Gå til innhold

Når syns du det ble lettere med baby???

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mini er to mnd og jeg synes det er slitsomt....blir ting litt lettere rundt tre mnd eller??

Anonymous poster hash: 90ae2...1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei for oss har ikke 3mnd vært noe annerledes enn 2:P det er jo veldig individuelt. Noe spesielt? Spedbarnstida er jo slitsom, men vi prøver nyte det så godt vi kan. Går jo fort og hvert stadie har sin sjarm:P hold ut... Skjønner deg. Men ting blir nok bedre etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si at det ble lettere for oss rundt 3-4 mnd alder. Da ble det mer rutiner på soving, mating og lettere å få til en forutsigbar rytme.

Anonymous poster hash: 82b8a...c29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har merket stor forskjell nå som hun har rundet tre måneder. Spiser vanvittig ofte fremdeles uten rutine, men nå går hun (som regel) med på å sove i egen seng og ikke på meg og hun klager og er misfornøyd litt før det bryter ut i hyl så jeg merker at hun er blitt tryggere på tilværelsen. Og ikke minst er det kanskje blitt lettere fordi jeg vet at nå som tre måneder er rundet "tåler" hun litt mer og jeg trenger ikke løpe til ved et hvert grynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ALT ble lettere etter tre måneder! Nå er babyen roligere, vi er bedre kjent, har flere rutiner, han sover natten gjennom osv.. mye bedre! jeg viste ikke at det skulle være så slitsomt i starten og trodde jeg måtte ha det slik lenge, når jeg var midt opp i det. Jeg så for meg at hele babytiden skulle være slik.. kunne ønske at noen kunne sagt at det kom til å gå fort over.. er ung førstegangs med lite venner som har barn, og det er jo litt tabu å si at ting ikke går bra.. Men nå går det heldigvis VELDIG bra :) vi storkoser oss sammen i mammaperm :)

Anonymous poster hash: d33de...f00
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er lillegutt 4 mnd neste onsdag, og jeg synes ting går mye bedre nå :) Det ble bedre etter 3 mnd egentlig, men enda lettere nå. Ettersom jeg er alene med han (og to barn til) så er det så små ting som skal til før hverdagen blir litt lettere :) Nå kan jeg bære han uten å støtte hodet hans, og det gir meg en hånd ekstra til stellebagen når vi skal ut f.eks ;) Han klarer seg litt alene, sånn at jeg kan komme meg på do, henge opp klær eller hente meg en kaffekopp uten at det hyles ;) Og enda lettere blir det når han klarer å håndtere en leke/rangle, og begynner å snu seg rundt/krabbe. Da blir det veldig spennende for oss begge her tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det ble greiere da hun var 6 måneder.

Den verste gråtingen var over rundt 3-4 måneder, men da ville hun ikke lenger ligge på gulvet og leke uten at jeg var der. Hun ble reddere for andre folk og likte ikke å ligge i vogn.

Ble jo gradvis enklere, selvsagt, men vil si at det var greit rundt 6 måneder.

Hun blir skikkelig grinete, klengete og sover urolig før hun mestrer noe nytt og får tenner, og før hun var et halvt år fikk hun tre tenner pluss begynte å åle seg fremover. Så dette har nok hatt sitt å si, altså!:-)

Nå er hun 10 måneder og det er en million ganger enklere enn da hun var helt fersk;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns alt ble veldig mye lettere fra ca 7 mnd med førstemann. Da begynte han endelig å smile og å sove på natta, samt dagduppe til faste tider og å åle seg bortover på gulvet slik at jeg endelig kunne ha hendene fri i fem minutter. I tillegg kunne han sitte i bilstolen og ligge i vogna i mer enn fem minutter uten å skrike seg bort. Nr 2 har vært en mye enklere type så har egentlig aldri vært spesielt tøft med ham. Klart det var kjipt at nr 2 ville ha pupp annenhver time døgnet rundt til han var 4,5 mnd og at han sover minimalt på dagtid, men jeg bare sammenligner ham med førstemann, og da er det jo som å sveve på rosa skyer nå  :D Men jeg har aldri vært noen babyperson, muligens fordi jeg ikke har vært så heldig å få tildelt en sovebaby. Jo større barna blir, jo herligere er de syns jeg. Eldste er nå 2 1/2 og han har jeg mest lyst til å spise opp :wub:

Endret av Madolyn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da babyen lærte seg å gripe ting ble min hverdag litt enklere synes jeg. det var vel kanskje rundt 2-3 mnd?? (husker så dårlig) Da var det mulig å distrahere han for en liten periode ved å gi han noe å holde (=tygge, smatte, smake og suge) på...På stellebordet, i vognenen, i vippestolen mens mor var på badet o.l. det hjalp litt på, synes jeg. Ellers synes jeg at det meste har blitt gradvis enklere, men også gradvis krevende på andre områder... Så litt opp og ned :) Han er 7 mnd nå da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ting ble lettere etter 6 mnd for da sluttet hun å hyle i vognen og ville sitte i bæreselen. Det gjorde at jeg kunne gå ut med henne uten å være superstressa. Men jeg venter fortsatt på å få sove litt og at hun kan leke litt mer for seg selv ;)  Hun er snart 1 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det ble lettere fra 3/4 mnd. Da kunne baby leke i mens jeg var i dusjen, lagde mat etc. Ved 7 mnd hadde jeg ikke lenger denne friheten, skal jeg dusje, må baby også dusje ;) stooor vilje her nå ved 10 mnd ;) og så aktiv at jeg må være et skritt forran han hele tiden. Nå er det som tidligere, han er tilogmed med på do ;) men det er en herlig tid da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det ble lettere fra 3/4 mnd. Da kunne baby leke i mens jeg var i dusjen, lagde mat etc. Ved 7 mnd hadde jeg ikke lenger denne friheten, skal jeg dusje, må baby også dusje ;) stooor vilje her nå ved 10 mnd ;) og så aktiv at jeg må være et skritt forran han hele tiden. Nå er det som tidligere, han er tilogmed med på do ;) men det er en herlig tid da :)

Hvis jeg er alene hjemme og hun ikke vil være i lekegrinden sin så setter jeg henne i tripptrappstolen med seler på utenfor doen med døra oppe så hun ser meg ;)  hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg er alene hjemme og hun ikke vil være i lekegrinden sin så setter jeg henne i tripptrappstolen med seler på utenfor doen med døra oppe så hun ser meg ;)  hehe

Lurt, men for mye arbeid når man MÅ ;) det jeg har gjort nå, er å sette gåstolen i loftsgangen (ja, vet den er fy-fy, men avogtil MÅ gå bra, den er nesten en nødvendighet her om dagene), og ha døra til badet oppe. Da kommer han og ser meg når han vil. Dessverre ser han ikke dusjen, men uansett gjør lyden av dusj som settes på at han omtrendt kaster seg ned av stellebordet. Så det går ikke an å la han se på at jeg dusjer, da blir det protester ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt pyton fra 0-3 mnd, (skjønte ingenting) syns ting fikk et lite bedringshopp på 6 mnder (tålte litt mer, begynte med mat), men så ble alt værre fra 9 mnder til 16-18mnder igjen (begge har gått tidlig og klatret konstant).  fra 24 mnder derimot syns jeg det bare er gøy. men jeg tror ikke jeg er en babyperson....

Etter 2 stykker som aldri sov om natten før rundt 2 år, løp rundt fra de var de var 8-9 mnder,  veldig varierende grad av evne til å spise så koser jeg meg over trass og egen vilje...

Anonymous poster hash: 84ca4...aa3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første kneik kom etter barselperioden, ca 6 uker. Men jeg hadde hasteKS og var i dårlig form etterpå. Så løsnet det veldig etter 3 -4 mnd. :) Det er veldig deilig når det blir litt mer hold i babyen, og den holder hodet oppe selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minstemann er 4 mnd i morgen, og jeg synes det begynner å gå seg veldig til :) Eneste "problemet" er at han ikke tåler at jeg går unna han, så jeg må passe på å gå på do osv når han sover ;) Men det er vel bare en liten periode dem er sånn :) Det er ikke så mye gråt lenger, og han er MYE lettere å legge både på dagtid og til natta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minstemann er 4 mnd i morgen, og jeg synes det begynner å gå seg veldig til :) Eneste "problemet" er at han ikke tåler at jeg går unna han, så jeg må passe på å gå på do osv når han sover ;) Men det er vel bare en liten periode dem er sånn :) Det er ikke så mye gråt lenger, og han er MYE lettere å legge både på dagtid og til natta :)

Høres deilig ut med mindre gråt!!! Her er det endel gråting i sengen og på trilletur. Bra å høre at det mest sannsynlig kommer seg ved 3/4 mnd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var storesøster en krevende baby, mye oppmerksomhet, lite søvn og mating hele tiden. Det ble sikkert bede med tiden, men jeg ble gravid og kjempe dårlig. Lillesøster kom når storesøster var 18mnd og skal jeg være ærlig så ble det ikke enklere før da.

Synes det er enklere med to små enn med en. Men storesøster er enda ett krevende barn så for oss holder det med to små. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk fullstendig SJOKK med førstemann. Veldig lite nattesøvn de første månedene og var veldig frustrert de første ukene. Da syns jeg det ble gradvis lettere og lettere fra to, tre mnd. Med nummer to var alt enkelt i starten, og babytiden var fredelig og god. Han var derimot ganske krevende fra ca ett år, da han begynte å bli turbo. Nå er jeg mamma for tredje gang, og syns babyen er mye enklere enn storebrødrene, samtidig så er jeg ikke så glad i de første månedene, og gleder meg til han blir eldre. Til tross for at han sover stort sett hele natta, gråter veldig lite og ikke er særlig krevende. Jeg føler meg ganske låst de første ukene, og det strider litt mot min personlighet på en måte. 

De fleste vokser inn i rollen som mor, og blir mer kjent med barnet sitt etter hvert. Det i seg selv gjør at det oppleves mindre krevende. Og med alder kommer mer nattesøvn og mer selvstendige barn. Det er som regel positivt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter tre mnd blir ALT lettere!!!!! Mye mindre gråt og mer sammenhengende søvn :) lykke til - det blir mest sannsynlig bedre etter de 'berømte' tre mnd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...