i voksiposen!

jeg tenker som så at hele poenget med vognposen er at han skal slippe å ha på hundre lag med klær..

og det er fortsatt 2-3 grader om morgenen foreløpig.. det skal bli mye kaldere, må spare litt på kruttet (klærne) til vinteren virkelig kommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men et spørsmål som kanskje er teit!:-D

Har kjøpt Voksi-pose etter å ha brukt lammeullpose i vinter da hun var liten. Greit det med bekledning når hun sitter i vogna med pose, men hva har de på overkroppen når de sover i posen?

Må man ta med seg jakke o.l. til bruk når hun våkner og skal sitte?:-S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt med Voksi-posen i balkongvogna nå. I dag la jeg ham ut i posen i ullstrømpebukse, ullbody, strikkasokker, tynn ullue og jakke i ullfleece (lett og god, men i ull). Hadde på tynne bomullsvotter under morgenluren. Passe varm da jeg tok ham opp. Nedi posen holder det med ett lag, men må ha to lag på armer og skuldre. Han er fem måneder.

Har brukt dyne og skinn frem til nå, da har jeg hatt på bukse i tillegg, altså to lag på beina også. Tynn ull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...