Ivf-prøver86 Skrevet 17. oktober 2013 #1 Skrevet 17. oktober 2013 Helt ny her, eller jeg har vært her før på annet nick, men for denne runden er jeg ny.. Samtale time for oss begge med legen er booket, passe lang ventetid - fikk ikke før i desember, men hva gjør vel en måned eller to til på flere år? Jeg har snakket med legen om det før, og hun mener det er svært gode sjanser med ivf. Blir nok bra for mannen å få noen svar også.. Gleder meg til et nytt kapittel!
Småen100 Skrevet 17. oktober 2013 #2 Skrevet 17. oktober 2013 Samme her Vi skal privat i november. Vi har allerede tatt blodprøver og sædprøve, men venter på resultater. Er kjempe spent. Vil helst komme i gang med en gang!! Kanskje kan vi begynne allerede på desembersyklusen!
elibjo Skrevet 17. oktober 2013 #3 Skrevet 17. oktober 2013 Jeg er også helt ny! Skal i gang i Porsgrunn om ca tre uker. Uttak ca uke 47 Er kjempespent! Var på forsamtale på tirsdag, og er så glad for å være i gang! !!
snille spire Skrevet 17. oktober 2013 #4 Skrevet 17. oktober 2013 Jeg er også ny! Begynner på nesespray i slutten av oktober. er så spent!
Småen100 Skrevet 19. oktober 2013 #5 Skrevet 19. oktober 2013 Så kjekt, vi lager en tråd så vi kan følge hverandre Er dere privat eller i det offentlige? Vi gikk til en privat gynekolog. Han tok ultralyd og henviste oss til blodprøver og sædprøve. Han søker i det offentlige når vi får resultater neste uke. Han tilbyr imidlertid ikke ivf og sånne ting så jeg har bestilt time til samtale på klinikk Hausken nå i november. Vi har bestemt å ta et forsøk privat mens vi venter på det offentlige for fikk beskjed om at det kunne ta 6mndr - 1 år.. Så 8 november blir det time der! Om vi er ivf kandidater kunne vi begynne påfølgende syklus, altså i desember Så nå venter vi spent på svar og på å evt komme i gang der Har dere barn fra før? Vi prøver på førstemann
elibjo Skrevet 19. oktober 2013 #6 Skrevet 19. oktober 2013 Vi prøver også på førstemann:) Er i det offentlige. Men har vært innom en privat gynekolog i ventetiden. Han tok en undersøkelse jeg trengte, og ga meg noen medisiner som dessverre ikke hjalp. Men det var veldig greir å gå dit mens jeg sto på venteliste. Da følte jeg at jeg _gjorde_ noe, ikke bare gikk og venta. De har ikke klart å finne ut hva som er galt med oss, da. Men vi var klare kandidater til ivf, så nå får vi bare krysse fingrene
Småen100 Skrevet 20. oktober 2013 #7 Skrevet 20. oktober 2013 Så spennende elibjo Hva skjedde på forsamtalen? Tok de ul av deg eller noen andre undersøkelser? Jeg så at på klinikk Hausken kunne de ta analyse av sædprøve på den samtalen.. Det var jo litt dumt å finne ut nå for samboer har jo hatt det styret med å levere en sånn på sykehuset innen en halv time og greier.. Og vi har ventet to uker på svar liksom Vi fikk også tilsendt papirer om blodprøver derfra nå, men mye av det tror jeg er det vi har tatt. Jeg skal bare opp og ta 21 dagers prøven neste uke så er alt det ferdig Jeg er så sykt spent på den sædprøven.. Herlighet, hvis den er skikkelig dårlig vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Men har forstått det sånn at det skal veldig mye til for at de ikke skal kunne gjøre noenting. Så krysser fingrene Skal dere ha sånn isci eller hva det heter? At de tar sæden rett inn i egget ?
elibjo Skrevet 20. oktober 2013 #8 Skrevet 20. oktober 2013 På forsamtalen tok de innvendig ultralyd av meg. Mannen leverte sædprøve som ble analysert mens vi var der. Alt dette har vi også gjort tidligere. Det er ikke noe galt med noen av oss, men verdiene på sædprøven og min amh er bittelitt lavere enn de burde være. Men ikke nok til at det kan kalles årsak. Det eneste de ikke har sjekket, er "fangarmene" som skal fange egget og lede det ned til livmoren. Det kan de kun sjekke med laproskopi. Men som legen sa, det blir ivf uansett, så da var det unødvendig å utsette meg fir en operasjon. Jeg skal ha kort regime, vet ikke helt hvorfor, men jeg sa jeg var redd for å bli dårlig av medisiner. Så da sa legen at vi kunne prøve det vi skal nå. Ikke icsi, for som sagt, sædprøven er ikke veldig dårlig.
Småen100 Skrevet 22. oktober 2013 #9 Skrevet 22. oktober 2013 Venter fortsatt på sædprøveresultatene.. I dag er det to uker siden de ble levert og nå har jeg purret på gynekologen. Jeg er så nervøs jeg.. Herlighet. Jeg vet virkelig ikke hva jeg gjør hvis det her er lost case. Huff, får bare la være å tenke på det og prøve å ta det som det kommer..
elibjo Skrevet 22. oktober 2013 #10 Skrevet 22. oktober 2013 Er vel kun i nokså ekstreme tilfeller at det er lost cause... Så tror ikke du trenger å dra det dit helt enda. Du får bruk for positivitet og optimisme, så det er bare å begynne å trene
Småen100 Skrevet 22. oktober 2013 #11 Skrevet 22. oktober 2013 Takk elibjo, jeg håper det Jeg prøver å være positiv, men dette går utrolig inn på meg. Jeg har en depresjon jeg har slitt med i flere år som kommer igjen og igjen, så dette er tøft. Men jeg skal prøve å forberede meg på at det kan ta tid selv om vi kommer i gang med ivf.
Småen100 Skrevet 25. oktober 2013 #12 Skrevet 25. oktober 2013 Hei igjen jenter! Her venter vi fortsatt på prøvesvar og gleder oss sykt til time 8. nov. Prøver å forberede meg på det verste - at de skal si spermen er helt død så det ikke er noe håp. Håper bare vi får resultater snart for jeg er helt nervevrak... Noen av dere som er i gang eller? Snille spire- du skulle begynne i slutten av mnd?
snille spire Skrevet 25. oktober 2013 #13 Skrevet 25. oktober 2013 Hei! ja det stemmer, jeg begynner på nesespray på torsdag 31. gleder meg sånn til å sette igang! men samtidlig veldig nervøs.. grubler meg jo nesten ihjel på alt som skal skje.. har et lite spørsmål, hvordan forholder dere til alkohol nå under prøvinga? jeg drikker svært sjeldent, men skal ha bursdagsfest i november, da har jeg gått nesten 14 dager på nesespray, kan jeg drikke i små mengder tro? men jeg ofrer alkoholen glatt hvis det skulle være noe problem. ikke ta noen sorger på forskudd småen100, det kommer nok til å gå bra nå er dere jo inne i systemet så det er alltids hjelp å få
Ivf-prøver86 Skrevet 13. november 2013 Forfatter #14 Skrevet 13. november 2013 Nå er det bare 2 uker igjen til time hos legen... Sette igang med henvisning osv til prøverør. Så spent på hvor lang tid alt tar, om det klaffer eller ikke.
Opp Skrevet 13. november 2013 #15 Skrevet 13. november 2013 Hei! ja det stemmer, jeg begynner på nesespray på torsdag 31. gleder meg sånn til å sette igang! men samtidlig veldig nervøs.. grubler meg jo nesten ihjel på alt som skal skje.. har et lite spørsmål, hvordan forholder dere til alkohol nå under prøvinga? jeg drikker svært sjeldent, men skal ha bursdagsfest i november, da har jeg gått nesten 14 dager på nesespray, kan jeg drikke i små mengder tro? men jeg ofrer alkoholen glatt hvis det skulle være noe problem. ikke ta noen sorger på forskudd småen100, det kommer nok til å gå bra nå er dere jo inne i systemet så det er alltids hjelp å få Jeg skal i bursdag på fredag, har tenkt å ta et glass eller to m rødvin. Har da gått to uker på spray, og skal gå to uker til 😣 . Men dette blir det eneste m alkohol frem til testdato. Tror ikke et-to glass har noe å si i nedreguleringsfasen.
Ivf-prøver86 Skrevet 2. desember 2013 Forfatter #16 Skrevet 2. desember 2013 Helt ny her, eller jeg har vært her før på annet nick, men for denne runden er jeg ny.. Samtale time for oss begge med legen er booket, passe lang ventetid - fikk ikke før i desember, men hva gjør vel en måned eller to til på flere år? Jeg har snakket med legen om det før, og hun mener det er svært gode sjanser med ivf. Blir nok bra for mannen å få noen svar også.. Gleder meg til et nytt kapittel! Så var det igang på ordentlig! Alle prøver er tatt og søknad er sendt.. Trodde ikke det var så mye som 8mnd (!!!) ventetid på Riksen, men den som venter på noe godt osv... :-) Lenge siden jeg har hatt så vondt i magen og nerver som idag tidlig, men jeg har jo verdens beste lege.. hehe Håper vi får det innen 8 mnd, og ikke på akkurat ventetiden som er oppgitt.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #17 Skrevet 2. desember 2013 Jeg er også helt ny! Skal i gang i Porsgrunn om ca tre uker. Uttak ca uke 47 Er kjempespent! Var på forsamtale på tirsdag, og er så glad for å være i gang! !! Hvor lang er ventetiden i Porsgrunn? Vet du det? Lykke til:) Anonymous poster hash: 9a824...8c1
elibjo Skrevet 2. desember 2013 #18 Skrevet 2. desember 2013 Jeg er også helt ny! Skal i gang i Porsgrunn om ca tre uker. Uttak ca uke 47 Er kjempespent! Var på forsamtale på tirsdag, og er så glad for å være i gang! !! Hvor lang er ventetiden i Porsgrunn? Vet du det? Lykke til:) Anonymous poster hash: 9a824...8c1 Henvisning sendt i juni, ble kalt inn til forsamtale 1. Oktobet. Og da vsr det jo sommerferie i mellomtiden. Står på nettsidene deres at det er ca 5 mnds ventetid. Men jeg er nå faktisk gravid allerede! Klaff på første forsøk, selv om jeg kun fin ut ett egg... Lykke til
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2013 #19 Skrevet 3. desember 2013 Jeg er også helt ny! Skal i gang i Porsgrunn om ca tre uker. Uttak ca uke 47 Er kjempespent! Var på forsamtale på tirsdag, og er så glad for å være i gang! !! Hvor lang er ventetiden i Porsgrunn? Vet du det? Lykke til:) Anonymous poster hash: 9a824...8c1 Henvisning sendt i juni, ble kalt inn til forsamtale 1. Oktobet. Og da vsr det jo sommerferie i mellomtiden. Står på nettsidene deres at det er ca 5 mnds ventetid. Men jeg er nå faktisk gravid allerede! Klaff på første forsøk, selv om jeg kun fin ut ett egg... Lykke til Gratulerer så mye. Så fantastisk. Første forsøket med ett egg, ikke dårlig:-) kan jeg spørre om hvilken diagnose dere har som gjorde at det ble prøverør? Og din alder? :-) håper virkelig det blir klaff på oss også. 5 måneder er ikke lenge. Hørt mye flott om Porsgrunn, de skal vist være veldig flinke dere:) Anonymous poster hash: 9a824...8c1
Ivf-prøver86 Skrevet 3. desember 2013 Forfatter #20 Skrevet 3. desember 2013 Jeg er også helt ny! Skal i gang i Porsgrunn om ca tre uker. Uttak ca uke 47 Er kjempespent! Var på forsamtale på tirsdag, og er så glad for å være i gang! !! Hvor lang er ventetiden i Porsgrunn? Vet du det? Lykke til:) Anonymous poster hash: 9a824...8c1 Vi fikk valget om Porsgrunn og Riksen, med 5mnd i Porsgrunn og opptil 8mnd på Riksen.. Men med 4 timer hver vei til Porsgrunn så falt valget på Riksen likevel, så får vi bare håpe at vi kommer inn før. Det er visst litt behovsprøvd eller noe uansett, så man kan komme inn fort..
Opp Skrevet 3. desember 2013 #21 Skrevet 3. desember 2013 Lykke til! Håper ventetiden blir kortere enn 8 mnd
elibjo Skrevet 3. desember 2013 #22 Skrevet 3. desember 2013 Jeg er også helt ny! Skal i gang i Porsgrunn om ca tre uker. Uttak ca uke 47 Er kjempespent! Var på forsamtale på tirsdag, og er så glad for å være i gang! !! Hvor lang er ventetiden i Porsgrunn? Vet du det? Lykke til:)Anonymous poster hash: 9a824...8c1 Henvisning sendt i juni, ble kalt inn til forsamtale 1. Oktobet. Og da vsr det jo sommerferie i mellomtiden. Står på nettsidene deres at det er ca 5 mnds ventetid. Men jeg er nå faktisk gravid allerede! Klaff på første forsøk, selv om jeg kun fin ut ett egg... Lykke til Gratulerer så mye. Så fantastisk. Første forsøket med ett egg, ikke dårlig:-) kan jeg spørre om hvilken diagnose dere har som gjorde at det ble prøverør? Og din alder? :-) håper virkelig det blir klaff på oss også. 5 måneder er ikke lenge. Hørt mye flott om Porsgrunn, de skal vist være veldig flinke dere:)Anonymous poster hash: 9a824...8c1 Diagnose er uforklarlig infertilitet. Prøvesvarene til både meg og mannen er egentlig ok. Det eneste de ikke har sjekket hos meg er "fangarmene", som skal ta egget inn i egglederen. Så det kan være at de ikke virker. Jeg er 32 år, og mannen er 36. Vi har ingen barn fra før. Lykke til
Ivf-prøver86 Skrevet 10. desember 2013 Forfatter #23 Skrevet 10. desember 2013 OMG! Snakket akkurat med legen, og nå er søknaden sendt.. Tok "eggprøve" på Aker, og den viste masse egg. *krysser alle fingrene for at dette går fort*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå